تامین اقتصادی طرح های فناورانه حوزه آب سرعت می گیرد

به گزارش زنگ قلاب بافی، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به تازگی تفاهم نامه مشترکی با موضوع تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی تخصصی حوزه آب، خشکسالی، فرسایش، محیطی زیست و انرژی امضا شد تا تامین اقتصادی طرح های فناورانه این حوزه با سرعت بیشتری انجام گردد.

تامین اقتصادی طرح های فناورانه حوزه آب سرعت می گیرد

تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی تخصصی حوزه آب، خشکسالی، فرسایش، محیطی زیست و انرژی موضوع تفاهم نامه ای است که بین ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش، محیطی زیست ویک شتابدهنده منعقد شده است.

قرار است با این اقدام بستر مناسبی برای توسعه فناوری و تجاری سازی محصولات در حوزه های ذکر شده ایجاد گردد. همچنین ایجاد ساز و کار برای شناسایی چالش ها و گلوگاه های اصلی فناوری و برنامه ریزی برای برطرف آن در این تفاهم نامه دنبال می گردد.

از سویی با امضای این تفاهم نامه حمایت از طرح های فناورانه شرکت های دانش بنیان و استارت اپ های مرتبط افزایش می یابد و تسهیلاتی در چارچوب قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات ارائه می گردد.

این تفاهم نامه زمینه ایجاد تعاملات برای بهره مندی از حداکثر ظرفیت های حوزه علم و فناوری، تامین اقتصادی و سرمایه گذاری در طرح های فناورانه برای پاسخگویی نیازهای کشور را با توسعه فناوری های حوزه اب، خشکسالی، فرسایش، محیط زیست و انرژی هموار می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 38

به "تامین اقتصادی طرح های فناورانه حوزه آب سرعت می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین اقتصادی طرح های فناورانه حوزه آب سرعت می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید