تاکید المقداد بر گسترش روابط دمشق-مسکو و انتقاد لاوروف از سیاستهای ضد سوری غرب

به گزارش زنگ قلاب بافی، وزیر خارجه سوریه از پیشرفت در روابط کشورش و روسیه و تحقق دستاوردهای بیشتری در زمینه همکاری دوجانبه در برهه آینده سخن گفت .

تاکید المقداد بر گسترش روابط دمشق-مسکو و انتقاد لاوروف از سیاستهای ضد سوری غرب

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه که به مسکو رفته است، پس از ملاقات با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

المقداد در این کنفرانس گفت روابط سوریه وروسیه طی سالهای گذشته به ویژه در زمینه جنگ با تروریسم گسترش یافته است.

وی اضافه کرد همچنین شاهد تعمیق و گسترش روابط استراتژیک بوده ایم و همکاری دوجانبه در ماههای آینده با دستاوردهای بیشتری همراه خواهد بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وزیر خارجه سوریه در ادامه اضافه کرد ما از روسیه به خاطر حمایت از سوریه در جنگ با تروریسم و خاتمه دادن به قلدرمآبی غربی و تجاوزات آن به قوانین بین المللی تشکر می کنیم.

المقداد خاطر نشان کرد کشورهای غربی تحریمهایی را علیه کشورهای دیگر در زمینه مالی تحمیل می نمایند و به گرسنه نگه داشتن ملتها در راستای خدمت به طرحها و برنامه های سیاسی خود می پردازند.

وزیر خارجه سوریه گفت ما درباره گسترش روابط و همکاری دوجانبه به توافق دست یافتیم که این امر به شکست اثرات اقدامات مالی تحمیلی و نامشروع غربی یاری می نماید.

المقداد در پاسخ به سئوالی درباره همکاری روسیه و سوریه به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم گفت سوریه و روسیه با تروریسمی مبارزه می نمایند که خطری برای تمام بشریت قلمداد می گردد، سوریه 10 سال مقاومت و ایستادگی کرد و همچنان با دخالتهای خارجی و تروریسم می جنگند و سبب شده است دشمنان دچار جنون و توهم شوند.

وزیر خارجه سوریه خاطر نشان کرد مخالفت کشورهای غربی با مشارکت در عملیات بازسازی سوریه پیامی حمایتی آشکار به تروریستها برای ادامه جنایاتشان است.

وی اضافه کرد بیشترین کوشش و اهتمام ایالات متحده آمریکا بر کوششها برای ویران کردن سوریه متمرکز است، دولت کنونی آمریکا در راستای برهم زدن ثبات دنیای به ویژه به وسیله عقب نشینی و خروج از بعضی معاهدات و توافقات بین المللی حرکت نموده است.

المقداد گفت موضع و اظهارات ترامپ درباره جولان اشغالی سوریه و قدس اشغالی هیچ ارزشی ندارد و ناقض قطعنامه های بین المللی است.

وزیر خارجه سوریه در ادامه گفت خطرناک ترین چیزی که فعالیت کمیته آنالیز قانون اساسی(سوریه) را تهدید می نماید، دخالت کشورهای غربی در کار آن است.

تاکید لاوروف بر موضع ثابت روسیه در قبال سوریه

سرگئی لاوروف هم گفت روسیه بر موضع ثابت خود مبنی بر ضرورت حفظ وحدت و یکپارچگی ارضی و حاکمیت و استقلال سوریه و نیز حق ملت آن در معین سرنوشت آینده اش تاکید می نماید.

وی اضافه کرد بعضی کشورها به کارشکنی و مانع تراشی خود در برابر حل بحران سوریه و تحمیل تحریمهای مالی علیه آن ادامه می دهند که نقض قطعنامه های بین المللی ذیربط است.

لاوروف توضیح داد روسیه ادامه حضور غیر قانونی نظامیان بیگانه در خاک سوریه را محکوم می نماید.

وزیر خارجه روسیه به مذاکرات خود با فیصل المقداد اشاره نمود و گفت امروز مذاکراتی درباره شرایط کنونی سوریه و مسائل اصلی مندرج در دستورکار منطقه ای انجام دادیم و نیز تقویت روابط دوجانبه و آخرین تحولات در زمینه فرایند سیاسی را مورد بحث و گفتگو قرار دادیم و نیز به پیشرفت مثبت در فعالیت کمیته آنالیز قانون اساسی پرداخته شد.

لاوروف در پاسخ به سئوالی درباره روابط سوریه و روسیه گفت آخرین آنالیز ها بر روی توافقنامه فراگیری برای تقویت همکاری مالی میان دو طرف در حال اجرا است و طی هفته های گذشته تصمیماتی در مورد حمایت از فرایند بازسازی سوریه اتخاذ شده است و در حال حاضر آخرین آنالیز ها و کار بر روی فرمول نهایی توافقنامه فراگیر برای تقویت و تحکیم همکاری مالی و تجاری میان دو کشور در حال اجرا است و کمیته مشترک دولتی روسی و سوری برای همکاری تجاری، مالی، علمی و فنی در نشست آینده خود در سه ماهه نخست سال آینده میلادی در دمشق، مسائل مورد اهتمام مشترک را آنالیز خواهد نمود و به تبادل دیدگاه درباره آخرین اوضاع سوریه با تمرکز بر ماموریتهای تقویت حل و فصل سیاسی بر اساس قطعنامه 2254 شورای امنیت از جمله فعالیت کمیته آنالیز قانون اساسی در ژنو خواهند پرداخت.

بر اساس گزارش سانا، المقداد در ابتدای ملاقات با لاوروف بر عمق روابط استراتژیک میان سوریه و روسیه و اهمیت پیشبرد آن در راستای تقویت این روابط که به نفع ملتها و کشورهای دوست است، تاکید نمود .

وزیر خارجه سوریه درباره سفر خود به مسکو گفت هدف از این سفر آنالیز راههای گسترش روابط دوجانبه میان دو کشور دوست در راستای رهنمودهای رئیس جمهور بشار اسد و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است. وی از روسیه به سبب حمایت از سوریه در جنگ با تروریسم تمجید کرد و گفت هدف اسراتژیک دو کشور گام برداشتن در راستا تقویت روابط متمایز دوجانبه است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 795

به "تاکید المقداد بر گسترش روابط دمشق-مسکو و انتقاد لاوروف از سیاستهای ضد سوری غرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید المقداد بر گسترش روابط دمشق-مسکو و انتقاد لاوروف از سیاستهای ضد سوری غرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید