تعداد شهرهای نارنجی 2 برابر شد

به گزارش زنگ قلاب بافی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: نخستین محموله واکسن کرونا وارد کشور شده و بر اساس اولویت بندی سند ملی واکسیناسیون کشور، تزریقات آغاز می گردد و ابتدا افرادی که در بخش های مراقبت ویژه کار می نمایند و ارتباط مستقیم با بیمار دارند در اولویت تزریق خواهند بود.

تعداد شهرهای نارنجی 2 برابر شد

علیرضا رییسی روز شنبه درباره آخرین شرایط بیماری کووید19 در کشور اضافه نمود: محموله های بعدی واکسن کرونا در هفته های آینده به دست ما می رسد. واکسنی که وارد کشور شده کاملا مورد تایید است و خیلی از کشور های دیگر نیز خواستار دریافت این واکسن هستند. مقاله ای که در مجله معتبر لنست چاپ شد نیز تایید کرد که این واکسن 91.6 درصد اثربخشی دارد و یکی از بالاترین اثربخشی ها در میان واکسن های موجود است. همچنین برای گروه های سنی اولویت بندی شده قابل مصرف است. این واکسن بسیار ایمن و خوب است.

وی ادامه داد: البته از کشور های دیگر و همچنین از سبد کوواکس که سبدی از واکسن های مختلف است و کشور های مختلف نیز عضو آن هستند نیز در حال پیگیری هستیم. همچنین واکسن فراوری داخل نیز با پیروزیت در حال طی مراحل است. امیدواریم بتوانیم در ماه های آینده واکسن داخلی را نیز در اختیار داشته باشیم. یکی از واکسن های دیگر که مربوط به موسسه سرم سازی رازی است هم در روز های آینده فاز انسانی را آغاز خواهد نمود.

واکسیناسیون آغاز گردد هم باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم

معاون وزیر بهداشت بیان نمود: امروز پنجاه وششمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رییس جمهوری برگزار گردید. در جلسه امروز درباره شرایط بیماری در جهان و مباحث مربوط به ویروس جهش یافته کرونا در انگلستان، اروپا و ژاپن صحبت شد. این شرایط نیازمند رصد است. انگلستان، آمریکا و آلمان در شرایطی هستند که در مقابل ویروس جهش یافته به زانو در آمده اند و بحث بسیار جدی است و بیشتر بیمارستان ها پر شده است. بسیاری از این کشور ها آغاز به واکسیناسیون نموده و انگلستان تا به امروز 10 میلیون نفر را واکسن زده است. باید حواسمان باشد که حتی اگر واکسیناسیون آغاز گردد هم باید مراقب پروتکل های بهداشتی باشیم و به دقت رعایت کنیم.

وی اضافه نمود: در کشوری مثل ژاپن با وجود عملکرد پیروز، دیروز اعلام کردند بیش از 70 درصد تخت های بیمارستانی پر شده است.

رییسی ادامه داد: هدف ما این است که تا ایجاد ایمنی مناسب به وسیله واکسیناسیون در شرایط و شرایط خوبی که داریم، این شرایط را ادامه بدهیم و از شیوع و بروز بیماری و خیز چهارم جلوگیری کنیم. هدف این است که شب عید آرامی داشته باشیم. همه می دانیم که عید گذشته درگیر کرونا بودیم و قبل از آن هم درگیر سیل بودیم؛ بنابراین این سومین عیدی است که در تعطیلات عید نوروز با پدیده ای روبرو هستیم. اگر این 5 تا 6 هفته را به خوبی رعایت نموده و مراقبت کنیم، شب عید آرامی خواهیم داشت.

افزایش شهر های نارنجی و زرد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: هنوز شهر با شرایط قرمز نداریم، اما شهر های نارنجی از 18 شهر به 36 شهر رسیده و این هشدار است. شهر های زرد که 130 مورد بود به 178 مورد رسیده و از 365 شهر با شرایط آبی به 234 شهر با شرایط آبی رسیدیم.

وی ادامه داد: با مداخله موثر و رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از تجمعات و دورهمی ها و استفاده از ماسک و تهویه مناسب می توانیم از خیز شدید بیماری جلوگیری کنیم.

رییسی بیان نمود: استان های هرمزگان، خوزستان، یزد، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان غربی، لرستان باید به دقت مراقب باشند. هفته گذشته در دو استان گیلان و مازندران فقط شهر نارنجی داشتیم، اما اکنون شهر های نارنجی در آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان شمالی، سمنان، کرمانشاه، گیلان، مازندران، گلستان، هرمزگان، همدان و یزد است. یعنی شهر هایی که شرایط زرد داشتند، با افزایش موارد ابتلا، یک درجه بالاتر رفته اند و وارد شهر های با شرایط نارنجی شده اند.

الکترونیکی شدن خدمات

وی اظهار کرد: یکی از مصوبات جلسه امروز این بود که در جهان یک بار دیگر ثابت شد الکترونیکی کردن خدمات می تواند در این مواقع یاری نماینده باشد. اگر بتوانیم خدمات پر تکرار و پر مراجعه به دستگاه های دولتی که مردم مجبور می شوند حضوری مراجعه نمایند را به صورت الکترونیکی ارائه کنیم، قطعا روی ترافیک و تجمع و بیماری موثر خواهد بود.

رییسی اضافه نمود: قرار شد تا سرانجام سال 1399 دستگاه های اجرایی سه خدمت یا بیشتر از خدمات پر مخاطب خود را که باعث می گردد مراجعه نماینده حضوری داشته باشند را الکترونیکی نمایند تا مردم مجبور نباشند برای یک کار ساده ساعت ها در صف و ترافیک حضور داشته باشند. امیدواریم با همکاری وزارت ارتباطات و همه دستگاه ها این اقدام انجام گردد. البته بسیاری از خدمات تا به امروز الکترونیکی شده و مردم راضی هستند.

شرایط امتحان های عملی دانشجویان

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: نکته دیگر در خصوص دانشجویانی بود که کلاس های عملی دارند و مصوب شد که امتحان حضوری اصلا برگزار نگردد و به صورت آنلاین باشد. برای امتحانات عملی اگر فرد بومی منطقه بوده و نیازی به خوابگاه ندارد، می تواند در شهر های زرد و آبی حضور داشته باشند و امتحان را با رعایت پروتکل های عملی به صورت حضوری انجام بدهند. نگرانی ما بیشتر در خصوص خوابگاه هاست.

شرایط تهران و البرز

رییسی بیان نمود: استان و شهر تهران و البرز نیز همچنان در شرایط زرد قرار دارند و نارنجی نشده اند، اما این شرایط شنماینده است و باید رعایت پروتکل های بهداشتی انجام گردد.

منع تردد در استان های شمالی و شهر های مسافر پذیر

وی اظهار کرد: سه استان شمالی گیلان، گلستان و مازندران منع تردد دارند و در بعضی شهر هایی که مسافر پذیر هستند مثل بندرعباس، قشم، کیش و بوشهر، شیراز و مشهد نیز منع تردد دارند.

منبع: فرارو
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 917

به "تعداد شهرهای نارنجی 2 برابر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد شهرهای نارنجی 2 برابر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید