خبرنگاران تمامی مراکز آموزشی و علمی گیلان تا خاتمه هفته تعطیل شد

به گزارش زنگ قلاب بافی، رشت - خبرنگاران- تمامی مراکز آموزشی و علمی گیلان براساس مصوبه ستاد پیشگیری ، هماهنگی فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان به منظور پیشگیری از شیوع گسترش ویروس کرونا تعطیل شد.

خبرنگاران تمامی مراکز آموزشی و علمی گیلان تا خاتمه هفته تعطیل شد

براساس مصوبه ستاد پیشگیری و هماهنگی فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که عصر امروز توسط استانداری گیلان اعلام شد ، به منظور افزایش آمادگی ها و جلوگیری موثر از گسترش شیوع کرونا ویروس تمامی مراکز آموزشی و علمی اعم از مدارس ، دانشگاه ها ، آموزشگاههای غیر دولتی ، پیش دبستانی ها و مهدهای کودک گیلان از روز یکشنبه(فردا)تا چهارشنبه هشتم اسفندماه تعطیل می باشد.

فعالیت بعضی از دندانپزشکی ها و برگزاری برنامه ها و همایش های بعضی دستگاه ها در استان گیلان لغو شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت دو نفر در گیلان به دلیل ابتلا به کرونا ویروس جان باخته اند.

6 نمونه از ویروس کرونا در دنیا کشف شده و با این مورد تعداد آن به هفت مورد رسیده ، این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می گردد.

در معمولی ترین حالت، این ویروس باعث سرماخوردگی می گردد اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می گردد که نشانه های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین آغاز شد، علاوه بر 30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت نموده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می گردد مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال 2003 در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به 26 کشور دنیا 8 هزار و 100 نفر را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است، کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می بینند.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 205

به "خبرنگاران تمامی مراکز آموزشی و علمی گیلان تا خاتمه هفته تعطیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تمامی مراکز آموزشی و علمی گیلان تا خاتمه هفته تعطیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید