خطرناک ترین گیاه دنیا که باعث خودکشی می گردد

به گزارش زنگ قلاب بافی، مردی که به وسیله گیمپی گیمپی گزیده شده بود، تحت چنان درد جسمانی و فشار روانی نهاده شد که با شلیک به سرش به زندگی پایان داد.

خطرناک ترین گیاه دنیا که باعث خودکشی می گردد

به گزارش العربیه فارسی، گیمپی گیمپی، گیاه سمی که معمولاً در جنگل های بارانی استرالیا و اندونزی یافت می گردد، آنقدر خطرناک است که گزیده شدگان به وسیله آن احساس خود را به برق زدگی و گُر گرفتگی تشبیه نموده اند، و حتی در یک مورد منجر به خودکشی قربانی شده است.

بر اساس روایات، گیمپی گیمپی را اولین بار مهاجران اروپایی در استرالیا به طرزی دراماتیک کشف کردند. بر اساس گزارش ها، این گیاه خطرناک در سال 1866 اسب یک نقشه بردار جاده را گزید، که باعث شد حیوان بی نوا طی تنها دو ساعت دیوانه گردد و بمیرد.

گیمپی گیمپی سوزن هایی دارد که وقتی جانور یا انسانی با آن ها برخورد می نماید، سمی را به بدن قربانی خود وارد می نمایند که مدام حس سوختن را افزایش می دهد، و تا مدت ها به طور طبیعی کاهش پیدا نمی نماید. سم به قدری قوی است که گیاه حتی در برخورد یک ثانیه ای هم می تواند چنین واکنشی برانگیزد.

قربانیان این گیاه گفته اند که دچار بثورات بسیار بزرگ قرمز رنگ و تورم اندام ها شده اند، و دردشان به قدری غیرقابل تحمل بوده که خواب را چشم شان ربوده است. در یک مورد خاص، مردی که به وسیله گیمپی گیمپی گزیده شده بود، تحت چنان درد جسمانی و فشار روانی نهاده شد که با شلیک به سرش به زندگی سرانجام داد.

باغ گیاهان سمی آلنویک در شمال بریتانیا، که حدود 100 گونه گیاه سمی، مسموم نماینده و مخدر را در خود جای داده است، یک نمونه گیمپی گیمپی هم دارد که موجب جذب گردشگر ها و گیاه شناسان بسیاری به این باغ گیاهی می گردد.

آلنویک را جین پرسی، دوشس نورثامبرلند، در قطعه زمینی که از شوهر اشرافزاده اش به ارث برده بود بنا کرد. پرسی که عاشق گیاهان بود، می خواست کاری واقعاً متفاوت انجام دهد، و با الهام گرفتن از یک باغ معروف گیاهان سمی در ایتالیا بود که متعلق به خانواده مدیچی بود، باغ آلنویک را بنیان گذاشت.

وبسایت آلنویک می گوید بازدیدنمایندگان به هیچ وجه مجاز به بو کردن، لمس کردن، یا مزه کردن هیچ یک از گیاهان داخل باغ نیستند، و تاکید می نماید که با این وجود هنوز هم بعضی افراد به خاطر استنشاق گاز های سمی گیاهان بی هوش می شوند.

منبع: فرارو
انتشار: 11 مرداد 1402 بروزرسانی: 11 مرداد 1402 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1694

به "خطرناک ترین گیاه دنیا که باعث خودکشی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرناک ترین گیاه دنیا که باعث خودکشی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید