خوراکی که به رشد باکتری سالم کمک می کند

به گزارش زنگ قلاب بافی، محققان چینی در بررسی اخیر خود دریافتند، مصرف نوعی خوراکی ساده به میزان قابل توجهی در افزایش رشد باکتری های سالم در روده انسان نقش دارد و درنهایت منجر به حفظ سلامتی می شود.

خوراکی که به رشد باکتری سالم کمک می کند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از شینهوا، یک مطالعه نو نشان داده است که بلغور جو دوسر می تواند به رشد باکتری های سالم در روده انسان کمک کند.

بلغور جو دوسر غذایی است که از پرک شده گیاه جو دوسر تهیه شده و فاقد گلوتن است؛ بتا گلوکان موجود در بلغور جو دوسر یک ماده ژله ای است که با آب مخلوط می شود. این ماده معده و دستگاه گوارش را پوشش داده و میزان رشد باکتری سالم را در آنان افزایش می دهد و همچنین می تواند به حفظ یک روده سالم کمک کند.

سطح کلسترول بالا یک عامل خطر مهم برای بیماری عروق کرونر قلب (CHD) است. ثابت شده است که جو و محصولات جو دوسر همچنین باعث کاهش کلسترول می شوند.

در مطالعه نو، محققان دانشگاه جنوب شرقی چین و سایر موسسات تحقیقاتی 210 بزرگسال چینی را با کلسترول بالا را از شهرهای پکن، نانجینگ و شانگهای ثبت تحت نظر قرار دادند. از داوطلبان خواسته شد که هر روز 80 گرم جو دوسر به مدت 45 روز مصرف کنند و سطح چربی و اسیدهای چرب و سطح میکروبیوتا در مدفوع آنها میزان گیری شود.

نتایج این بررسی در مجله Frontiers in Immunology منتشر شد. این مطالعه نشان داد که گروه جو دوسر در کاهش کلسترول بیشتری داشت. کسانی که هر روز جو دو سر مصرف می کردند، سطح کلسترول تام آنها 5.7 درصد و کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (که کلسترول بد نیز نامیده می شود) تا 8.7 درصد کاهش یافته بود.

این مطالعه همچنین نشان داد، مصرف جو دوسر می تواند به افزایش فراوانی باکتری هایی که قبلاً نشان داده شده بود در برابر بیماری های متابولیک، چاقی و CHD محافظت می کنند، کمک کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1387

به "خوراکی که به رشد باکتری سالم کمک می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوراکی که به رشد باکتری سالم کمک می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید