دبیرستان فروغ رشت به هنرستان هنرهای زیبا تبدیل می گردد

به گزارش زنگ قلاب بافی، میراث آریا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، دبیرستان فروغ رشت به هنرستان هنرهای زیبا تبدیل می گردد.

دبیرستان فروغ رشت به هنرستان هنرهای زیبا تبدیل می گردد

ولی جهانی گفت: براساس تفاهم نامه منقعد شده با اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل ارشاد استان گیلان مقرر شد مدرسه فروغ در فاز اول به هنرستان هنرهای زیبا تبدیل شده و بازسازی و بازسازی آن زیر نظر کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی گیلان انجام و طرح احیا و بازسازی بنا از سوی اداره کل ارشاد اسلامی تهیه گردد.

او در ادامه اضافه کرد: در مورد نحوه بازسازی این بنای تاریخی ارزشمند با مدیرکل ارشاد اسلامی استان گیلان بحث و گفتگو صورت گرفت و قرار است در طی مدت شش ماه اداره کل ارشاد اسلامی با نظارت این اداره کل عملیات بازسازی این مدرسه را انجام دهد.

جهانی یادآور شد: این بنای تاریخی در لیست آثار ملی کشور ثبت شده و طی سنوات گذشته اداره کل میراث فرهنگی گیلان بابت بازسازی اضطراری آن بیش از 1 میلیارد تومان هزینه نموده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به ماده 98 برنامه ششم توسعه دولت گفت: تمام دستگاه های دولتی موظف هستند بناهای تاریخی تحت تملک خود را تغییر کاربری داده یا به بخش خصوصی واگذار نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 2 مهر 1401 بروزرسانی: 2 مهر 1401 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1560

به "دبیرستان فروغ رشت به هنرستان هنرهای زیبا تبدیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیرستان فروغ رشت به هنرستان هنرهای زیبا تبدیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید