مطالعات توسعه گردشگری زنجان شروع شد

به گزارش زنگ قلاب بافی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت : توجه به حوزه گردشگری از مهم ترین برنامه های این اداره برای سال 99 است.

مطالعات توسعه گردشگری زنجان شروع شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، امیر ارجمند پنج شنبه 25اردیبهشت 99 با اعلام این خبر گفت: در طرح پژوهشی مطالعه و طراحی اقدامات محرک توسعه بخش گردشگری با رویکرد نوآورانه، پروپوزال دو دانشگاه زنجان و دانشگاه آزاد، مطالعه شناخت مسائل مربوط به گردشگری ایران، شناسایی مسائل مربوط به بخش گردشگری استان، شناسایی موانع و قابلیت های اقدامات محرک توسعه بخش گردشگری، تدوین برنامه عملیاتی برای دستگاه های اجرایی دخیل در موضوع گردشگری در قالب پروژه ها و طرح های زیرساختی و سرمایه گذاری آموزشی و برنامه ریزی اقدامات محرک توسعه بخش گردشگری با رویکرد ایده های نوآورانه انجام می گردد.

او گفت: توسعه گردشگری و جذب توریسم این شهر باید به گونه ای تدوین گردد که نسبت به رفع نقاط ضعف، رفع ساختن تهدیدهای فرا روی منطقه، اهتمام ورزیده و با رویکرد برنامه ریزی جامع و راهبردی، اقدامات و راهکارهای شایسته ای را در راستای بهینه سازی وضع موجود و ساماندهی صنعت گردشگری در این شهر به عمل آورد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: با انجام این پژوهش، یعنی مطالعه و طراحی اقدامات محرک توسعه بخش گردشگری استان زنجان با رویکرد ایده های نوآورانه بتوان با همکاری طیفی از متخصصین هر حوزه، برنامهٔ عملیاتی با ویژگی اولویت بندی برنامه ها برای دستگاه اجرایی بهره بردار، معین وظایف نهادها و ارگان ها، برنامه نظارتی و پیوست اجرایی و زیست محیطی بعه توسعه این صنعت ارزشمند نائل آمد و سهم بخش گردشگری استان را افزایش داد.

او اعلام کرد: گردشگری فرهنگ احترام به جامعه محلی را بیشتر نموده و فرصت های الزام برای درک و شناخت بیشتر و برقراری ارتباطات با مردم محلی را در زمینه های گوناگون بهبود می بخشد و رشد فعالیت های گردشگری در دهه های اخیر با تأثیرگذاری عمیق بر بنیان های مالی، اجتماعی و زیست محیطی، فرایند توسعه در منطقه مذکور و محدوده موردمطالعه افزایش خواهد داد.

او اضافه نمود: توسعه گردشگری باید به ارتقای جامعه شاداب، محیط زیست پذیر، اقتصاد شایسته، برابری و عدالت، زیست پذیری شهر و پایداری اقتصاد شهر یاری می نماید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 436

به "مطالعات توسعه گردشگری زنجان شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالعات توسعه گردشگری زنجان شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید