ده ها هزار پاکستانی خواهان برکناری عمران خان شدند

به گزارش زنگ قلاب بافی، ده ها هزار تن از هواداران اپوزیسیون پاکستان به عنوان بخشی از کمپینی برای برکناری نخست وزیر این کشور در شهر کراچی دست به راهپیمایی زدند؛ نخست وزیری که به انتصاب توسط ارتش در انتخابات تقلبی 2018 متهم شده است.

ده ها هزار پاکستانی خواهان برکناری عمران خان شدند

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، 9 حزب اپوزیسیون پاکستان ماه گذشته یک پلتفورم مشترک تحت عنوان جنبش دموکراتیک پاکستان تشکیل دادند تا یک جریان سراسری علیه دولت را شروع نمایند.

مریم نواز، رهبر اپوزیسیون پاکستان در جریان سخنرانی در این راهپیمایی درباره عمران خان، نخست وزیر کشورش گفت: شما کارها و شغل ها را از مردم گرفته اید. شما دو وعده غذایی را از مردم گرفته اید.

مریم نواز دختر و وارث سیاسی نواز شریف، نخست وزیر سابق پاکستان است.

بیلاوال بوتو زرداری، یکی دیگر از رهبران اپوزیسیون در این راهپیمایی که دومین گردهمایی این چنینی طی سه روز محسوب می گردد، گفت: کشاورزان ما در خانه هایشان گرسنه هستند و جوانان ما ناامید هستند.

این اعتراضات در حالی صورت می گیرد که اقتصاد پاکستان در بحبوحه پاندمی کرونا با یک تورم دو رقمی و رشد منفی دست و پنجه نرم می نماید؛ اوضاع مالی که مخالفان عمران خان دولت وی را مقصر آن می دانند.

دوره نخست وزیری عمران خان همچنین شاهد افزایش سانسور و سرکوب مخالفان، منتقدان و رهبران اپوزیسیون بوده است.

فقیر بلوچ 63 ساله، یکی از شرکت نمایندگان در این راهپیمایی گفت: تورم قشر ضعیف را نابود نموده و باعث شده تا بسیاری از آنها برای تهیه غذای فرزندانشان التماس نمایند. زمان این رسیده که دولت حاکم از راس قدرت کنار برود.

شرکت نمایندگان در این راهپیمایی اعتراضی شعار برو عمران خان، برو سر داده بودند.

این در حالی است که انتخابات سراسری بعدی پاکستان برای سال 2023 برنامه ریزی شده است.

این راهپیمایی در شهر کراچی به دنبال راهپیمایی اعتراضی روز آدینه این ائتلاف در شهر گوجرانواله برگزار گردید؛ راهپیمایی روز آدینه بزرگترین راهپیمایی علیه عمران خان از زمان روی کار آمدنش محسوب می گردد.

نواز شریف به وسیله ارتباط ویدئویی از لندن در راهپیمایی روز آدینه در شهر گوجرانواله ژنرال قمر جاوید باجوا، فرمانده ارتش پاکستان را به تقلب در انتخابات 2018 میلادی و رهبری اقدامات برای سرنگونی وی در سال 2017 میلادی متهم کرد.

ارتش پاکستان که هرگونه مداخله در سیاست یا تخلفات انتخاباتی را رد می نماید، هنوز درباره ادعاهای نواز شریف اظهارنظری ننموده است.

عمران خان که با یک پلتفورم ضد فساد روی کار آمده، یاری ارتش به پیروزی اش در انتخابات 2018 را رد نموده و از ارتش دفاع می نماید. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 689

به "ده ها هزار پاکستانی خواهان برکناری عمران خان شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده ها هزار پاکستانی خواهان برکناری عمران خان شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید