کرونا در اروپا، از شیوع گسترده در بین جوانان فرانسوی تا فرار جهانگرد ها از کرواسی

به گزارش زنگ قلاب بافی، جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از آن است که بعد از تشدید هشدارهای سفر به کشور کرواسی جهانگرد ها در حال فرار از این کشور هستند و وزیر بهداشت فرانسه هم از شیوع گسترده کرونا در بین جوانان زیر 40 سال خبر داده است.

کرونا در اروپا، از شیوع گسترده در بین جوانان فرانسوی تا فرار جهانگرد ها از کرواسی

با ما سفر کنید و با تور ترکیبی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، کرونا و عواقب سیاسی اجتماعی و مالی آن همچنان در اروپا ادامه داشته و اخیراً آمار مبتلایان به کرونا در بیشتر کشورهای اروپایی با افزایش چشمگیری روبرو شده است.

عبور آمار مبتلایان روزانه در ایتالیا از مرز هزار نفر

جدیدترین اخبار کرونایی در اتحادیه اروپا حاکی از آن است که وزیر بهداشت ایتالیا اعلام نموده است که با وجود افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این کشور محدودیت های جدیدی اعمال نخواهد شد. وی شرایط کنونی را قابل قیاس با شرایط بحرانی کرونا در فوریه و ماه مارس ندانسته و گفت: من در صورتی که محتاط باشیم به شرایط امیدوار هستم. سیستم بهداشتی بومی ما خیلی قوی تر شده است. وی از دو برابر شدن تخت های مراقبت های ویژه در این کشور اطلاع داد.

بر اساس آمارهای نهادهای بهداشتی در ایتالیا آمار مبتلایان روزانه در این کشور با عبور از مرز هزار نفر به بالاترین حد خود در 3 ماه گذشته رسیده و نگرانی ها درباره وقوع موج دوم کرونا را افزایش داده است.

بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت ایتالیا در روز شنبه حدود 1071 نفر در این کشور در 24 ساعت به کرونا مبتلا شده اند. آخرین بار در اواسط ماه می بود که شمار مبتلایان روزانه در ایتالیا از مرز هزار نفر گذشت.

بالاترین رکورد آمار مبتلایان روزانه در شهر رم ایتالیا از زمان شیوع کرونا

آمار ابتلای روزانه در شهر رم، پایتخت ایتالیا هم بالاترین رکورد از زمان شیوع کرونا را زده است. در این شهر ایتالیا 215 مورد ابتلای جدید روزانه در روز شنبه ثبت شده است که از زمان شیوع این بحران در ایتالیا سابقه نداشته است.

یک مقام بهداشتی در این شهر ایتالیا اعلام نموده که 61 درصد مبتلایان جدید در این شهر مربوط به توریسم های بازگشته از سفر هستند. به گفته وی بیشتر مبتلایان جدید افراد جوان بدون علامت هستند. وی از جوانان بازگشته از سفر درخواست نموده که کاملاً مراقب باشند و فاصله با خویشاوندان خود را حفظ نمایند تا نتیجه تست کرونای آن ها معین گردد. این مقام بهداشتی در شهر رم اعلام نموده که باید زنجیره سرایت کرونا فوراً قطع شده و از شیوع کرونا در بین خانواده ها جلوگیری به عمل آید.

ایتالیا اولین کشور در اتحادیه اروپا بود که به سختی تحت تاثیر شیوع کرونا نهاده شد. تا به حال بیش از 257 هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و بیش از 35 هزار نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

هشدار عرصه مالی آلمان درباره عواقب بازگشت محدودیت ها

عرصه مالی در آلمان هم درباره خطر بازگشت مجدد محدودیت ها با توجه به افزایش آمار مبتلایان در این کشور هشدار داده است. بازده مالی آلمان در 3 ماهه دوم امسال میلادی کاهش چشمگیری داشته است.

لارس فلد از کارشناسان برجسته مالی در آلمان بازگشت مجدد محدودیت ها را برای اقتصاد این کشور فاجعه بار ارزیابی نموده و گفته است: محدودیت های دوباره فرایند بهبود اوضاع اقتصاد آلمان را متوقف می نماید.

کشور ایرلند هم اخیراً به دلیل افزایش آمار مبتلایان جدید محدودیت ها در این کشور را تشدید نموده است. ایرلند روز شنبه از 156 مورد ابتلای جدید به کرونا اطلاع داد که به این ترتیب برای چهارمین بار در هشت روز اخیر تعداد افراد مبتلای روزانه در این کشور از مرز 100 نفر عبور نموده است.

درخواست ایرلند برای کناره گیری کمیسر اروپایی به دلیل نقض قواعد کرونایی

مایکل مارتین، نخست وزیر ایرلند بعد از نقض قواعد کرونایی از طرف فیل هوگن، کمیسر امور تجاری ایرلندی اتحادیه اروپا خواهان برکناری وی شد.

یک سخنگوی دولت ایرلند شب گذشته اعلام نمود که مارتین و معاون وی با هوگن صحبت نموده اند و از وی خواسته اند از مقام خود کناره گیری کند. دولت ایرلند بر این عقیده است که عذرخواهی هوگن به دلیل نقض قواعد کرونایی خیلی دیر رخ داد و وی هنوز کاملاً در این باره شفاف سازی ننموده است. به گفته مقامات ایرلندی در دفتر هوگن ابتدا هیچ کس برای پاسخ گویی به این مسئله در دسترس نبود.

کمیسر امور تجاری اتحادیه اروپا اخیراً در نشستی شرکت نموده که پلیس از نقض قواعد کرونایی در آن اطلاع داده است. هوگن در یکی از شهرهای وطن خود ایرلند در این مراسم شرکت نموده است.

وزیر کشاورزی ایرلند هم به دلیل شرکت در همین مهمانی که حدود 80 نفر در آن حضور داشتند و قواعد کرونایی در آن رعایت نمی شد استعفا داد.

بالاترین رکورد مبتلایان روزانه در جمهوری چک و اسلواکی از زمان شیوع کرونا

جمهوری چک هم از افزایش چشمگیر آمار مبتلایان روزانه اطلاع داده و از روز آدینه تا شنبه 506 مورد ابتلای جدید به کرونا در این کشور ثبت شده که از آغاز بحران کرونا بی سابقه بوده است. تا به حال بیشترین آمار ابتلای روزانه در این کشور مربوط به 27 ماه مارس بود که در آن 377 نفر به کرونا مبتلا شدند.

کشور اسلواکی هم روز آدینه از بالاترین آمار ابتلای روزانه به کرونا از زمان شیوع این بحران با 123 مورد اطلاع داده است.

هشدار فرانسه درباره خطر شیوع گسترده کرونا در افراد زیر 40 سال

وزیر بهداشت فرانسه هم درباره سرایت کرونا از انسان های جوان به افراد پیرتر هشدار داده است. وی تاکید نمود که اگر شیوع این ویروس در بین جوانان سرعت پیدا کند این خطر به وجود می آید که آن ها این ویروس را به پیرترها که با شدت و عواقب بیشتری به کرونا مبتلا می شوند سرایت دهند. وزیر بهداشت فرانسه اعلام نمود: ما در شرایط خطرناکی قرار داریم.

مقامات اتریش هم اخیرا از پایین رفتن میانگین سن افراد مبتلا به کرونا در این کشور به 32 سال اطلاع داده و در این باره ابراز نگرانی نموده اند.

جشن های خصوصی خطری عظیم برای شیوع کرونا در آلمان

بسیاری از مقامات محلی در آلمان هم درباره برگزاری جشن های خصوصی هشدار داده و این گونه جشن ها را خطری عظیم برای شیوع کرونا ارزیابی نموده اند.

مقامات بهداشتی در فرانسه هم شب گذشته آمار مبتلایان روزانه به کرونا را 3602 مورد گزارش دادند. وزیر بهداشت فرانسه از شیوع گسترده کرونا در بین جوانان زیر چهل سال اطلاع داده و گفته است که این ویروس در این گروه سنی چهار برابر بیشتر از افراد بالای 65 سال گردش می نماید.

درخواست وزیر دفاع آلمان برای گسترش طرح استفاده اجباری از ماسک

وزیر دفاع آلمان هم با توجه به افزایش موارد جدید ابتلا به کرونا خواهان گسترش طرح استفاده اجباری از ماسک در مدارس شده است.

فرار گردشگر ها از کرواسی

شمار روزافزون آمار مبتلایان جدید در کرواسی آسیب سختی به صنعت توریسم در این کشور وارد نموده است. رسانه های چاپ این کشور از فرار گردشگر ها از این کشور خبر می دهند. کشورهای اتریش، ایتالیا و اسلوونی هشدارهای سفر برای این کشور اعمال نموده و آلمان هم درباره سفر به بعضی مناطق این کشور به شهفرایندان خود هشدار داده است.

جدیدترین آمارهای ابتلا به کرونا در اروپا

بر اساس جدیدترین آمارهای منتشر شده تا به حال در اسپانیا 407879 نفر به کرونا مبتلا شده و 28838 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 324601 نفر به کرونا مبتلا شده و 41423 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 258136 نفر به کرونا مبتلا شده و 35430 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم تا به حال 238002 نفر به کرونا مبتلا شده و 30512 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در آلمان هم تا به حال 233857 نفر به کرونا مبتلا شده و 9331 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 589

به "کرونا در اروپا، از شیوع گسترده در بین جوانان فرانسوی تا فرار جهانگرد ها از کرواسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از شیوع گسترده در بین جوانان فرانسوی تا فرار جهانگرد ها از کرواسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید