رتبه بندی جهانی هتل ها

به گزارش زنگ قلاب بافی، در رتبه بندی جدیدی که شرکت توسعه و بازاریابی گردشگری MKG ارائه داده است، گروه هتل های اینترکانتیننتال (IHG) به عنوان اولین گروه، آکور (Accor) به عنوان اولین اپراتور هتل و هالیدی این به عنوان اولین برند هتلداری جهان معرفی شده اند.

رتبه بندی جهانی هتل ها

بیشتر گروه هتل های پیشرو در جهان و برندهای برتر در عرضه هتل های خود، رشد داشته اند، اما به لحاظ مالی با مشکلاتی روبرو بوده اند. بریتانیا فزونی خود را حفظ و چین نیز خود را به عنوان یک عنصر کلیدی در صنعت هتلداری معرفی نموده است. یکی از مهمترین چالش هایی که فزونین هتلهای جهان در سال های اخیر با آن روبرو بوده اند، گسترشسیستم های توزیع جهانی هتل و گرایش مسافران به رزرو هتل به وسیله وبسایت های معتبر گردشگری بوده است. گروه هتل های بزرگ باید بتوانند ارتباط عمیق تری با سیستم های توزیع جهانی هتل ها و وبسایت های پرطرفدار گردشگری برقرار نمایند.

طبق گفته جورج پنایوتیس مدیر عامل گروه MKG گروه هتل ها برای ورود به بازارهای نو با هم رقابت می نماید، اما تغییرات زیادی در هتل های بالای جدول ایجاد نشده است. اینترکنتیننتال به لطف رشد قابل ملاحظه برند هالیدی این، جایگاه مسلم خود را حفظ نموده است و و هیلتون با رشد هتل هایش در 2 سال اخیر در جایگاه دوم نهاده شده است که این جایگاه در سال گذشته متعلق به Wyndham بود. ماریوت با توسعه هتل هایش در خارج از آمریکا توانسته است جایگاه خود را به عنوان سومین گروه هتل، تثبیت کند و در میان 4 گروه هتلی قرار گیرد که تعداد اتاق هایش بیش از 600000 است.

گروه هتل های Choice با یاری برند Comfort Inn که از سال 2012 تا کنون رشد قابل ملاحظه ای داشته است در جایگاه پنجم، بالاتر از گروه هتل های Accor نهاده شد و هتل آکور با به کارگیری سیستم های مدیریت هتل و ارتقای نمایندگی های خود، توانسته است با 336800 اتاق، خود را به عنوان اولین مجری هتل در سرتاسر جهان معرفی کند.

پایین جدول شاهد تغییرات چشمگیری نبود، فقط گروه هتل های Starwood و Best Western رشد قابل ملاحظه ای داشتند و گروه هتل های Carlson نیز رشد خوبی را در سال 2013 تجربه نکرد.

همانطوری که در جدول ملاحظه می فرمایید گروه هتل های چینی Home Inns با 21 درصد رشد، بیشترین مقدار رشد را در میان 10 گروه هتل برتر جهان به خود اختصاص داده است و اگر به همین ترتیب پیش برود، به زودی در میان 3 گروه هتل نخست قرار می گیرد.

گروه هتل های پیشرو در سالهای اخیر برای جذب برندهای مختلف هتل به رقابت پرداخته اند. بر اساس رتبه بندی فزونین برندها، هالیدی این در جایگاه نخست و Best Western که با متحد کردن برندهای مختلف تحت پوشش خود، سالها در رتبه اول قرار داشت، در جایگاه دوم نهاده شد. با این وجود این برند به لحاظ مقدار رشد در آمریکا رتبه نخست را دارد.

برند Ibis با یکپارچه کردن برند های Etap و All Seasons رشد چشم گیری داشت و در طول یکسال، 7 پله صعود کرد و بالاتر از برند چینی Home Inns نهاده شد. کاهش عرضه هتل های Days Inn در بازار داخلی(آمریکا) باعث شد رشد منفی را در این سال تجربه کند. Crowne Plaza نیز با هدف به دست آوردن سهم بیشتری از بازار گردشگری ،MICE توسعه قابل ملاحظه ای داشته است. طبق گفته جورج پنایوتیس در سال 2013 ما شاهد رقابت گروه هتل های پیشرو برای یکپارچه کردن برندها و ایجاد برندهای قوی تر و افزایش تعداد هتل هایشان بوده ایم. هالیدی این و Ibis

در این کار پیروز عمل کردند و برندهای قوی تری را ایجاد کردند

منبع: الی گشت
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1401

به "رتبه بندی جهانی هتل ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه بندی جهانی هتل ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید