روزگار کرونایی بازار مسکن در آمریکا

به گزارش زنگ قلاب بافی، خبرنگاران: در صورتی که شیوع کووید 19 در شهری اوج نگیرد و یا کنترل گردد، بازار مسکن در آنجا به رونق می رسد.

روزگار کرونایی بازار مسکن در آمریکا

جهت دریافت خدمات در ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت طلا؛ گزارش هفتگی کارگزاری املاک ایالات متحده حاکی از آن است که لیست خرید و فروش های مسکن نشان می دهد که این بازار علائم اولیه بهبود را از خود نشان داده است. این در شرایطی است که بعضی از شهرهای این کشور هنوز در تلاشند تا منحنی صعودی ابتلا به ویروس کرونا را مسطح نمایند.

مسکن در شهرهایی که ملک بعنوان یک کالای اساسی به شمار می آید، رو به رونق بوده و عرضه و تقاضای آن افزایشی است. در جوامعی که شهفرایندان آن اوج کرونا را نیز تجربه نکرده اند، شرایط قابل قبولی وجود دارد. به عنوان مثال، شرایط بازار مسکن در شیکاگو که منحنی کرونا صعودی است، در رکود نسبی واقع شده است.

سیاتل و نیواورلئان پیروز شدند نمودار ابتلا را مسطح نمایند و دیترویت نیز که فرایند صعودی این منحنی را شکسته، اما بدلیل اینکه اهالی آن املاک و مستغلات را ضرورت زندگی خویش نمی دانند، شاهد رونقی در بازار مسکن آن نیستیم. آژانس های مسکن در سیاتل در شرایطی مغایر با دیترویت هستند، آنها با رونق نسبی در روزهای اخیر توانسته اند تا حدودی بر خسارات مالی ناشی از کرونا فائق شوند.

یک اقتصاددان آمریکایی در این زمینه می گوید: در حالی که مشتریان مسکن هنوز از شیوع بیماری کووید 19 رنج می برند، ما شاهد علائم اولیه بهبود شرایط بازار هستیم. عرضه و تقاضا حتی در مناطقی که کووید 19 در حال افزایش است، تقویت شده چرا که خریداران و فروشندگان تهیه منزل را چراغی در کورسوی مالی این روزهای آمریکا می بینند. همین امر موجب شده قیمت مسکن نوسان کمتری داشته و پایدار بماند.

حذف تقاضای مسکن یکی از نخستین نشانه های رکود این بازار در اثر شیوع ویروس کرونا بود. طی 28 روز منتهی به 9 آوریل، در سرتاسر کشور، لغو خرید 75 هزار خانه (1 خانه از هر 13 خانه) یک رکورد را به نام خود ثبت کرد. این در حالی است که در مدت مشابه آن در سال 2019، 47 هزار مورد ثبت شده بود. پس از این زمان، تا به امروز تعداد لغو قراردادها در بازار رو به کاهش است.

بازار مسکن شهر دیترویت سریع ترین و شدیدترین واکنش را به شیوع کرونا نشان داده است. شیکاگو گرچه سرعت رشد کرونا در آن چندان تغییری نداشته اما با رونق نسبی مسکن روبرو شده است. لازم به ذکر است سایر شهرهای آمریکا نیز شاهد شرایط بهتری در مقایسه با یک ماه گذشته خود هستند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 349

به "روزگار کرونایی بازار مسکن در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزگار کرونایی بازار مسکن در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید