سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت منصوب شد

به گزارش زنگ قلاب بافی، به گزارش خبرنگاران، طی حکمی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت، عبدالله توکلی لاهیجانی به سمت سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب شد.

سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت منصوب شد

سید رضا فاطمی امین در این حکم انتصاب خطاب به عبدالله توکلی لاهیجانی آورده است: بنا به پیشنهاد معاون محترم صنایع حمل و نقل و نظر به شایستگی، تعهد و تجارب ارزنده جنابعالی، به موجب این حکم به سمت سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب می شوید.

وی در ادامه متذکر شده است: انتظار می رود با همکاری همه بخش های مرتبط در وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر سازمان های حاکمیتی، در خدمت به مردم و کسب و کارها کوشا باشید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سرانجام توفیق توکلی لاهیجانی را از خداوند علیم و حکیم و حضرت ولی عصر (روحی فداه) خواستار شده است.

عبدالله توکلی لاهیجانی، متولد سال 1357 در لاهیجان و دارای مدرک تحصیلی دکتری مهندسی خودرو از دانشگاه علم و صنعت ایران و کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک (طراحی کاربردی) از دانشگاه صنعتی شریف است.

وی که رتبه اول آزمون سراسری و دانش آموخته برتر مقطع دکترا و از نخبگان صنعت خودرو با 22 سال سابقه ممتد کارشناسی و مدیریتی در این حوزه می باشد، تا به امروز مدیر پروژه تحولی توسعه برقی سازی و فناوری های نوین در وزارت صنعت، معدن و تجارت و مشاور عالی و مسئول اجرایی دانش بنیان نمودن حوزه طراحی و ساخت محصولات در ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده است.

رئیس هیأت مدیره شرکت جامع تحقیق و توسعه فناوری های خودرو (جتکو)، مشاور طراحی، تحقیقات و توسعه محصول و مدیر پروژه خودروی اقتصادی کم مصرف در گروه صنعتی ایران خودرو، و همچنین معاون مهندسی و طراحی خودرو و مدیر پروژه های متعدد طراحی توسعه محصول نظیر مگاپلتفرم سایپا، وانت 151، X100 یورو 4، SR - پارس تندر (فیس لیفت تندر 90) و … در مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو گروه خودروسازی سایپا، از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی توکلی لاهیجانی می باشد.

توکلی لاهیجانی همچنین عضو هیأت مدیره انجمن مهندسی خودروی ایران و دارای سوابق متعدد آموزشی، پژوهشی و مشاوره ای با دانشکده و پژوهشکده خودروی دانشگاه علم و صنعت، مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا، دانشگاه آزاد اسلامی و … می باشد.

تألیف و ترجمه 6 جلد کتاب و نگارش بیش از 12 مقاله فارسی و انگلیسی در مجلات تخصصی داخلی و خارجی و ده ها مقاله تحلیلی درخصوص توسعه صنعتی و صنعت خودروی کشور، از دیگر سوابق علمی و تخصصی سرپرست تازه دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

منبع: ایلنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1461

به "سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت منصوب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرپرست دفتر صنایع خودرو وزارت صمت منصوب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید