سفر وزیر حمل و نقل ترکیه به جمهوری آذربایجان برای کریدور زنگزور

به گزارش زنگ قلاب بافی، وزیر حمل و نقل ترکیه در سفر به جمهوری آذربایجان با الهام علی اف ملاقات و در مورد کریدور تازه بین دو کشور که از زنگزور و نخجوان عبور می نماید، مصاحبه کرد.

سفر وزیر حمل و نقل ترکیه به جمهوری آذربایجان برای کریدور زنگزور

بهترین تجربه سفر را با ترکیه ارزان قیمت در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عادل کارا اسماعیل اوغلو وزیر حمل و نقل و زیر ساخت ترکیه امروز یکشنبه در سفر به جمهوری آذربایجان با الهام علی اف ملاقات و تبادل نظر کرد.

الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در این ملاقات با اشاره اینکه صنعت حمل و نقل همیشه در راس برنامه های باکو قرار داشته، گفت: بعد از جنگ قره باغ، خط آهن باکو- تفلیس-قارص اهمیت ویژه ای برای ما دارد.

وی اضافه کرد: این منطقه در کریدور شرق-غرب نقش مهمی ایفا می نماید. در سالهای اخیر، حجم تجارت عبوری از این کریدور افزایش چشم گیری یافته است. اما پس از جنگ دوم قره باغ، یک کریدور نو به نام زنگزور به کریدور قبلی اضافه نموده شده و ما برای فعال شدن آن کریدور کوشش می کنیم. در سطح بین المللی، این کریدور به نام کریدور زنگزور تعیین شده است. این کریدور، بین ترکیه و آذربایجان یک رابطه نو شکل خواهد داد.

کارا اسماعیل اوغلو هم در این ملاقات با بیان اینکه تک تک پروژه های ما به مرحله عملیاتی خواهند رسید، گفت: برای خط ریلی هم کار می کنیم و رئیس جمهورمان را هم در جریان قرار داده ایم. به ویژه پروژه های نخجوان- قارص و قارص-آرال-دیلوجو را به سرانجام رسانده ایم. این پروژه ها را در قالب یک برنامه آماده خواهیم کرد تا در خاک نخجوان یک کریدور نو ریلی شکل بگیرد.

در سرانجام این ملاقات، اسماعیل اوغلو شمشیری را به الهام علی اف پیشکش کرد.

پس از جنگ قره باغ روابط تجاری و نظامی ترکیه و جمهوری آذربایجان افزایش چشم گیری یافته است. شرکتهای مهندسی و تجاری زیادی در منطقه قره باغ اقدام به عقد قرارداد با باکو نموده اند که این موضوع، توسعه هر چه بیشتر روابط دو طرف را به همراه داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1129

به "سفر وزیر حمل و نقل ترکیه به جمهوری آذربایجان برای کریدور زنگزور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر وزیر حمل و نقل ترکیه به جمهوری آذربایجان برای کریدور زنگزور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید