شرکت های خلاق در اولویت سرمایه گذاری فناورانه قرار گیرند

به گزارش زنگ قلاب بافی، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، سارا فلاحی ضمن تاکید بر اهمیت فعالیت شرکت های خلاق در توسعه مالی مناطق کم برخوردار کشور ادامه داد: در بعضی موارد حتی شرکت های دانش بنیان نیز با بعضی محدودیت ها روبرو هستند. به علت عدم پشتیبانی کافی، طبیعتا این محدودیت ها برای شرکت های خلاق و فرهنگی بیشتر نیز است. با توجه به ظرفیت های بالای کشورمان در حوزه صنایع خلاق و درآمد زایی که این گونه شرکت ها دارند، به نظر من در بعضی مناطق باید شرکت های خلاق، حتی در اولویت قرار گیرند.

شرکت های خلاق در اولویت سرمایه گذاری فناورانه قرار گیرند

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: برای مثال در منطقه ما در غرب کشور، مسائلی مانند توریستی، آثار باستانی و گیاهان دارویی ممکن است از بعضی زمینه های فناورانه دیگر، برای سرمایه گذاری مساعدتر باشد. با توجه به اینکه این حوزه ها (گیاهان دارویی، توریستی، صنایع دستی) همگی جزء حوزه های شرکت های خلاق و صنایع نرم و خلاق هستند، بهتر است سرمایه گذاری فناورانه در این مناطق به سمت اینگونه شرکت ها سوق پیدا کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه نمود: معتقدم که در حمایت از شرکت های خلاق نباید نگاه تقلیل گرایانه داشت و حمایت را تنها محدود به حمایت اقتصادی و تسهیلات دانست. باید در قانون همه انواع حمایت به ویژه حمایت های فنی و اداری گنجانده گردد تا این فعالان خلاق در مراجعه به نهادهای اجرایی دلسرد نگردد.

فلاحی گفت: سالانه 4 تا 5 میلیون نفر توریست مذهبی از استان ایلام عبور می نمایند، اگر شرکت های خلاق در غرب کشور، پرتعدادتر و فعال تر بودند، بسیار طبیعی است که زمینه اشتغال بیشتری برای مردم این منطقه فراهم می شد. به ویژه آنکه در حال حاضر زمینه هر نوع توریستی اعم از توریستی طبیعت، توریستی آثار تاریخی و توریستی مذهبی در این استان وجود دارد.

عضو فراکسیون دانش بنیان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آمادگی مجلس شورای اسلامی برای حمایت از شرکت های خلاق گفت: بهتر است نهادهایی مانند ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی به عنوان مروج حمایت از شرکت های خلاق و کارشناس این حوزه، با ارائه مستندات کارشناسی به نمایندگان یاری رسانند که قوانین مدقن تر و دارای عمق کارشناسی بیشتری را در این بخش مصوب نمایند تا برکات و آثار مثبت این قوانین افزایش یاید.

به گفته وی، بی شک این اراده در میان نمایندگان مجلس وجود دارد تا زمینه بسیار مساعدی مانند صنایع نرم و خلاق را با استفاده از ابزارهای قانونی، به سمت شکوفایی و اشتغالزایی راهنمایی نمایند. منتهی نهادهای مانند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ارائه مسائل، نیازها و کمبودها در این زمینه می توانند ، برای تصویب قوانین موثرتر به کمیسیون های مربوطه یاری نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 762

به "شرکت های خلاق در اولویت سرمایه گذاری فناورانه قرار گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های خلاق در اولویت سرمایه گذاری فناورانه قرار گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید