شورای پنجم سمنان در امانت داری اموال مردم پیروز نبود

به گزارش زنگ قلاب بافی، رئیس شورای اسلامی شهر سمنان گفت: شورای پنجم در امانت داری اموال مردم چه در زمان کسری بودجه که سیاست خود شورای شهر است و چه در زمان جابجایی ردیف بودجه نتوانست مطلوب عمل کند و امانت دار خوبی باشد.

شورای پنجم سمنان در امانت داری اموال مردم پیروز نبود

به گزارش خبرنگار خبرنگاران از سمنان، مهدی خراسانیان اظهار کرد: به شکرانه اینکه شهروندان شهر اخلاق مجدداً من را با رأی خود به اسم منتخب اول برای چهار سال آینده یعنی شورای ششم انتخاب کردند، به انتخاب یکایک آنان احترام گذاشته و امیدوارم در این چهار سال بتوانم ایده هایی که مد نظر است و در شورای پنجم نتوانستم به دلایل مختلف و مخالفت های زیاد عملی کنم، به منصه ظهور برسانم و بتوانم گامی در راستای برآوردن انتظارات شهروندان سمنان برداشته و مثمر ثمر واقع شوم بعلاوه اعتماد شهروندان را به درستی جوابگو باشم و به یکایک آرا آنان که امانتی نزد ما است جامه عمل بپوشانم.

وی اضافه نمود: در شورای ششم شهر سمنان یکی از اولویت هایی که قطعاً باید در نظر گرفته گردد و به اسم یک اصل مطرح است تصمیم گیری بر اساس احتیاجها و اولویت های شهروندان است. شهروندان باید اطمینان پیدا نمایند که پول آنها در همان راستای احتیاجهایشان هزینه می گردد که علی رغم تذکرات فراوان به رئیس شورا در دوره شورای شهر پنجم و شهردار این موضوع رعایت نشد و شاهد آن هستیم که اموال مردم سرگردان است یعنی در قسمت هایی هزینه می گردد که احتیاجهای اولویت دار شهروندان نبوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان توضیح داد: این رسم امانت داری نبوده و نیست زیرا تمام اعضای شورا در مراسم تحلیف خود سوگند یاد می نمایند که امانت دار اموال مردم باشند؛ شورای پنجم در امانت داری از اموال مردم چه در زمان کسری بودجه که سیاست خود شورای شهر است و چه در زمان جابجایی ردیف بودجه نتوانست مطلوب عمل کند و امانت دار خوبی باشد.

خراسانیان با بیان اینکه سیاست گذاری های شورای پنجم شهر سمنان در این دوره به نفع مردم نبوده است، توضیح داد: شورای شهر باید عدالت را برقرار کند و به کمک خدا در شورای ششم سمنان این امر محقق خواهد شد و تمام اموال شهروندان برای خود آنها هزینه خواهد شد.

بودجه باید در راستای احتیاجهای اولیه منطقه ها هزینه گردد

وی اضافه نمود: منظور از برقراری عدالت به این معنا نیست که در تمام نقاط شهر به یک مقدار هزینه گردد بلکه بدین معناست که مقدار بودجه و هزینه کرد در نقاطی که دارای کسری و کمبودهای بیشتری نسبت به نقاط دیگر است انجام گردد و به نوعی احتیاجهای منطقه ها مختلف شهر و شهروندان ساکن محله های مختلف به خوبی سنجیده و در راستای احتیاجهای اولیه هزینه گردد.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان خاطر نشان کرد: موضوع فوق یکی از اهداف اصلی من در شورای پنجم بود اما نتوانستم آن را عملی کنم زیرا نظر به رأی بیشتریت بود و امیدوارم در شورای ششم این اتفاق پسندیده رخ دهد.

خراسانیان اظهار کرد: احتیاجهای شهروندان هم احتیاجهای عمرانی است و هم احتیاجهای فرهنگی و اجتماعی و بسته به این احتیاجها می گردد گفت که وظایف کلی شورای شهر چیست.

وی اضافه نمود: در ماده 80 قانون شهرداری ها که مربوط به وظایف شورای شهر است آمده که شورا باید قانونمند در این راستا قدم بردارد و رسیدگی به منطقه ها محروم و آسیب دیده را مد نظر داشته باشد و خصوصاً در این شرایط نابسامان مالی اولویت اصلی رسیدگی به بافت های قدیم و فرسوده است زیرا در این بافت ها اقشار ضعیف تری ساکن هستند و از سهم عمده فعالیت هایی که در شهر صورت گرفته است محروم مانده اند.

خراسانیان پرداختن به بافت فرسوده را یکی از اولویت های اصلی خود دانست و از شش عضو دیگر درخواست کرد که با او در این زمینه همراه و همگام باشند.

مطالبات شهرداری از دستگاه های اجرایی مانند حلوای نسیه شد

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان با بیان اینکه سیاست گذاری های شورای پنجم در بخش های متعدد و بسیار مهمی منفعت مردم را نادیده گرفته است، گفت: دو روز خاتمهی عمر شورای پنجم چند لایحه را برنامه ریزی شده به شورا آوردند و مصوب کردند که نقص های قانونی زیادی به آن ها وارد بوده و مطالبات شهرداری از دستگاه های اجرایی مانند حلوای نسیه شد.

وی خاطر نشان کرد: شفافیت از دیگر اولویت های شورای آینده است که در این بخش، خواسته ام در شورای پنجم بیشتر از 30 درصد محقق نشد و به علت اینکه بیشتریت تصمیم می گیرند ناچار به اجرای آن بودیم و اگر تخلفی بود بر خلاف قانون عمل می شد، اما با این حال در شورای پنجم اعضا به این وظایف خود عمل ننموده و ترک فعل کردند.

خراسانیان ادامه داد: باید شفافیتی که قانون وضع نموده، در مدیریت شهری محقق گردد و اگر اینگونه شد می توان گفت به وظایف خودمان که قانون تعیین نموده عمل نموده ایم و برای عمل به قانون منت بر هیچ شهروندی در جامعه نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان اگر در راستای خواسته ها و احتیاج منطقه ها محروم گام برداریم و هزینه کنیم، فقط به وظایفی که قانون تعیین نموده است عمل نموده ایم و هیچ کار خاصی انجام نشده است و نباید بر سر هیچ شهروندی منت گذاشته گردد.

وی اضافه نمود: فردی که رأی می آورد نماینده مردم است و باید وقتی وارد کار می گردد نظر مردم برای او مهم باشد تا در خاتمه کار عملکردش به خوبی ارزیابی گردد و مردم رضایت کافی از او و عملکردش داشته باشند که در شورای پنجم شهر با عملکرد نامناسبی که اعضا داشتند، از 100 نمره 50 هم کسب نخواهند کرد.

شورای ششم قطعاً بهتر از شورای پنجم است

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان اضافه نمود: به جد باید گفت شورای ششم شهر سمنان قطعاً بهتر از شورای قبل خواهد بود و بیشتر کسانی که وارد شورای آینده شده اند به نوعی نگاه متفاوت تری از اعضای شورای پیشین دارند و همفکر و هم عقیده بنده هستند و در مجموع به این موضوع خوش بین هستم که شورای ششم شرایط خیلی بهتری از شورای پنجم شهر سمنان خواهد داشت.

خراسانیان اظهار کرد: امیدواریم شورای آینده بتواند به نحو احسن به بزرگترین و اصلی ترین وظایف خود که تدوین بودجه سالیانه شهرداری است عمل کند و در راستای سیاست هایی که مورد احتیاج شهروندان اعم از رسیدگی به مسائل آنان و برطرف احتیاجها است گام بردارد.

وی گفت: شهروندان تنها ناظران بر شورا و عملکرد آن هستند و آنچه که آنها مطالبه نمایند چیزی جز وظایف اعضای شورا نیست بعلاوه شهروندان زمانی می توانند رضایت داشته باشند که در شورا شفافیت وجود داشته باشد و اگر در شورا و شهرداری شفافیت نیست مردم باید آن را از ما مطالبه نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1173

به "شورای پنجم سمنان در امانت داری اموال مردم پیروز نبود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای پنجم سمنان در امانت داری اموال مردم پیروز نبود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید