راهنمای خرید کیبورد مکانیکال؛ کاربردها، قیمت و معرفی محصولات برتر

به گزارش زنگ قلاب بافی، برای خرید برترین کیبورد های مکانیکال شاید احتیاج باشد تا وب سایت ها و منابع متعددی را آنالیز کنید. به همین علت، در این مطلب کوشش شده تا هدایت های لازم برای خرید یک کیبورد مکانیکال ایده آل انجام گردد. بعلاوه به این موضوع هم می پردازیم که چرا باید کیبورد مکانیکی را خریداری کرد و اصلا آیا خرید کیبورد مکانیکال ارزش صرف هزینه بالا را دارد یا خیر.

راهنمای خرید کیبورد مکانیکال؛ کاربردها، قیمت و معرفی محصولات برتر

چرا کیبورد مکانیکی؟

اگر با دسته بندی های کیبورد ناآشنا باشید، احتمالا در اولین قدم این سوال در فکر تان پیش می آید که کیبورد مکانیکی چیست و چه تفاوتی با کیبورد معمولی و ساختار آن دارد؟ شاید در نگاه اول تمامی کیبوردهای موجود در بازار شبیه به هم باشند، اما این نوع محصولات دارای تفاوت های قابل توجهی در مقایسه با محصولات معمولی هستند.

با وجود این که پرداختن کامل به انواع کیبوردها و تفاوت هایشان با یکدیگر نیازمند یک مقاله جداگانه است، به طور خلاصه باید به این نکته اشاره نمود که کیبوردهای مکانیکال و غشایی دو مورد از مدرن ترین کیبوردهای موجود در سطح بازار تکنولوژی به شمار می روند. کیبوردهای معمولی در واقع از نوع ممبرین یا غشایی است که با فشار دادن یک دکمه، قطعه پلاستیکی روی آن هم حرکت می نماید. از آنجایی که کیبوردهای ممبرین کم صداتر از کیبوردهای مکانیکال محسوب شده و هزینه ساخت کمتری را هم دارند، به طور معمول این نوع کیبوردها با قیمت کمتر به فروش می رسند.

از سوی دیگر، کیبوردهای مکانیکی به جای دارا بودن یک سوییچ یکدست از نوع لاستیکی، در زیر هر کلید یک سوییچ مخصوص مکانیکی قرار گرفته است. این نوع کیبوردها به نسبت قیمت بیشتری دارند، اما برای گیمرها و تایپیست ها به شدت سودمندند؛ چراکه سرعت و صد البته دقت بیشتری را می توان با استفاده از کیبوردهای مکانیکال تجربه کرد. سازنده های این کیبوردهای مکانیکال مدام در کوشش هستند پارامترهای دوام و ماندگاری را در این نوع محصولات بیشتر نمایند.

برترین کیبورد مکانیکال؛ بر اساس برند

اگر در پی خرید یک کیبورد مکانیکال مقرون به صرفه هستید، محصولات بسیار متنوعی در بازار موجود هستند که شاید تحت عنوانِ یک برند معتبر فراوری نشده باشند. در این حالت، دوام و کیفیت کیبورد شاید مطلوبِ بسیاری از کاربران نباشد. با این حال، اگر برای تجربه بازی های ویدیویی در پی خرید یک کیبورد گیمینگ مکانیکال هستید، بهتر است چنین محصولی را از یک برند معتبر بخرید. با این که طیف وسیعی از این نوع کیبوردها برای خرید موجود است، خرید کیبورد مکانیکال ریزر یکی از برترین گزینه ها تلقی می گردد. علاوه بر برند ریزر که در فراوری لوازم جانبی دیجیتالی پیشتاز است، برندهای معتبر لاجیتک (Logitech) و بعلاوه برند معتبر چری (Cherry) برترین کیبوردهای مکانیکال را طراحی و وارد بازار می نمایند.

اگر از لحاظ هزینه و بودجه با مضیقه روبه رو هستید و همچنان در پی خرید یک کیبورد مکانیکال مقرون به صرفه قیمت اما با کیفیت هستید، کیبورد مکانیکال تسکو می تواند از پسِ نیازهای شما به خوبی بر بیاید.

در ادامه این مطلب، چند مورد از برترین کیبورد مکانیکال موجود در وب سایت خبرنگاران معرفی می گردد. گفتنی است که معرفی محصولات موجود در این مقاله بر اساس نوع برند، کیفیت ساخت، نمره دریافتی به وسیله کاربران و صد البته ارزش خرید نسبت به قیمتشان اجرا شده است. از طرفی، کوشش شده تا کیبوردهای مکانیکال تا سقف تقریبی 10 میلیون تومان معرفی شوند.

1. کیبورد بویی مدل 61Mini - Cherry MX Red Switch - Bee Color

نام ویژگیتوضیحات
وزن1000 گرم
نوع رابطUSB Type-C
سازگار با سیستم عامل هایMAC OS Android Windows 11 Windows 10 و ویندوز های قدیمی تر
نوع اتصالبا سیم
طول کابل150 سانتی متر
توضیحات چراغ پس زمینه صفحه کلیددارای نور پس زمینه چند رنگ هست

این مدل کیبورد مکانیکال، رنگ و طرح بندی بسیار منحصر به فردی دارد. این مدل کیبورد دارای اتصال با سیم بوده و به وسیله درگاه ارتباطی USB Type-C به سیستم های کامپیوتری متصل می گردد. طول کابل 61Mini - Cherry MX Red Switch - Bee Color 150 سانتی متر است. بعلاوه این کیبورد هم دارای نور پس زمینه چند رنگ بوده و می توان از RGB آن لذت برد. قیمت به نسبت بالای این محصول، به علت کیفیت ساخت بسیار بالا و رعایت استانداردهای کاملا حرفه ای است که برند معتبر و معروف چری آن را همواره در نظر می گیرد.

2. کیبورد مخصوص بازی ریزر مدل BlackWidow V3 Pro Wireless

نام ویژگیتوضیحات
وزن1423 گرم
نوع رابطدانگل USB
میانگین عمر باتری صفحه کلید192 ساعت
نوع اتصال

بی سیم

توضیحات چراغ پس زمینه صفحه کلیددارای 16.8 میلیون رنگ قابل برنامه ریزی

یکی از مجذوب کننده ترین و با کیفیت ترین کیبورد مکانیکال، این کیبورد از برند معتبر ریزر تلقی می گردد. طراحی بسیار زیبا به همراه نورپردازی RGB خیره نماینده، از اولین المان هایی است که توجه تان را به خود جلب می نماید. این کیبورد به وسیله اتصال بی سیم به همراه یک دانگل USB کار می نماید. میانگین عمری باتری صفحه کلید 192 ساعت اعلام شده است. بعلاوه، نور چراغ پس زمینه این دستگاه قابل برنامه ریزی است.

3. کیبورد مخصوص بازی ایسوس مدل ROG Strix Scope Deluxe

نام ویژگیتوضیحات
وزن1240 گرم
نوع رابطUSB Type-C
سازگار با سیستم عامل هایWindows 10 Windows 10 64-bit
نوع اتصالبا سیم
سایر قابلیت های صفحه کلیدکلیدهای اختصاصی مخصوص FPS
توضیحات چراغ پس زمینه صفحه کلیدRGB با قابلیت همگام سازی با سایر قطعات

یکی از مجذوب کننده ترین کیبوردهای مکانیکال به خصوص برای گیمرها، کیبورد مخصوص بازی ایسوس مدل ROG Strix Scope Deluxe است. این کیبورد، ظاهر فوق العاده شیک و مجذوب کنندهی دارد. بعلاوه نورپردازی RGB این محصول با سایر قطعات همگام سازی می گردد؛ به این معنا که قابلیت شخصی سازی نور پس زمینه کیبورد برای کاربر فراهم است. این کیبورد با اتصال باسیم به وسیله پورت USB به دستگاه های کامپیوتری متصل می گردد.

قبل از خرید این محصول، بهتر است به این نکته دقت کنید که این کیبورد امکان دارد به طور کامل و بی نقص با ویندوز 11 سازگار نباشد.

4. کیبورد و ماوس مخصوص بازی ایسوس مدل TUF Gaming Combo

نام ویژگیتوضیحات
وزن1050 گرم
نوع رابطUSB Type-C
سازگار با سیستم عامل هایWindows® 10 Windows® 7
نوع اتصالبا سیم
ابعاد ماوس111*62*44 میلی متر
وزن ماوس110 گرم

کیبورد مکانیکی ایسوس مدل TUF Gaming Combo به همراه یک ماوس مخصوص بازی به فروش می رسد. نورپردازی RGB و ظاهر این دو محصول در نگاه اول برای بیشتر کاربرها قطع به یقین مجذوب کننده و شیک به نظر می رسد. نوع اتصال این محصولات به شیوه با سیم است. کیبورد و ماوس ایسوس مدل TUF Gaming Combo دارای قابلیت شخصی سازی هم هستند. به عنوان یک کیبورد مکانیکی خوش ساخت می توان از این محصول برای تجربه بازی های ویدیویی و بعلاوه تایپ حرفه ای استفاده کرد.

5. کیبورد مخصوص بازی ریزر مدل ORNATA V2

نام ویژگیتوضیحات
وزن1000 گرم
نوع اتصالبا سیم
منبع تغذیهپورت USB
عمر یا ضربه پذیری کلیدها8 میلیون کلیک

برند ریزر کیبورد مکانیکی مدل ORNATA V2 را برای بازیکن های حرفه ای طراحی نموده است. می توان ادعا کرد که این محصول، یکی از برترین کیبوردهای گیمینگ مکانیکال محسوب می گردد. نوع اتصال این کیبورد با سیم به وسیله پورت USB است. عمر یا ضربه پذیری کلیدهای این محصول هشت میلیون کلیک اعلام شده است. شبیه به سایر کیبوردهای مکانیکال اورجینال ریزر، این محصول را هم می توان به وسیله نرم افزار اختصاصی این شرکت به دلخواه شخصی سازی کرد.

6. کیبورد مخصوص بازی ام اس آی مدل VIGOR GK50Z

نام ویژگیتوضیحات
وزن840 گرم
طول کابل1.8 سانتی متر
نوع اتصالبا سیم
منبع تغذیهپورت USB
تعداد کلید104 عدد
توضیحات چراغ پس زمینه صفحه کلیددارای 19 حالت مختلف نورپردازی
عمر یا ضربه پذیری کلیدها50 میلیون کلیک

یکی از برترین و مقرون به صرفه قیمت ترین کیبوردهای مکانیکی موجود در بازار، کیبورد MSI مدل VIGOR GK50Z است که طراحی قابل قبولی دارد. این کیبورد از نورپردازی RGB مجذوب کنندهی بهره می برد که می توان نور آن را به 19 حالت مختلف برنامه ریزی کرد. ارتباط این کیبورد به وسیله اتصال باسیم است. این محصول سرعت پاسخ دهی بسیار بالایی داشته و به طور کلی 104 عدد کلید روی این دستگاه تعبیه شده است. بر طبق مشخصات فنی این محصول، عمر یا ضربه پذیری کلیدها 50 میلیون کلیک گزارش شده که بر اساس قیمتی که این کیبورد مکانیکال دارد، رقم قابل قبولی تلقی می گردد.

7. کیبورد مخصوص بازی ردراگون مدل K208- lks2030

نام ویژگیتوضیحات
وزن500 گرم
نوع اتصالبا سیم
منبع تغذیهپورت USB
سازگار با سیستم عامل هایتمام سیستم عامل ها
تعداد کلیدهای میانبر13 عدد

برند ردراگون مدتی است که در بحث ساخت لوازم جوانبی دیجیتال سهم خوبی از فروش را در بازار از آنِ خود نموده است. کیبورد مکانیکال ردراگون K208- lks2030 در سه رنگ مختلف مشکی، سفید و صورتی طراحی شده است. طراحی مجذوب کننده و زیبا، وزن بسیار سبک، فاصله مناسب بین کلیدها، براکت ضد لغزش و صد لبته تنوع در رنگ و نور از مولفه های مهمی است که این مدل کیبورد مکانیکال دارد. نوع اتصال این کیبورد به شکل با سیم به وسیله پورت USB بوده و بعلاوه این محصول با تمامی سیستم های عامل سازگار است.

8. کیبورد مخصوص بازی مکانیکی رپو مدل V500 Alloy Version

نام ویژگیتوضیحات
وزن570 گرم
طول کابل150 سانتی متر
نوع اتصالبا سیم
منبع تغذیهپورت USB
تعداد کلید87 عدد
توضیحات چراغ پس زمینه صفحه کلیددارای نور رنگی

کیبورد مکانیکی رپو مدل V500 Alloy Version از جنبه ظاهری و زیبایی کاملا مناسب افرادی است که در پی طراحی های مینیمال، کلاسیک، ساده و شیک هستند. اتصال این نوع کیبورد به شیوه باسیم بوده و با سیستم عامل های قدیمی مثل ویندوز 7، ویستا و حتی XP سازگار است. کلیدهای مکانیکی این نوع کیبورد دارای پوشش فلزی بوده و نور RGB در این محصول هم وجود دارد.

خرید کیبورد مکانیکی؛ یک انتخاب راحت و آسان

همان طور که در ابتدا گفته شد، چند برند معتبر به طور مستمر در کوشش هستند تا برترین کیبوردهای مکانیکی را طراحی و روانه بازار نمایند. با این که کیبوردهای درجه یکِ برند ریزر قیمت به نسبت زیادی در برابر سایر محصولات دارند، این کمپانی پیروز شده تا کیبوردهای میان رده مجذوب کنندهی را هم فراوری کند که قیمت مناسب تری داشته باشند. در این مقاله سعی کردیم برترین کیبوردهای مکانیکال موجود در بازار ایران را معرفی کنیم تا راحت تر دست به انتخاب بزنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1402 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1664

به "راهنمای خرید کیبورد مکانیکال؛ کاربردها، قیمت و معرفی محصولات برتر" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای خرید کیبورد مکانیکال؛ کاربردها، قیمت و معرفی محصولات برتر" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید کیبورد مکانیکال؛ کاربردها، قیمت و معرفی محصولات برتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید