طلب سنگین قطعه سازان از صنعت خودرو، زیان بالای خودروسازان

به گزارش زنگ قلاب بافی، شرایط قطعه سازان خودرو کشور در چه حالی است؟ گزارش ها از طلب سنگین قطعه سازان از صنعت خودرو و زیان بالای خودروسازان حکایت می کند. جزئیات زیان های مالی قطعه سازان در ادامه آمده است.

طلب سنگین قطعه سازان از صنعت خودرو، زیان بالای خودروسازان

خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: بر اساس آخرین گزارش ها هم قطعه سازان و هم تولید کنندگان خودرو با زیان های چند ده هزار میلیارد تومانی طرف هستند.

از طرفی خودرو هر روز در حال گران شدن است و قیمت های بازار آزاد به شدت با قیمت کارخانه اختلاف دارد و این اختلاف هر روز بیش تر می شود.

خودروسازان ناراضی، قطعه سازان ناراضی و مصرف کنندگان از این دو ناراضی تر هستند و می توان گفت در حال حاضر تنها واسطه ها و دلالان راضی و راضی هستند.

طلب سنگین قطعه سازان از صنعت خودرو

طلب شصت و پنج هزار میلیارد تومانی قطعه سازان

آخرین گزارش شرایط قطعه سازان خودرو کشور که از طریق انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور تدوین و در اختیار خبرنگاران قرار گرفته است خبر از طلب شصت و پنج هزار میلیارد تومانی قطعه سازان خودرو از سایپا و ایران خودرو می دهد.

از این مبلغ حدود بیست و پنج هزار میلیارد تومان از بدهی خودروسازان در قالب تفاهم نامه ای سه جانبه که شامل خرید دین، اوراق گام و LC داخلی است مشخص تکلیف شده است.

اما این مشخص تکلیف در حالی است که دو خودروساز بزرگ هم با زیان مالی بسیار بالای هشتاد و پنج هزار میلیارد تومانی روبرو هستند و می توان گفت تفاهم نامه امضا شده میان خودروسازان و قطعه سازان چندان هم مطمعن نیست، چرا که ارزش سهام و دارایی خودروسازان هر روز با افت بیشتری روبرو می شود و آن ها به خود بانک ها هم بدهی دارند.

واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل شده صنعت قطعه سازی

از حدود 1200 قطعه ساز رسمی کشور بیش از 400 واحد تعطیل و یا نیمه تعطیل شده اند و آن هایی که هنوز مشغول به کار هستند هم با ضررهای ذکر شده روبفرایند و با ادامه این فرایند به زودی در آستانه تعطیلی قرار می گیرند.

550 هزار نفر هم شاغلین مستقیم این صنعت هستند، که تعداد آن ها مرتبا در حال نوسان و تعدیل است.

مسائل اصلی صنعت قطعه سازی کشور

بر اساس گزارش ها در حال حاضر پنج مشکل بزرگ در صنعت قطعه سازی خودرو کشور وجود دارد که حل شدن آن ها شاید بتواند صنعت خودروسازی را تسکین دهد.

اما این مسائل چه هستند؟

بحران نقدینگی، حل مشکل قیمت فروش خودرو و قطعات آن، دشواری تامین مواد اولیه، واردات قطعاتی که ساخت داخل دارند و تخریب جایگاه صنعت خودرو در نظر مردم و مسوولین از جمله مسائل اصلی این صنعت هستند.

منبع: بیت ران
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1194

به "طلب سنگین قطعه سازان از صنعت خودرو، زیان بالای خودروسازان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طلب سنگین قطعه سازان از صنعت خودرو، زیان بالای خودروسازان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید