عبدالله: مواضع طالبان مبهم است، تماسی بین تیم های افغانستان و طالبان وجود ندارد

به گزارش زنگ قلاب بافی، رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان با تأکید بر اینکه مواضع طالبان درباره آینده مذاکرات صلح مبهم است، گفت که تماسی بین تیم های مذاکراه دولت و این گروه وجود ندارد.

عبدالله: مواضع طالبان مبهم است، تماسی بین تیم های افغانستان و طالبان وجود ندارد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان گفت: در شرایط کنونی هیچ تماسی بین تیم های مذاکره دولت و طالبان وجود ندارد.

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان با اشاره به مواضع طالبان تأکید کرد که مواضع این گروه همچنان درباره آینده مذاکرات صلح روشن نیست.

وی گفت طالبان مواضع روشنی ندارد، این گروه می گوید که خواهان تشکیل نظام اسلامی است اما چگونگی و معنای آن را شرح نمی دهد.

عبدالله ادامه داد: این که سران طالبان چگونه انتخاب خواهند شد، آیا شورای اسلامی می خواهند و مسائل از این دست را این گروه به اشتراک نمی گذارند.

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان با اشاره به خروج نیروهای خارجی از این کشور نیز گفت که پس از اعلام عقب نشینی نیروهای خارجی، مواضع طالبان تغییر نموده است. مذاکره نماینده اصلی آنها به پاکستان سفر نموده است تا با سران این گروه مشورت کند.

وی همچنین با توجه به عقب نشینی نیروهای خارجی نیز احتمال داد که موقعیت طالبان قوی تر خواهد شد.

عبدالله در گفت وگو با صدای آمریکا درباره نشست صلح استانبول نیز تأکید کرد که فرصت هایی مانند نشست ترکیه وجود دارد اما باید دو طرف رویکردی معنادار اتخاذ نمایند تا به تفاهم برسند و در غیر این صورت جنگ ادامه خواهد یافت.

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان چندی قبل گفته بود: اگر یک نگرانی عظیم داشته باشم، این است که طالبان اشتباه محاسباتی نکند، این گروه فکر نکند پس از خروج نیروهای خارجی می تواند به وسیله نظامی پیروز گردد.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1051

به "عبدالله: مواضع طالبان مبهم است، تماسی بین تیم های افغانستان و طالبان وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالله: مواضع طالبان مبهم است، تماسی بین تیم های افغانستان و طالبان وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید