عدد درج شده در آزمایش کرونا به چه معناست؟

به گزارش زنگ قلاب بافی، صدا و سیما/ یک متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری در پاسخ به سوال که هنگامی که نتیجه آزمایش کرونای فردی مثبت گردد، عددی بر روی آن درجه می گردد، آن عدد بیانگر چیست؟، گفت: این عدد نشان دهنده حجم ویروس در بدن بیمار است و بسته به میزان ویروس بین اعداد 10 تا 40 قرار گرفته است.

عدد درج شده در آزمایش کرونا به چه معناست؟

حمید عمادی اضافه کرد: چنانچه میزان این عدد 10 یا 11 باشد، بیانگر این است که میزان ویروس در بدن بیمار زیاد است و هنگامی که 39 و 40 باشد، یعنی میزان ویروس انتشار یافته در بدن بسیار کم است و هنگامی 41 گردد جواب آزمایش منفی می گردد.

وی ضمن اشاره به اینکه به طور کلی هر چه میزان این عدد کمتر باشد، میزان ویروس در بدن بیشتر است، ادامه داد: اگر بیماری که حجم ویروس در بدنش بسیار بالا است، عطسه و سرفه کند، احتمالا تعداد زیادی از افراد با ترشحات تنفسی او بیمار می شوند و چنانچه حجم ویروس در فرد مبتلای دیگری کم باشد، ممکن است با عطسه او یک نفر بیمار گردد.

این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری توضیح داد: به طور کلی هر چه میزان عدد درج شده روی آزمایش کرونا کمتر و میزان حجم ویروس در ترشحات تنفسی بیشتر باشد، امکان سرایت پذیری به دیگران بالاتر می رود.

منبع: همگردی
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1134

به "عدد درج شده در آزمایش کرونا به چه معناست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدد درج شده در آزمایش کرونا به چه معناست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید