معلمان در دو حوزه مالی و منزلت اجتماعی مورد بی مهری قرار گرفتند، تلویزیون معلمان فداکار را بیش از پیش معرفی کند

به گزارش زنگ قلاب بافی، فرهاد فلاحتی با اشاره به استفاده از شیوه های هنری برای روایت فداکاری های معلمان، توضیح داد: رویکرد مثبت رسانه ملی و برنامه مثل ماه شبکه سه در الگوسازی معلمان و توجه به این شاخصه ها حرکت بسیار مهمی است.

معلمان در دو حوزه مالی و منزلت اجتماعی مورد بی مهری قرار گرفتند، تلویزیون معلمان فداکار را بیش از پیش معرفی کند

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری زنگ قلاب بافی، فرهاد فلاحتی نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس دهم با اشاره به حضور دو معلم فداکار در برنامه مثل ماه شبکه سه سیما که برای رسیدن به دانش آموزان خود ساعت ها در جهت صعب العبور پیاه روی می کردند، توضیح داد: جامعه ای که رو به توسعه است احتیاج به الگوسازی دارد، معلمان الگوهای پیشرو و پیشران های فرهنگ یک جامعه هستند، در نظام تعلیم و تربیت ما کم نیستند معلمان و عزیزانی که در عرصه آموزش و پرورش هم از جان گذشتند و هم از نان و نام گذشتند، افرادی که شبانه روزی با وجدان کاری که دارند کوشش می نمایند و هیچ کدام از رنج ها و زحمت هایی که شرایط سخت مالی بر آنها تحمیل می نماید، مانع از انجام فعالیت درست شان نیست.

وی ادامه داد: البته این رویه در فرهنگ ناب ما جا دارد ما شخصیت های عظیمی را در طول تاریخ داشتیم که شناخته شدند و بعضی هم متأسفانه گمنام و ناشناس ماندند اما امروز هم افراد عظیمی هستند که بدون اینکه به دنبال دوربین، شهرت و معرفی خودشان باشند کارهای عظیم انجام می دهند از جمله معلمان عزیزی که در اقصی نقاط کشور جانفشانی می نمایند و واقعا وقت می گذارند برای اینکه به دانش آموز خودشان درس دهند، حالا بعضا یک قسمتی را صداوسیما منعکس نموده، در طول چند سال گذشته دیدیم نمونه هایی منعکس شده مثل عزیزانی که برای نجات جان دانش آموزان خودشان اقدام کردند یا عضوی هدیه کردند یا کارهای عظیم دیگری که منعکس شد، اما به نظر می رسد که این جور راهبردها احتیاج به یک پیوستگی فرهنگی بیشتری دارد که در جامعه خودش را به تمامی نشان دهد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی اضافه نمود: اما متأسفانه این نمونه ها در شبکه های اجتماعی نمود و بروز کمتری دارد، در عرصه های سینمایی و یا هنر هایی که نشان می دهیم هم همین طور، حتی جامعه هم کمتر به این سمت و سو سوق داده می شود، همانند اینکه فلان معلم که در فلان روستا برای دانش آموز سرطانی خودش زحمت می کشد یک الگوی به تمام معناست. اما متأسفانه با توجه به شرایط فرهنگی که بر روی فضاهای مجازی ما که متأثر از فضاهای غربزدگی و تفکرات لیبرالی در آن نمود دارد سایه می اندازد معمولا این شاخصه های اخلاقی یا به فراموشی سپرده شده و یا به آن توجه نمی شود به نظر من حرکت صداوسیما و رویکرد مثبت برنامه هایی همچون مثل ماه در الگوسازی معلمان و توجه به این شاخصه ها حرکت بسیار مهمی است ولی بهتر است نمود بیشتری داشته باشد.

این نماینده مجلس دهم همچنین یادآور شد: ضمن اینکه احتیاج به هنر هم در این عرصه هست، چون روایت یک موضوع خودش خیلی شرط است، رهبر معظم انقلاب در فرمایشات اخیرشان که در ستاد مبارزه با کرونا داشتند اشاره واضحی داشتند که عظمت هایی که در عرصه مبارزه با کرونا و فداکاری هایی که جامعه پزشکی و پرستاری ما داشتند و یا مردم در مقابل کردند به سبک شهید آوینی روایت شود، یعنی شیوه هنرمندانه که فراگیر شود، بنده هم همین را به تقلید از ایشان عرض می کنم که روایت ایثار این گونه معلمان که آموزگار تحصیل و اخلاق دانش آموزان ما هستند احتیاج به روایت سازی دارد یعنی هنرمندان، نویسندگان و شعرا باید یاری نمایند تا اینکه صرفا به بیان جمله ای از طرف خود فرد بسنده نکنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که در مجلس و دولت چه قوانینی برای حمایت از معلمان تصویب و به اجرا درآمده است، گفت: یک بخش از موضوعات یاری به معلمان توجه به اصل حق آنها و از مهمترین حقوق جامعه فرهنگی ما بحث معیشتی و مالی آنهاست، مهمتر از آن کرامت آنها در جامعه است که متأسفانه کمتر به آنها توجه می شود، در حقیقت به هر دو قسم از این موضوعات کمتر توجه می شود مجلس در توجه به معیشت معلمان و حق و حقوقی که بالاخره وظیفه نهاد حاکمیتی است که به معلمان دهد کوشش های مضاعفی کرد، حقوق معلمان و اعتبارات آموزش و پرورش هر سال به چند ده برابر افزایش پیدا کرد، مجلس یاری هایی کرد که معلمان بتوانند حداکثر پس از یک سال سنوات انتها خدمت شان را بگیرند و موردهایی از این دست.

فلاحتی با تأکید بر اینکه اما هنوز نتوانستیم در این عرصه پیروز باشیم، گفت: به دلیل اینکه متأسفانه آن سازوکارهایی که برای توجه به بخش آموزش و پرورش و هماهنگی بین دولت و مجلس در این عرصه احتیاج است ایجاد نشده و نمی گویم عمدی است، اما غفلت در این زمینه زیاد است نه تنها در این دوره در مجلس بلکه در طول سال های گذشته هم به صندلی فرهنگیان آن گونه که باید توجه نشده، امیدواریم که با این رویه ای که در جامعه شکل می گیرد، این توجه را داشته باشیم که اولویت در نظام تعلیم و تربیت ما نیروی انسانی یعنی معلمان عزیز ما هستند و توجه به آنها تنها توجه مالی نیست، توجه به کرامت و منزلت اجتماعی است که این هم برمی شود به اجرای قوانینی که هست اما کمتر به آن توجه می شود.

این نماینده در انتها مطرح کرد: ایده آل ما خیلی بیشتر از این هاست، نباید بخش فرهنگی را با اقشار دیگر اداری مقایسه کنیم، کوشش بوده منکر این قضیه نیستم، اما هم در دولت ها و هم در مجلس آن گونه که حق جامعه فرهنگی است نتوانستیم عمل کنیم.

4139/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 354

به "معلمان در دو حوزه مالی و منزلت اجتماعی مورد بی مهری قرار گرفتند، تلویزیون معلمان فداکار را بیش از پیش معرفی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معلمان در دو حوزه مالی و منزلت اجتماعی مورد بی مهری قرار گرفتند، تلویزیون معلمان فداکار را بیش از پیش معرفی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید