نوسان بهای نفت خام در بازار های جهانی

به گزارش زنگ قلاب بافی، در پی لغو هزاران پرواز به وسیله خطوط هوایی آمریکا و افزایش موارد ابتلا به سویه امیکرون در بعضی کشور های دنیا بی ثباتی در بازار های نفتی حکمفرما شد.

نوسان بهای نفت خام در بازار های جهانی

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی لغو هزاران پرواز به وسیله خطوط هوایی آمریکا در پی ابتلای بالای کارکنان این شرکت ها به سویه تازه کرونا موسوم به امیکرون و قرنطینه مبتلایان و در پی آن کمبود نیروی کار شدید در این مراکز و نیز در آستانه تعطیلات سرانجام سال و اوج گیری مجدد کرونا در بخش هایی از اروپا و آمریکا بازار های نفتی این روز ها به شدت بی ثبات شده اند.

بر این اساس، قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با 0.6 درصد کاهش به 73 دلار و 38 سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت دریای شمال نیز با 0.5 درصد افزایش، 76 دلار و 54 سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

در هفته های اخیر به علت انتشار داده هایی مبنی بر اینکه سویه امیکرون می تواند خفیفتر از سویه های دیگر کرونا ویروس عمل کند هر دو شاخص نفتی شاهد افزایش 3 تا 4 درصدی در معاملات خود بودند. در سه روز گذشته تنها در آمریکا هزاران مسافر در آستانه تعطیلات سرانجام سال میلادی به علت لغو پرواز های خود سرگردان شدند.

در اروپا نیز قیمت گاز طبیعی به علت کاهش عرضه به بالاترین مقدار خود در ماه های گذشته رسید. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز آدینه در سخنرانی خود گفت: بعضی اعضای اتحادیه اروپا گاز مقرون به صرفه قیمت روسیه را با قیمت هایی بالا به کشور های اروپایی عضو این اتحادیه می فروشند

بسیاری از سرمایه گذاران نفتی در انتظار نتیجه نشست 4 ژانویه سران اوپک پلاس هستند. الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه گفت: روسیه معتقد است قیمت نفت در سال آینده تغییرات قابل ملاحظه ای نخواهد داشت، زیرا ممکن است تقاضا تا سرانجام سال 2022 به مقدار قبل از همه گیری نزدیک گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1372

به "نوسان بهای نفت خام در بازار های جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوسان بهای نفت خام در بازار های جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید