هزینه 8 میلیارد و 200 میلیون تومانی بیمه سلامت برای آزمایش ایدز در سال گذشته

به گزارش زنگ قلاب بافی، مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: آزمایش اختصاصی بیماران مبتلا به ایدز در تعهد سازمان بیمه سلامت است و در سال 98 حدود 8 میلیارد و 200 میلیون تومان از سوی سازمان بیمه سلامت برای این آزمایش ها هزینه شد.

هزینه 8 میلیارد و 200 میلیون تومانی بیمه سلامت برای آزمایش ایدز در سال گذشته

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ سفرها بیشتر بدانید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، دکتر حنان حاجی محمودی، همزمان با روز جهانی مبارزه با ایدز اضافه نمود: این بیماری توسط ویروس اچ آی وی ایجاد می گردد و با ورود این ویروس به بدن، قدرت دفاعی بدن روز به روز کاهش می یابد و هر میکروبی فرصت بیمار کردن فرد را پیدا می نماید.

وی اعلام کرد: عفونت ویروسی اچ ای وی در سه مرحله اتفاق می افتد که بدون انجام درمان، در طول زمان بدتر خواهد شد و در نهایت سیستم ایمنی بدن را از بین می برد.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: بیماری ناشی از ویروس اچ آی وی دارای سه مرحله اصلی است. در مرحله اول فرد ممکن است برای مدت کوتاهی بیماری شبه آنفلوآنزایی را تجربه کند، به همین دلیل معمولا این بیماری تا یک دوره طولانی بدون هیچ علائمی دنبال می گردد که به این مرحله از بیماری دوره نهفتگی گفته می گردد.

وی اضافه نمود: هر چقدر که بیماری پیشرفت کند، تداخل بیشتری با دستگاه ایمنی بدن پیدا می نماید و باعث می گردد که افراد به عفونت هایی مانند عفونت های فرصت طلب و سرطان دچار شوند، البته معمولا در افرادی که دستگاه ایمنی آن ها به خوبی عمل می نماید تاثیرگذار نیست.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، حاجی محمودی گفت: آزمایش اختصاصی بیماران مبتلا به ایدز از جمله آزمایش آنتی بادی اچ ای وی، آنتی ژن اچ ای وی - پی24 و تست های کیفی و کمی برای اندازه گیری بار ویروس در تعهد سازمان بیمه سلامت است. با آنالیز های اجرا شده بیشترین هزینه اجرا شده برای این بیماران مربوط به کلان شهرها است.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد: این بیماران چون با مسائل سیستمیک شدیدی روبرو هستند، آزمایشات غیراختصاصی به وفور برای این بیماران درخواست می گردد که عینا برای این بیماران قابل محاسبه نیست و حتی بار هزینه این آزمایشات از هزینه کل آزمایشات اختصاصی نیز بیشتر می گردد.

->

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 763

به "هزینه 8 میلیارد و 200 میلیون تومانی بیمه سلامت برای آزمایش ایدز در سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه 8 میلیارد و 200 میلیون تومانی بیمه سلامت برای آزمایش ایدز در سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید