واکسن های کرونا سال ها از بدن محافظت می نمایند

به گزارش زنگ قلاب بافی، بر اساس دو مطالعه جدید که در مجله نیچر منتشر شد، واکسن های کرونا برای سال های طولانی از بدن انسان محافظت خواهند کرد.

واکسن های کرونا سال ها از بدن محافظت می نمایند

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، دو مطالعه جدید نشان می دهد که واکسن های کووید-19 ممکن است حداقل برای یک سال و احتمالا حتی یک عمر از افرادی که قبلا در معرض ویروس بودند، محافظت نمایند.

نیویورک تایمز گزارش داد هر دو مطالعه افرادی را که در معرض سندرم حاد تنفسی ویروس کرونا 2 (SARS-CoV-2) قرار داشته اند، آنالیز نموده اند. بر اساس مطالعه ای که در مجله نیچر منتشر شد، سلول هایی که ویروس را به یاد می آورند در مغز استخوان باقی مانده و ممکن است هر زمان که لازم باشد آنتی بادی فراوری نمایند. مطالعه دیگر که به صورت آنلاین در سایت تحقیقات زیست شناسی BioRxiv ارسال شده است، نشان می دهد که سلول های حافظه B حداقل تا 12 ماه پس از ابتلا به ویروس کرونا به بلوغ و تقویت ادامه می دهند.

به گفته تایمز این یافته ها نشان می دهد بیشتر افرادی که از عفونت سارس-کووید 2 بهبود یافته و سپس واکسینه شده اند، احتیاجی به تزریق های تقویت نماینده نخواهند داشت، اما این احتمال وجود دارد که افراد واکسینه شده ای که هرگز آلوده نشده اند، نسبت به آن دسته از افرادی که مبتلا شده، اما پاسخ ایمنی شدیدی نسبت به بیماری نشان نداده اند، احتیاج بیشتری به تزریق های تقویت نماینده داشته باشند.

میشل نوستزویگ، ایمونولوژیست دانشگاه راکفلر در شهر نیویورک، در مصاحبه با تایمز گفت: سلول های حافظه B که در پاسخ به عفونت ویروس کرونا فراوری و توسط واکسن ها تقویت می شوند، آنقدر قدرتمند هستند که می توانند حتی با انواع ویروس مقابله نموده و احتیاج به تقویت نماینده ها را رفع نمایند.

طبق گفته میشل نوسنزویگ، افرادی که آلوده و سپس واکسینه شده اند، واقعا یک واکنش فوق العاده آنتی بادی دارند، زیرا آن ها همچنان به تکامل آنتی بادی خود ادامه می دهند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1088

به "واکسن های کرونا سال ها از بدن محافظت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن های کرونا سال ها از بدن محافظت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید