خاتمه عملیات بازسازی بدنه ضلع شمالی مسجد جامع گلپایگان

به گزارش زنگ قلاب بافی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، مصطفی قانونی امروز 21 بهمن ماه با اعلام این مطلب، گفت: پس از پیگیری های اداره گلپایگان، حدود 13 باب مغازه که به صورت غیرمجاز در ضلع شمالی مسجد جامع تاریخی این شهر ساخته شده بود، تخریب شد.

خاتمه عملیات بازسازی بدنه ضلع شمالی مسجد جامع گلپایگان

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او اضافه کرد: در راستای مشارکت در سامان دهی معابر و بدنه این اثر تاریخی که به دلیل تخریب مغازه ها دچار آسیب و آشفتگی شده بود، عملیات بازسازی آن با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و 500میلیون ریال و با مشارکت شهرداری و نظارت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان در مهرماه امسال شروع شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلپایگان تأکید کرد: این عملیات بازسازیی شامل برچیدن دیوارهای الحاقی، تسطیح، اجرای نمای آجری، اصلاح ناودان ها و بندکشی ها بود که هم زمان با ایام دهه فجر به خاتمه رسید.

مسجد جامع گلپایگان از بناهای بی نظیر دوره سلجوقی است که به شماره 191 در تاریخ 1312/5/9 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 858

به "خاتمه عملیات بازسازی بدنه ضلع شمالی مسجد جامع گلپایگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه عملیات بازسازی بدنه ضلع شمالی مسجد جامع گلپایگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید