پولادگر: نگران تعویق مسابقات کسب سهمیه المپیک هستیم، به کسب دو سهمیه بانوان امیدوارم

به گزارش زنگ قلاب بافی، رئیس فدراسیون تکواندو گفت: واقعیت این است که ما نیز از تعویق دوباره مسابقات کسب سهمیه المپیک قاره ای نگران هستیم.

پولادگر: نگران تعویق مسابقات کسب سهمیه المپیک هستیم، به کسب دو سهمیه بانوان امیدوارم

سیدمحمد پولادگر در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد برگزاری رقابت های لیگ ها تکواندو گفت: با وجود ویروس منحوسی که گریبان گیر همه دنیا شده است، تپش قلب لیگ را متوقف نکردیم. هر چند به خاطر شرایط، لیگ نسبت به دوره گذشته از لحاظ کمی با حضور تیم های کمتر برگزار گردید، اما بابت برگزاری لیگ خدا را شکر می کنیم.

رئیس فدراسیون تکواندو اضافه کرد: تا جایی که اطلاع داریم هیچ کشوری لیگ تکواندو برگزار ننموده و خدا را شکر لیگ ما 27 ساله شد. برگزاری متمرکز لیگ تجربه خوبی برای ما بود و فکر می کنم در سالیان آینده بتوانیم این روش را ادامه دهیم. در حال آنالیز این موضوع هستیم و اگر تیم ها موافقت نمایند، فکر می کنم این روش خیلی بهتر باشد. برای بازیکنان نیز این نحوه برگزاری خوب است و از طرفی رقابت ها جذابیت بیشتری دارد و تیم ها نیز متحمل هزینه کمتری خواهند شد. این تجربه ای بود که در دوران کرونا به دست آوردیم و شاید در سالیان آینده هم این کار را ادامه دهیم.

وی در مورد اینکه تعویق دوباره مسابقات کسب سهمیه المپیک نگران نماینده نخواهد بود، گفت: واقعیت این است که ما نیز نگران هستیم. بیشترین تقصیر در تعویق مسابقات را کشور میزبان یعنی اردن دارد. دو مشکل داریم که یکی از آنها کشور میزبان است که مرتباً مسابقات را به تعویق می اندازد و بیش از حد حساسیت نشان می دهد و مشکل دیگر برگزاری مسابقات کسب سهمیه و قهرمانی آسیا برای اولین بار در دو کشور است که هزینه مضاعفی به ما تحمیل می نماید. این رخ داده و اتحادیه تکواندو آسیا این تصمیم را اتخاذ نموده و حمایت فدراسیون دنیای را نیز به دنبال دارد. امیدواریم با همه فراز و نشیب ها مسابقات در تاریخی که معین کردند برگزار گردد.

پولادگر در پاسخ به این سوال که امکان همزمانی برگزاری رقابت های قهرمانی آسیا و کسب سهمیه در یک کشور وجود دارد، گفت: محتمل است و خود ما نیز این پیشنهاد را دوباره به اتحادیه آسیا دادیم تا شرایط را به گونه ای مهیا نمایند که هر دو رویداد در یک کشور برگزار گردد. امیدوارم این اتفاق بیفتد.

وی در مورد ظرفیت تکواندو بانوان برای کسب سهمیه المپیک گفت: به کسب دو سهمیه خیلی امیدوار هستم. بچه های ما به لحاظ تجربه و فنی این قابلیت را دارند. مهلا مومن زاده که در حال حاضر حضورش در مسابقات کسب سهمیه قطعی شده، نایب قهرمان دنیا است و اگر همین اتفاق را تکرار کند نه تنها سهمیه را کسب خواهد نمود، بلکه در المپیک نیز کار عظیمی انجام خواهد داد.

رئیس فدراسیون تکواندو توضیح داد: همه بازیکنان دو وزن دیگر که مدنظر کادرفنی هستند نیز از تجربه و قابلیت فنی برخوردارند و خیلی امیدوار به کسب دو سهمیه هستم. در پارالمپیک بانوان نیز شانس خود را امتحان می کنیم و امیدوارم این اتفاق در پارا نیز بیفتد. پاراتکواندو فرصت و فضای جدید برای بچه هایی با شرایط خاص جسمی ایجاد خواهد نمود و این یک موفقیت و امکان جدید برای پاراتکواندو ایران است و امیدوارم از آن استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون تکواندو در مورد تاثیر تعویق المپیک گفت: تعویق المپیک به ضرر همه بود و برای همه کشورها مشکل ایجاد کرد، اما به نسبت شرایط سنی، وزنی و جسمی ورزشکاران این لطمه نوسان دارد و برای کشوری بیشتر و کشور دیگر کمتر است. به هر حال چون این لطمه برای همه بوده است باید با آن کنار بیایم و هیچ کسی نیز نمی خواسته این اتفاق بیفتد و شرایط ناخواسته ای بوده است. این شرایط تهدیدی است که ما باید تبدیل به فرصت کنیم و به بچه ها هم گفتم فکر کنید مدت بیشتری به شما داده شده تا از لحاظ روحی و جسمی با آمادگی بیشتری در این رویداد شرکت کنید.

پولادگر در مورد حضور تیم های بانوان و آقایان در تورنمنت های ترکیه و بلغارستان و اردوهای مشترک به خبرنگاران گفت: فراهم کردن این شرایط کار بسیار بسیار سختی بود، اما کوشش کردیم هیچ کدام از برنامه های و رویدادهای تیم ملی که می توانستیم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام بدهیم را متوقف نکنیم. با افتخار می گویم که سال جاری به خصوص در حوزه آموزش و برگزاری دوره های آموزشی و تربیت مربی و داور از سال گذشته فعال تر بودیم. مشکلاتی که کرونا ایجاد کرد باعث شد یک فصل و ایده های جدید در حوزه آموزش در دنیا اتفاق بیفتد و همه کارشناسان می گویند این ایده ها حتی بعد از دوران کرونا ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: شرایطی در وبینارها و دوره ها پیش آمد که به همه ثابت شد خیلی مواقع برای برگزاری این دوره ها هزینه های اضافه انجام می شد، در حالی که می توانستند در کشورهای خود بمانند و با همان کیفیت و توانمندی، نتیجه و ثمره وبینارهای خود را برگزار نمایند. مجمع فدراسیون دنیای و اتحادیه آسیا به صورت وبینار برگزار گردید و همه کشورها نیز در آن حضور داشتند. کیفیت آن نیز خیلی خوب بود. این شرایط برای ما نیز پیش آمد و توانستیم دوره های بسیار خوب و با کیفیتی را برگزار کنیم و محتواسازی زیاد انجام دهیم. اینها همه ثمره فکرهای خلاق است که در شرایط بحرانی می توانند این خلاقیت ها را انجام دهند و خدا را شکر در کشور ما نیز رخ داد.

پولادگر در مورد برنامه وزارت ورزش برای تخصیص بودجه به فدراسیون ها بر اساس برنامه و عملکرد آنها گفت: از مدیران عالی ورزش کشور تا کارشناسان و مدیران قدیمی همه اذعان داریم دارند ظرف بودجه ورزش کشور کوچک است، اما همواره ایرادی که داشتیم این بود که این ظرف کوچک و منابع محدود اقتصادی بر اساس یک آیین نامه و فرآیند منطقی تقسیم نمی شد. برای اولین بار می توانم بگویم این اتفاق در حال اجرا است.

رئیس فدراسیون تکواندو مطرح کرد: در وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک خیلی شفاف قرار است بر اساس یک اصول و ضوابط معین بودجه تقسیم گردد و در کمیته نیز برای بودجه یک جدول دادند و قرار است به صورت آزمایشی یک سال انجام گردد. این اتفاق خوبی است و همواره اعتراض ما این بوده که چرا این بودجه محدود درست و بر اساس عملکرد، توانمندی، شایستگی و نتایج در رویدادهای عظیم بودجه تقسیم نمی گردد که این اتفاق در حال اجرا است.

وی در سرانجام گفت: بر اساس ظواهر و شواهد سال آینده سال بسیار سختی است و این بودجه ای که سال جاری کفاف ما را داد، به دلیل عدم برگزاری رویداد خارجی بود و اگر دو یا سه اعزام خارجی داشتیم این بودجه حتی جوابگوی اعزام های ما نبود. سال آینده مطمئنا دوباره اعزام ها آغاز خواهد شد و امیدوارم جدا از بودجه ای که بر اساس ضوابط و آیین نامه ها تقسیم می گردد، کمکی به رشته های پر امید در المپیک صورت بگیرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 905

به "پولادگر: نگران تعویق مسابقات کسب سهمیه المپیک هستیم، به کسب دو سهمیه بانوان امیدوارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پولادگر: نگران تعویق مسابقات کسب سهمیه المپیک هستیم، به کسب دو سهمیه بانوان امیدوارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید