پیش بینی وقوع سیلاب موقت در 9 استان کشور

به گزارش زنگ قلاب بافی، کارشناس سازمان هواشناسی از بارش شدید باران از فردا (چهارشنبه) و تداوم آن تا روز آدینه در 9 استان کشور اطلاع داد که منجر به سیلابی شدن رودخانه ها و جاری شدن روان آب و آب گرفتگی معابر خواهد شد.

پیش بینی وقوع سیلاب موقت در 9 استان کشور

به گزارش ایرنا، فریبا گودرزی درباره شرایط آب و هوایی کشور اضافه نمود: از فردا تا روز آدینه و هم زمان با ورود سامانه بارشی به کشور در استان های بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب و شمال خوزستان، جنوب اصفهان، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس، چهارمحال و بختیاری و هرمزگان، شاهد بارش شدید باران و در ارتفاعات برف همراه با تندباد خواهیم بود.

وی ادامه داد: امروز نیز در بیشتر نقاط کشور جو پایدار انتظار می رود و در منطقه ها صنعتی و پرتردد شاهد کاهش کیفیت هوا خواهیم بود.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، فردا بارندگی ها در خوزستان، بوشهر، جنوب اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، ارتفاعات کرمان، چهارمحال و بختیاری، فارس و هرمزگان خواهد بود و روز پنجشنبه بارش ها در این منطقه ها شدت بیشتری خواهد گرفت و گستره بارش ها منطقه های از جنوب کشور مانند خوزستان و منطقه ها مرکزی مانند اصفهان و استان مرکزی و سیستان و بلوچستان را در بر می گیرد.

گودرزی بیان داشت: روز آدینه در بیشتر منطقه ها کشور بجز شمال غرب و تا حدودی غرب شاهد بارندگی خواهیم بود و بارش ها در نیمه جنوبی کشور شدت بیشتری خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه نمود: بارش ها در این مدت در ارتفاعات به شکل برف خواهد بود.

گودرزی گفت: امروز آب های خلیج فارس و روز های پنجشنبه و آدینه خلیج فارس و دریای عمان مواج است.

وی گفت: برای تهران امروز آسمانی صاف همراه با غبار محلی پیش بینی می گردد، بیشینه دمای مرکز 9 درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما یک درجه بالای صفر پیش بینی می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1408

به "پیش بینی وقوع سیلاب موقت در 9 استان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی وقوع سیلاب موقت در 9 استان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید