چالش تازه در بازار لوازم یدکی خودرو، قطعات خودروهای لوکس نایاب شد

به گزارش زنگ قلاب بافی، به گزارش خبرنگاران، در حالی که وزارت صمت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اصرار دارند که طرح شبنم و شناسه دار کردن لوازم یدکی خودرو هرچه زودتر اجرا گردد، سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو اما معتقد است که اجرای این طرح موجب کاهش عرضه قطعات خودرو در بازار و جهش قیمت آن می گردد.

چالش تازه در بازار لوازم یدکی خودرو، قطعات خودروهای لوکس نایاب شد

مهدی کاظمی به خبرنگاران گفت: به علت مصرف پایین بعضی لوازم یدکی فراوری آن در کشور به صرفه نیست و نگرانی ما این است با اجرای طرح شناسنامه دار کردن لوازم یدکی قیمت این کالاها برای مردم چند برابر یا کالا کمیاب گردد و بازار زیرزمینی لوازم تقلبی رونق بگیرد.

او ادامه داد: به اسم مثال در حال حاضر لوازم یدکی خودروهای لوکس در بازار بسیار کمیاب است و به علت ممنوعیت واردات خودرو در بعضی مدل ها فراوری یا واردات قطعات یدکی این خودروها به صرفه نیست. از این رو بعضی از قطعات به صورت قاچاقی و با قیمت های سرسام آور وارد کشور می گردد.

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو تاکید نمود: بازار لوازم یدکی در حال حاضر به علت مسائل واردات دچار نارسایی های فراوانی است و معتقد هستیم هر فرآیندی که این بازار را با چالش بیشتر روبرو کند، بازار را دچار گرفتاری بیشتری می نماید. بنابراین چنانچه طرح شناسنامه دار کردن لوازم یدکی اجرا گردد، دردسرهای پیچیده تری ایجاد می گردد.

مطالعه گزارش خودروهای نیم میلیاردی کدامند؟ پیشنهاد می گردد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1127

به "چالش تازه در بازار لوازم یدکی خودرو، قطعات خودروهای لوکس نایاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش تازه در بازار لوازم یدکی خودرو، قطعات خودروهای لوکس نایاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید