چگونه از گرسنگی مداوم جلوگیری کنیم

به گزارش زنگ قلاب بافی، بسیاری از افراد هستند که با انواع مختلف احساس گرسنگی روبرو هستند. این احساس طبیعی است، اما زمانی که این گرسنگی به یک احساس ثابت تبدیل می گردد، احتیاج به مراقبت دارد. بیایید نگاهی به علل این شرایط بکنیم و

چگونه از گرسنگی مداوم جلوگیری کنیم

مترجم: مهناز مزارعی

منبع:راسخون

بسیاری از افراد هستند که با انواع مختلف احساس گرسنگی روبرو هستند. این احساس طبیعی است، اما زمانی که این گرسنگی به یک احساس ثابت تبدیل می گردد، احتیاج به مراقبت دارد. بیایید نگاهی به علل این شرایط بکنیم و یاد بگیریم چگونه از گرسنگی مداوم جلوگیری کنیم.

در شرایط گرسنگی دائمی ممکن است از اشتیاق مداوم برای غذا خوردن رنج ببرد. ممکن است احساس اضطراب بیش از حد احساس گردد یا شاید مجبور شوید آب بنوشید. این شرایط بعلاوه می تواند همراه با خستگی مداوم و افزایش ناگهانی وزن باشد. در این موارد، فرد همواره دچار گرسنگی می گردد

دلایل گرسنگی های ناگهانی

گرسنگی یک حالت فیزیکی است. مهم است که بدانید که گرسنگی به خودی خود اشکال ندارد، اما اگر وقتی که احساس گرسنگی نمی کنید، غذا بخورید، نشانه ازسلامتی نیست. بنابراین باید راهی برای مقابله با آن پیدا کنیم، باید بدانیم که چه چیزی موجب اشتیاق نامناسب برای غذا خوردن می گردد.

غذاهای کم چرب

تعدادی از افراد وجود دارند که به شما می گویند که کاهش چربی از رژیم غذایی برای کاهش وزن شما بسیار موثر است. با این حال، طبق آخرین تحقیقات، حذف چربی از رژیم غذایی سبب افزایش وزن می گردد. کربوهیدرات های تصفیه شده کم چرب، که امروزه بیشتر مردم مصرف می نمایند، فرد را سیر نمی نماید. در عوض، فرد گرسنه می گردد شاخص کربوهیدرات بدون چربی بسیار زیاد است که باعث افزایش سریع قند خون و تبدیل سریع قند به چربی می گردد. این فرآیند انرژی را برای مغز یا بدن فراهم نمی نماید. پس باعث گرسنگی و خستگی مداوم می گردد.

خوردن احساسی

بسیاری از مردم از غذا استفاده می نمایند تا احساسات خود را رفع نمایند. آیا شما متوجه شده اید که وقتی ناراحت هستید بیشتر غذا می خورید پس شما باید از خوردن عاطفی خودداری کنید زیرا شما به صورت فیزیکی احتیاجی به غذا ندارید، اما به اسم یک راه برای از بین بردن احساسات خود، غذا می خورید.

تلویزیون

یکی از دلایل اصلی این شرایط این است که افراد در مقابل تلویزیون ایستاده و زندگی منحصر به فرد و خسته نماینده را دنبال می نمایند. آگهی هایی وجود دارد که فرد را با تصاویری از مواد مغذی شیرین و مواد غذایی تحت تاثیر قرار می دهد. سعی کنید عادت نشستن در مقابل تلویزیون و خوردن غذا را از بین ببرید زیرا شما به ارزش تغذیه ای غذا یا میزان آنچه که می خورید توجه نمی کنید.

عدم فعالیت

ما دیگر مانند نسل های پیشین فعال نیستیم. چون بیشتر کارهای انسان به صورت اتوماتیک انجام می گردد. ما بیشتر ازپله برقی و آسانسور و وسایل نقلیه برای حمل و نقل استفاده می کنیم. که این وسایل باعث عدم فعالیت و غیر فعال شدن ما شده است. نسل های پیشین برای رسیدن به مقصد بیشتر پیاده روی می کردند. نسل های پیشین حدود 15000 گام در روز برمی داشتند اما نسل ما هر روز کمتر از 3000 گام راه می فرایند. که باعث ذخیره سازی قند اضافه شده و موجب استرس می گردد که همه را تحت تاثیر قرار می دهد و ما مجبوریم روزانه درمان هایی را برای مسائلمان امحتان کنیم.

مسائل روحی و روانی

افرادی که تحت تاثیر این شرایط قرار می گیرند، مستعد ابتلا به این بیماری هستند زیرا در چنین شرایط روحی، هورمون کورتیزول آزاد می گردد که باعث افزایش گرسنگی در فرد می گردد.

مسائل مربوط به سلامت فیزیکی

افراد مبتلا به دیابت یا افرادی که قند خون پایین دارند ممکن است از گرسنگی دائمی رنج ببرند. بعلاوه اختلالات خوردن مانند بی اشتهایی می تواند این بیماری را در فرد ایجاد کند. این مشکل بعلاوه می تواند منجر به بعضی اختلالات گردد.

روش های درمان

گرسنگی دائمی و افزایش وزن در حال حاضر به اپیدمی رسیده است. بگذارید نگاهی به بعضی از اقداماتی که در درمان این بیماری به ما یاری می نماید بیاندازیم.

گام اولی از غذای کم چربی یا رژیم غذایی کم چربی اجتناب کنید و چربی های سالم را بخشی از رژیم غذایی خود قرار دهید. به یاد داشته باشید میزان مشخصی از چربی برای پوست، مو و تعادل هورمونی خوب ضروری است. چربی خوب مانند تخم مرغ، روغن زیتون، ماهی، آوکادو، ماست، نارگیل و غیره را در رژیم غذایی خود قرار دهید و از استفاده غذاهای فرآوری شده جلوگیری کنید.

اگر متوجه شدید که گرسنگی شما از لحاظ ذهنی بیشتر از حالت عادی است، باید اقدامات مورد احتیاج برای درمان را انجام دهید.

غیر فعال نباشید پیاده روی روزانه، ورزش و یا رفتن برای شنا را در برنامه خود قرار دهید. در عین حال، عادت خوردن در مقابل تلویزیون را متوقف کنید. اگر میز ناهارخوری شما با تلویزیون تماسی داشته باشد، وقتی به غذا خوردید، روی خود را از تلوزیون برگردانید.

این تمرینات نه تنها برای کاهش وزن بلکه برای نگهداری تناسب هورمون ها تحت آنالیز مفید هستند از آنجا که شما به تمرینات ورزشی را انجام نداده اید. می توانید با تمرینات ورزشی 15 دقیقه ای را آغاز کنید و سپس به تدریج زمان را افزایش دهید. اگر ورزش را ترجیح می دهید، می توانید آغاز به ورزش کنید

شما باید دلیل گرسنگی مداوم خود را پیدا کنید. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، از موسئولان مراقبت بهداشتی بخواهید تا به شما یاری نمایند. پزشک معالج ممکن است با انجام بعضی آزمایشات مشکل شما را پیدا کند و جهت درمان مشکل اقدام کند. بر این اساس، او در موقعیت بهتر برای درمان مشکل خواهد بود. پشتیبانی از نزدیکان شما و مشاوره مناسب می تواند در این موارد بسیار یاری کند

منبع: راسخون
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1257

به "چگونه از گرسنگی مداوم جلوگیری کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از گرسنگی مداوم جلوگیری کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید