چگونه سبزه عید بکاریم؟، روش کاشت سبزه با عدس

به گزارش زنگ قلاب بافی، مهم ترین سؤالی که برای تهیه سبزه خانگی در فکر افراد ایجاد می گردد، این است: از کدام دانه ها می توان برای تهیه سبزه عید استفاده کرد؟ از جمله رایج ترین بذر ها برای کاشت سبزه می توانیم به گندم، ارزن، عدس و یونجه اشاره کنیم.

چگونه سبزه عید بکاریم؟، روش کاشت سبزه با عدس

البته تنوع در این زمینه زیاد است و می توانید برای کاشت سبزه خود از دانه ها و حبوبات دیگری مثل ماش، شنبلیله، نخود، ذرت، نعناع، کنجد و هسته مرکبات مثل لیمو، پرتقال و نارنج بهره ببرید.

روش کاشت سبزه عدس

عدس یکی از گزینه های رایج و محبوب برای کاشت سبزه عید نوروز است، چون هم رشد خوبی دارد و هم زیباست.

1- دو تا سه هفته قبل از آغاز سال نو، اندازهی عدس را که به مدت زمان لازم خیس نموده اید، داخل یک ظرف مناسب بریزید و روی آن ها آب بپاشید. اجازه دهید عدس ها چند روز در دمای اتاق باشند. عدس ها را هر روز چک کنید و اگر آبشان تمام شده بود، به میزان کافی به آن ها آب اضافه کنید. به این نکته مهم دقت کنید که نباید عدس ها را در آب غوطه ور کنید، بلکه باید با اسپری، آب را روی آن ها بپاشید تا مرطوب شوند.

2- بعد از اینکه چند روز گذشت، یک دستمال پارچه ای بردارید و با اسپری آب، آن را نم دار کنید. دستمال مرطوب شده را روی عدس ها قرار دهید. بعد ظرف حاوی عدس ها را نزدیک پنجره که هوا در جریان است، قرار دهید.

3- هر روز داخل ظرف عدس ها به اندازه کافی آب بریزید و آب را مجدد خالی کنید تا عدس ها تازه بمانند. تا وقتی که عدس ها جوانه بزنند، دستمال پارچه ای را هم با اسپری مرطوب کنید.

4- زمانی که عدس ها کاملا جوانه زدند، آن ها را به ظرفی که برای سبزه عید در نظر گرفتید، منتقل کنید. وقتی که بذر ها کمی سبز شدند، دستمال پارچه ای را از روی عدس ها بردارید.

5- عدس ها را مثل قبل آبکشی نموده و با اسپری مرطوب کنید. سبزه عدس را در جایی بگذارید که در معرض نور مناسب قرار بگیرد. برای اینکه تمام قسمت های سبزه به طور مساوی از نور خورشید برخوردار شوند، ظرف را بچرخانید تا نور به طور یکدست به سبزه ها برسد.

منبع: همشهری آنلاین

منبع: فرارو
انتشار: 12 اسفند 1401 بروزرسانی: 12 اسفند 1401 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1634

به "چگونه سبزه عید بکاریم؟، روش کاشت سبزه با عدس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه سبزه عید بکاریم؟، روش کاشت سبزه با عدس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید