کارخانه آرد در شهرستان کارون احداث می گردد

به گزارش زنگ قلاب بافی، به گزارش خبرنگاران، غلام علیدادی ظهر دوشنبه در نشست خبری با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به کشور اظهار کرد: شهرستان کارون تقریبا سه سال است که استقلال خود را از اهواز به دست آورده است. کارون در راستای استقلال فرهنگی و سیاسی بین 27 شهرستان دیگر فعالیت نموده و خوشبختانه راه خود را زودتر از آنچه برایش مشخص شده، طی کرد.

کارخانه آرد در شهرستان کارون احداث می گردد

جهت دریافت خدمات اجرای سایبان پشت بام با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

وی اضافه نمود: در خیلی از مسائل نه تنها عقب نیستیم بلکه از بسیاری شهرستان های دیگر هم جلو هستیم. شهرستان کارون در حوزه عمران روستایی نیز صندلی بسیار خوبی در استان دارد.

امنیت و عمران دو اولویت اول

فرماندار کارون توضیح داد: جمعیت شهرستان کارون 235 هزار نفر بوده البته این آمار متعلق به سرشماری آمار نفوس مسکن سال 90 است. این شهرستان به لحاظ جمعیتی جزو شهرستان های پرجمعیت استان بوده و 65 روستا را نیز در گستره بیش از دو هزار کیلومتر دارد.

علیدادی مطرح نمود: مردم شهرستان کارون در عرصه های کشاورزی و دامداری فعالیت نموده و این شهرستان به نوعی مولد مالی است. در واقع کارون در بعد کشاورزی، دامپروری، صنعت و آبزی پروری مطرح است.

وی اعلام کرد: در سال گذشته دو اولویت امنیت شهرستان و عمران آن را در برنامه کاری خود قرار دادم. اعتقاد دارم اگر این دو هدف به موازات هم رشد کند، بالندگی شهرستان هم در سایر بخش ها رشد خواهد نمود.

فرماندار کارون ادامه داد: در امنیت خود مردم همکاری نموده و علاقمند به ایجاد آرامش بودند. در سرقت و بزه امنیت خیلی خوبی برقرار شده با توجه به آن هم سرمایه گذاران بسیاری علاقمند به سرمایه گذاری در این شهرستان هستند.

احداث کارخانه آرد با اعتبار 350 میلیارد ریال

علیدادی یادآور شد: احداث کارخانه آرد با 35 میلیارد تومان، اولین سرمایه گذاری در این شهرستان محسوب می گردد. بستر امنیت برای انجام سرمایه گذاری در بخش های فرهنگی، اجتماعی و مالی فراهم است.

وی تأکید کرد: رویکرد عمرانی فرمانداری در بخش روستا آبادی است چون اعتقادم این بود که شهرستان کارون 40 سال در حاشیه اهواز بوده و ضروری است که کار خود را از آبادی و عمران در روستاها آغاز کنیم.

فرماندار کارون افزود: در تمامی روستاها حتی آنهایی که دهیاری ندارند، کارهای عمرانی اجرا شده و یا در حال اجرا است. به هرکدام از روستاهای شهرستان کارون از جمله کوت سید صالح، جنگیه و قلعه چنعان مراجعه گردد، عمران روستایی در بخش های آسفالت، معابرسازی، روشنایی بخشی، ساخت جوی و جدول به وضوح مشاهده می گردد.

علیدادی اظهار کرد: در سال گذشته کارهای عمرانی را در حدود 35 روستا انجام دادیم. در بعد روشنایی نیز بیش از 110 کیلومتر خط اصلی و فرعی را بهسازی و یا اینکه جدید ساختیم. در حال حاضر خوشبختانه در هیچ روستایی مشکل برق نداریم.

تأمین آب شرب 6 روستا

وی اعلام کرد: از جهت هادی آباد به جنگیه به دلیل نبود برق جهت دچار نا امنی شده بود را به طول یک کیلومتر کار روشنایی و برق انجام دادیم. بعد از این کار امنیت برقرار شده و بانوان حتی به پیاده روی شبانه هم می پردازند، بنابراین باید مطمئن شده که ارتباط مستقیمی بین امنیت و روشنایی وجود دارد.

فرماندار کارون اضافه نمود: سال گذشته 12 خانه بهداشت را در روستاهای فاقد خانه بهداشت راه اندازی کردیم. البته سال گذشته هشت خانه به بهره برداری رسیده و سال جاری نیز چهار خانه در هفته دولت به بهره برداری می رسد. اهالی روستا تا قبل از راه اندازی این خانه بهداشت ها باید حتی برای کوچک ترین مسئله ای هم به شهر مراجعه نموده و هزینه رفت و آمد نیز به آنها تحمیل می شد.

علیدادی مطرح نمود: در حوزه آب شرب روستاها نیز سال گذشته ایستگاه تصفیه خانه شعمیت ملچ را برای قسمت هایی از بخش مرکزی و سویسه و راه اندازی کردیم. همچنین سال جاری نیز تصفیه خانه جنگیه را دو پیش برای تأمین آب شرب روستاهای بخش مرکزی افتتاح کردیم.

وی یادآور شد: موضوع تأمین آب شرب برای 6 روستا که تا کنون اصلا آب شرب سالم نداشته را نیز پیگیری و در هفته دولت با اعتبار یک و نیم میلیارد تومان برای بعضی روستاها از جمله اسماعیلیه یک و دو، اسلام آباد، چنعان و ابوموچلش راه اندازی خواهیم کرد.

افتتاح 65 پروژه در هفته دولت

فرماندار کارون گفت: در سال گذشته بیش از 80 پروژه را در روستاها در هفته دولت افتتاح کردیم که با توجه به عمر کوتاه شهرستان شدن کارون، در نوع خودش کار بزرگ و کم نظیری است. سال جاری نیز قریب به 65 پروژه در بخش های بهداشت، آموزش و پرورش، آب و فاضلاب و برق را در هفته دولت افتتاح خواهیم کرد.

علیدادی مطرح نمود: حدود 18 روستای این شهرستان از قبل از انقلاب تا سال گذشته گاز نداشته که کار گازکشی این روستاها را سال گذشته آغاز نموده و در هفته دولت همان سال گذشته به بهره برداری رساندیم. در حال حاضر به جز چند روستای انگشت شمار کوچک، تمام شهرستان کارون از نعمت گاز بهره مند است.

وی در ارتباط با شرایط آموزش و پرورش این شهرستان گفت: در سال گذشته تعداد 6 واحد آموزشی به واحدهای شهرستان اضافه نموده شده و سال جاری نیز تعدادی واحد اضافه خواهد شد. آموزش و پرورش مبنای توسعه بوده و هرجایی که بستر توسعه آموزشی باشد، سایر بسترها نیز فراهم شده و دیگر مشکل امنیتی به وجود نمی آید.

فرماندار کارون اضافه نمود: متأسفانه هنوز هم بخشی از روستاهای این شهرستان از مدارس کانکسی استفاده نموده که در حال کوشش برای ساخت مدرسه جایگزین هستیم. برای اولین بار در کارون سال گذشته تراز نیروی انسانی خوب بسته شده و جزو معدود شهرستان هایی بودیم که به موقع این کار را انجام داده و در نهایت نیز مشکل کمبود نیروی انسانی نداریم.

وجود مدارس کانکسی در روستا

علیدادی یادآور شد: 30 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در کارون مشغول به تحصیل هستند. سال گذشته برای اولین بار دانش آموزان این شهرستان در المپیادهای علمی شرکت نموده و مقام هایی را نیز کسب کردند. در حقیقت اهتمام ویژه ای را در سطح ارتقای فرهنگی و آموزشی به کار گرفته ایم. البته سال گذشته مشارکت بخش خیران را جلب نموده و در کنار آن نیز بنیاد برکت وعده هایی را داده است.

وی تأکید کرد: یکی از پروژه های مهم این شهرستان احداث جاده ساحلی کوت عبداله است که ما را به جاده ساحلی اهواز و نهایتا اتوبان انقلاب آبادان متصل می نماید. اعتبار این پروژه 50 میلیارد ریال بوده و از سال گذشته نیز آغاز به کار نموده و احتمالا تا دهه فجر سال جاری به بهره برداری می رسد.

فرماندار کارون اعلام کرد: یکی دیگر از پروژه های مهم شهرستان احداث پارک ساحلی با هدف رضایت بخشی و ایجاد فضایی مفرح برای شهروندان و توریست ها است. در واقع 90 هکتار از اراضی در ساحل رودخانه کارون این شهرستان تحت پوشش ساخت این پارک قرار می گیرد.

علیدادی مطرح نمود: فاز اول عملیات ساخت پارک فوق با 30 هکتار بوده و فضای سبز، استادیوم و ایستگاه قایقرانی و گردشگری برای آن در نظر گرفته شده است. این پروژه تا کنون بالغ بر 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می گردد تا دهه فجر به بهره برداری برسد. اعتبار این فاز بالای 10 میلیارد تومان است.

250 میلیارد تومان برای شبکه فاضلاب و آبرسانی

وی اظهار کرد: فاضلاب شریعتی و کوی شهید چمران با بهره برداری از خط انتقال شبکه فاضلاب کوت عبداله حل خواهد شد. حدود 200 میلیارد تومان برای تعویض فاضلاب کوت عبداله احتیاج داشته و متأسفانه هیچ جای کوت عبداله فاضلاب درست و حسابی و مهندسی شده ندارد. کدر بودن آب در این شهرستان به دلیل وجود شبکه های فرسوده با عمر بالای 30 سال است که برای بازسازی و تعویض لوله های آب شرب نیز به 50 میلیارد تومان اعتبار احتیاج داریم.

فرماندار کارون ادامه داد: یکی دیگر از پروژه های این شهرستان موضوع تکمیل جاده صنایع فولاد از پل فولاد تا صنایع فولاد است. این جهت بین 10 تا 12 کیلومتر بوده که بخشی از آن تکمیل نشده و برای تکمیل آن احتیاج به 50 میلیارد ریال اعتبار داریم.

علیدادی اعلام کرد: تدوین سند افق چشم انداز پنج ساله شهرستان را در دست اقدام داشته و مسائل شهرستان در این سند پیش بینی شده است. همچنین برنامه ریزی های لازم در بخش های صنعت، کشاورزی، گردشگری، اجتماعی و فرهنگی در نظر گرفته شده است. در این سند فراهم کردن زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری را نیز در نظر گرفته ایم.

چاپ دفترچه توانمندی ها و ظرفیت های کارون

وی اضافه نمود: بیش از 150 هکتار زمین مستعد کشاورزی در شهرستان کارون وجود دارد که فقط 20 هکتار آن به زیر کشت گندم می رود. اجازه برداشت آب برای به زیر کشت بردن باقی این زمین ها لازم بوده که هنوز صادر نشده است. شهرستان کارون مستعد فراوری برنج، گندم، مرکبات، دانه های روغنی و خرما بوده و سرمایه گذاران می توانند در بخش صنایع جانبی این موارد در شهرستان اقدام نمایند.

فرماندار کارون گفت: در سنوات گذشته تصفیه خانه شهر اهواز پایین تر از قلعه چنعان این شهرستان احداث شده که تا کنون نزدیک به 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. بخشی از آب این تصفیه خانه به کود تبدیل شده و بخشی از آن نیز برای کشاورزی تصفیه می گردد.

علیدادی مطرح نمود: 11 تا 15 هزار هکتار از اراضی پایین دست از این تصفیه خانه بهره مند شده و پروژه بسیار عظیم و خوبی است. همچنین برای فاضلاب های صنعتی و خانگی شهرستان کارون نیز برنامه ریزی های لازم را انجام خواهیم داد، هرچند برای ساماندهی خوب به پروسه های زمانی بلندمدتی احتیاج داریم.

وی با اشاره به در اولویت بودن جذب سرمایه گذاری در شهرستان کارون مطرح نمود: در حال هماهنگی دایره فنی و روابط عمومی بوده تا دفترچه توانمندی ها و ظرفیت های کارون را به منظور بهره مندی سرمایه گذاران چاپ کنیم. امنیت و ارتباطات جزو دغدغه های سرمایه گذاران بوده که این موارد را در شهرستان تأمین نموده ایم.

27 کیلومتر راه روستایی

فرماندار کارون با اشاره به پروژه در حال اجرا 27 کیلومتر راه روستایی در شهرستان گفت: خوشبختانه شهرستان کارون به لحاظ زیرساخت های برق، آب، عمران شهری و روستایی شرایط نسبتا مناسبی دارد. تعاونی های این شهرستان در بخش عمران روستایی مقام اول کشور را کسب کردند.

علیدادی اعلام کرد: از سال گذشته در حال تهیه طرح جامع شهرستان کارون بوده و برای رسیدگی به مناطق فرسوده شهرستان باید آن را به اتمام برسانیم. یکی از مسائل بافت شهری کارون، وجود کوچه های کم عرض است.

وی توضیح داد: یکی دیگر از مسائل شهرستان کارون تردد گاومیش ها بوده که استانداری 60 میلیارد ریال را به حوزه معاونت برنامه ریزی به منظور راه اندازی سایتی در فاصله 30 کیلومتری کوت عبداله داده بود. فضای این سایت 30 هکتار بوده و بحث آب، برق و ساختمان آن در حال اجرا است.

فرماندار کارون یادآور شد: بیش از 10 هزار رأس گاومیش در شهرستان کارون وجود دارد که اگر به سایت انتقال داده شوند، در صنعت دامپروری شهرستان بسیار مفید واقع خواهند شد.

علیدادی در سرانجام گفت: امروز با یک سرمایه گذار برای ایجاد پالایشگاه نفت در شهرستان کارون رایزنی خواهیم داشت که در صورت موفقیت و به نتیجه رسیدن آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد. این شهرستان محل گذر لوله های نفتی بوده و چاه های نفت را نیز دارد، بنابراین برای احداث پالایشگاه ظرفیت لازم وجود دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 106

به "کارخانه آرد در شهرستان کارون احداث می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارخانه آرد در شهرستان کارون احداث می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید