کار اجباری مسلمانان چینی برای اپل، بی ام و و سونی ، اعزام 80 هزار اویغور به کارخانجات

به گزارش زنگ قلاب بافی، برندهای معتبری مانند اپل، بی ام و و سونی به استفاده از نیروی کار اجباری در تهیه محصولات خود متهم شده اند.

کار اجباری مسلمانان چینی برای اپل، بی ام و و سونی ، اعزام 80 هزار اویغور به کارخانجات

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

گزارش یک اندیشکده استرالیایی، دولت چین را متهم می نماید که از مسلمانان ایغور چینی به عنوان نیروی کار اجباری در فراوریات برندهای معروف دنیا استفاده می نماید.

اندیشکده استرالیایی اعلام نموده است: چین ده ها هزار نفر از مسلمانان اویغور را برای کار اجباری و فراوری محصولات از کمپ های کارآموزی به کارخانه های بعضی از برترین برندهای دنیا منتقل می نماید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، برندهای معتبری مانند اپل، بی ام و و سونی به استفاده از نیروی کار اجباری در تهیه محصولات خود متهم شده اند. این ادعا می تواند فضای کاری و تجاری این برندها را زیر و رو کند.

اویغورهای چین اقلیت مسلمانی هستند که در استان ترکستان شرقی چین زندگی می نمایند اما دولت پکن از نام تحمیلی سین کیانگ برای آن استفاده می نماید.

دولت چین در سال های قبل حدود یک میلیون نفر از اویغورها را در اردوگاه و کمپ های ویژه نگه می دارد.

چین اعلام نموده این اردوگاه ها برای کارآموزی و کسب مهارت کاری و آموزش زبان اصلی چین برای این گروه ایجاد شده است اما اویغورها این فرایند را اجباری خوانده و اعلام نموده اند با اجبار وارد کمپ ها شده و هر ثانیه تحت نظر هستند.

مرکز سیاست های استراتژیک استرالیا در این باره اظهار داشت: دولت چین بیش از 80 هزار نفر را از ساکنان اردوگاه های سین کیانگ را به کارخانه های سراسر کشور منتقل نموده است.

نمایی از یکی از اردوگاه های استان سین کیانگ که مسلمانان اویغور در آن نگهداری می شوند/ عکس: خبرگزاری فرانسه

اندیشکده استرالیایی در این باره اظهار داشت: اویغورها در زنجیره تامین و فراوری 83 برند معروف دنیای کار می نمایند. این برندها در عرصه فناوری، فراوری پوشاک و اتومبیل فعال هستند.

مرکز سیاست های استراتژیک استرالیا در گزارش خود اضافه نمود: بعضی از کارخانه های چین با حمایت های دولت این کشور به صورت اجباری از نیروهای کار اویغور استفاده می نمایند. این موضوع می تواند زنجیره تامین دنیای را تضعیف کند.

اسامی بعضی از این برندها مانند اپل، بی ام و، گپ، هواوی، نایک (نایکی)، سامسونگ، سونی و فولکس واگن در این گزارش مطرح شده است.

این گزارش می افزاید: شرکت هایی که در زنجیره تامین خود از نیروی کار اجباری استفاده می نمایند، با نقض بعضی از قوانین بین الملل یا مشکلاتی مانند ممنوعیت واردات و صادرات کالای ساخته شده روبرو خواهند شد.

موسسه مطالعاتی استرالیا در این باره نوشت: شرکت های ذکر شده باید سریعا و به وسیله بازرسی و ممیزی های اجتماعی قوی و مستقل به شرایط نیروهای کار خود در چین رسیدگی نمایند و شرایط آنها را با توجه به دستورالعمل های حقوق بشری بسنجند.

خبرگزاری فرانسه برای پاسخ به این ادعا با شرکت های نام برده تماس گرفته است.

براساس تخمین های سازمان های بین الملل و حقوق بشری حدود یک میلیون نفر از اقلیت های مسلمان اویغور در اردوگاه های استان سین کیانگ نگه داری می شوند.

پکن در ابتدا این افراد را به اردوگاه ها منتقل کرد و موجودیت آنها را انکار کرد اما کمی بعد این مراکز را مراکز آموزش حرفه ای یا مراکز بازپروری نامید و از آموزش مهارت های شغلی و زبان اصیل چینی به ساکنان آن اطلاع داد. مقامات چین اظهار داشتند چنین اردوگاهی اویغورها را از افراط گرایی مذهبی و تروریسم دور می نماید.

گرو ه های حقوق بشری و شاهدان عینی چین را به کوشش اجباری برای جدایی اویغورها و دیگر اقلیت های مسلمان از دین و آئین خود متهم نموده اند.

اما مقامات چین اظهار داشتند که مازاد نیروی کار چین را به مناطق دیگر منتقل می نمایند تا از فقر در این منطقه بکاهند.

براساس گزارش شینهوا خبرگزاری رسمی چین، بیش از 25 هزار کارگر در سال 2019 از استان سین کیانگ به دیگر نقاط چین منتقل شده اند.

بی بی سی نیز در گزارش خود نوشت که دولت چین شهفرایندان مسلمان اقلیت ایغور را بعد از مراکز اقامت اجباری به مراکز کار اجباری در استان ها و مناطق دیگر منتقل می نماید.

همچنین افراد حق خروج از این مراکز کار اجباری را ندارند و در همان مکان ها زندگی می نمایند.

--

بیشتر بخوانید:

انتقاد بازیکن آرسنال از شکنجه مسلمانان چین توسط دولت پکن: کشورهای مسلمان سکوت نموده اند

چین راه اندازی اردوگاه کار اجباری برای مسلمانان را تکذیب کرد

آمریکا 28 شرکت چین را تحریم کرد؛ دلیل: آزار مسلمانان اویغور

--

منبع: عصر ایران
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 233

به "کار اجباری مسلمانان چینی برای اپل، بی ام و و سونی ، اعزام 80 هزار اویغور به کارخانجات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کار اجباری مسلمانان چینی برای اپل، بی ام و و سونی ، اعزام 80 هزار اویغور به کارخانجات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید