گشت و گذاری دلپذیر در حال و هوای مناطق اطراف تهران

به گزارش زنگ قلاب بافی، شهر تهران برخلاف تصور غالب که با دود و ترافیک و آلودگی صوتی همراه بوده، دارای ییلاق های بسیار زیبا و خوش آب و هوایی نیز است. در تهرانگردی این نوبت می خواهیم سری به مناطق اطراف پایتخت بزنیم و شما را با دیدنی های این نقاط بیش از پیش آشنا کنیم. با ما همراه شوید تا قدری درباره مناطق اطراف تهران برایتان تعریف کنیم. مطمئن باشید که بعد از خواندن این مطلب راغب خواهید شد که برای اجاره ویلا اطراف تهران یا حتی اجاره سوئیت در اطراف تهران اقدام نموده و آخر هفته یا حتی تعطیلاتی کوتاه را در کنار خانواده و دوستان در این نواحی سپری کنید و خوش بگذرانید.

گشت و گذاری دلپذیر در حال و هوای مناطق اطراف تهران

کوهپایه های زیبای دماوند

اولین مکانی که پیشنهاد می کنیم در تهرانگردی به آن سری زده و از جاذبه های گردشگری زیبایش بازدید بعمل آورید، شهرستان دماوند هست؛ زیرا این شهرستان هم دارای موقعیت مکانی فوق العاده ای نسبت به دیگر نقاط حاشیه ای پایتخت بوده و هم از جاذبه های گردشگری همچون پیست اسکی آبعلی، چشمه اعلا، دریاچه تار برخوردار هست.

فاصله دماوند از هر راهی که فکرش را کنید، چیزی کمتر از 90 دقیقه تا تهران است البته، به شرطی که خبری از ترافیک سنگین نباشد. در شهرستان دماوند با توجه به استقبال بالای گردشگران از شرایط مکانی و همچنین آب و هوا و طبیعت بکرش، ویلاهای متعددی با قیمت های مختلف و امکانات رفاهی گوناگون در نظر گرفته شده اند که قطعاً شما را برای اقامت در دماوند و گذراندن اوقاتی شاد وسوسه خواهند کرد.

لذت سفر به فیروزکوه

اگر قصد دارید که سفری کوتاه داشته باشید و با اجاره ویلا اطراف تهران خاطره ای شیرین برای خود رقم بزنید، ما به شما پیشنهاد می کنیم کمی با دقت به شهرستان فیروزکوه نگاه کنید که در حدفاصل 2 تا 3 ساعته از مرکز شهر تهران است و می توان در آن نظاره گر طبیعتی بود که دیگر آسمان بالای سر خاکستری نیست و عاری از هرگونه آلودگی است.

در فیروزکوه جاذبه های گردشگری متعددی وجود دارند که عمدتاً در دل طبیعت نهفته و حاصل تغییر و تحولات محیطی در این نقطه هستند که از مهمترین آن ها بایستی به تنگه وارشی و غار بورنیک اشاره نمود. البته، در فیروزکوه مقاصد دیدنی دیگری نیز وجود دارند که برای مثال می توان از چشمه آب معدنی خمده رود، قلعه لاجورد، روستای لزور، تنگه میشینه مرگ نیز نام برد. تهرانگردهای عزیز توجه داشته باشید که شهرستان فیروزکوه در شرقی ترین نقطه تهران و در ارتفاع 1930 متری از سطح دریا واقع شده است و به همین خاطر، همواره به گردشگران و طبیعتگردها توصیه می گردد تا برای سفر و اقامت در فیروزکوه اردیبهشت تا آخر شهریور را انتخاب نمایند. شک نکنید فیروزکوه آنقدر جذاب است که شما عزیزان را شیفته خود خواهد نمود.

سفر به لواسان

اگر بدنبال این هستید که با سفری متفاوت به مناطق اطراف تهران روبرو شوید، ما تنها یک پیشنهاد به شما می دهیم و آن سفر به لواسان و اقامت در هوای پاک این منطقه است که از شرایط جوی بسیار مساعدی برخوردار بوده و می توان در آن با لوکس ترین ویلاهای کل ایران روبرو شد. علاقمندان به تهرانگردی بد نیست بدانند که لواسان در حدفاصل یک ساعتی از تهران واقع شده و از دو بخش لواسان کوچک و عظیم تشکیل می گردد که یقیناً بخش عظیمش بیشتر مناسب مسافران و گردشگران ثروتمند هست. اگر بدنبال فضایی آرام و شیک برای گذراندن تعطیلات خود هستید، سفر و اقامت در لواسان بهترین گزینه خواهد بود.

اوشان فشم به یاد ماندنی

اوشان فشم از مناطق اطراف تهران است که به جرئت می توان گفت ارزش اقامتی چند روزه را دارد. راستا دسترسی به آن تا یک جاهایی با راستا رسیدن به لواسان یکی است و در واقع، شما در یک دو راهی باید انتخاب کنید که مقصدتان لواسان یا اوشون فشم باشد! ناگفته نماند فشم یکی از ییلاقات محبوب پایتخت نشینان تهرانی است و در اغلب اوقات سال می توان با حجم بالایی از مسافران و همچنین تهرانی هایی در آن روبرو شد که به این منطقه خوش آب و هوا سر زده و قصد دارند که با اجاره سوئیت در اطراف تهران (اوشان فشم) با دوستان و خانواده بهترین لحظات را خلق نمایند.

خاطره های به یاد ماندنی سفر به شمشک

از دیگر مناطقی که بی اغراق ارزش سفری حتی یکی دو روزه را با داشتن طبیعت زیبا و جاذبه های برتر توریستی دارد، شمشک هست. شمشک شاید دورتر از لواسان و فشم به تهران باشد و برای رسیدن به آن که بخشی از شهرستان شمیرانات بحساب می آید، مجبور به پیمودن راستای نه چندان صاف و هموار در حدود 1 ساعت و 30 دقیقه باشید اما، قطعاً با رسیدن به آن خود متوجه ارزش سفر خواهید شد.

در شمشک همانند دیگر مقصدهای نامبرده شده در این مطلب، شما می توانید با جاذبه های گردشگری و اماکن دیدنی متعددی روبرو شوید که اغلب آن ها با توجه به شرایط اقلیمی، از حال و هوایی زمستانی برخوردار هستند؛ همچون پیست اسکی بین المللی شمشک و یا دربندسر! اگر قصد بیرون زدن از تهران را دارید و بدنبال یک مقصد هیجان انگیز برای خارج شدن از ریتم یکنواخت زندگی در پایتخت می گشت، شمشک گزینه مناسبی خواهد بود.

میگون خوش آب و هوا

یکی دیگر از بهترین مناطق اطراف تهران برای گشت وگذار و اقامتی کوتاه، میگون نام دارد. این منطقه ییلاقی پایین تر از شمشک و بالاتر از فشم قرار گرفته و همچون دیگر مقاصد پیرامون شهر تهران از جاذبه های طبیعی و مناظر چشم نواز متعددی برخوردار است. میگون هم از جمله جاهایی هست که زمستان و تابستان آن از زمین تا آسمان با یکدیگر تفاوت دارند! می توانید با سفر به میگون اوقات شادی را در کنار عزیزانتان سپری کنید.

اگر قصد داشتید به این مناطق سفر کنید و بدنبال اجاره ویلا اطراف تهران یا حتی اجاره سوئیت در اطراف تهران بودید، سایت مکانچی قادر است که پیشنهادهای وسوسه انگیزی را در اختیارتان قرار دهد.

منبع: همگردی
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 363

به "گشت و گذاری دلپذیر در حال و هوای مناطق اطراف تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت و گذاری دلپذیر در حال و هوای مناطق اطراف تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید