15 شهریور شرایط قرمز باشد هیچ مدرسه ای بازگشایی نمی گردد!

به گزارش زنگ قلاب بافی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: در شرایط اضطرار که امکان حضور دانش آموزان در مدرسه نباشد از فضای مجازی استفاده می کنیم.

15 شهریور شرایط قرمز باشد هیچ مدرسه ای بازگشایی نمی گردد!

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش تسنیم؛ قرار بر این است که سال تحصیلی دانش آموزان از 15 شهریور آغاز گردد آن هم تحت هر شرایطی! البته وزارت آموزش و پرورش از سه سناریو رونمایی نموده که اجرای هر کدام از آن ها به شرایط شیوع کرونا در روز های نزدیک به آغاز سال تحصیلی وابسته است.

هم اکنون یکی از جدی ترین سوالات خانواده ها شرایط حضور یا عدم حضور دانش آموزان در مدارس از 15 شهریور است.

در این مطلب سعی کردیم تا به شرایط بازگشایی مدارس استان تهران از 15 شهریور بپردازیم.

در همین رابطه محمد صیدلو؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران بر این باور است: در شرایط اضطرار که اصلا امکان حضور دانش آموزان در مدارس نباشد از فضای مجازی استفاده خواهیم کرد و اولویت ما بعد از اطمینان از حفظ سلامت دانش آموزان، برگزاری کلاس های درس به شیوه حضوری است؛ و مسعود ثقفی؛ سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران معتقد است: در شرایط قرمز تمام آموزش ها غیرحضوری است و اگر در 15 شهریور شرایط قرمز باشد هیچ مدرسه ای باز نمی گردد.

در ادامه گفتگوی تسنیم با مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران و مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران درباره شرایط بازگشایی مدارس استان تهران از 15 شهریور را بخوانید:

محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران درباره آغاز سال تحصیلی جدید در شهرستان های استان تهران اظهار کرد: شیوه نامه بازگشایی مدارس با توجه به شرایط خاص سال جاری و با اخذ نظر استان ها و مناطق، توسط وزارت آموزش و پرورش تدوین و ابلاغ شده است که مهم ترین اصول حاکم بر این شیوه نامه نخست توجه به سلامت دانش آموزان است که در هر شرایطی اولویت دارد و دیگر مراقبت مدیران مدارس برای تحت پوشش قرار دادن تک تک دانش آموزان در هر کدام از شرایط سفید، زرد و قرمز است.

وی اضافه نمود: در شیوه نامه بازگشایی مدارس آمده است، در شرایط سفید تمام کلاس های درس به صورت حضوری برگزار خواهد شد و در شرایط زرد این امکان وجود دارد که با رعایت شرایط لازم برای ایجاد فضای سالم و امن بهداشتی برای دانش آموزان بخشی از آموزش را به صورت حضوری و بخشی را به صورت غیر حضوری ارائه دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در پاسخ به این پرسش که اگر قرار باشد دانش آموزان به صورت حضوری در مدارس حاضر شوند آیا امکانات لازم را در اختیار دارید؟ متذکر شد: در شرایطی که امکان حضور دانش آموزان در مدرسه وجود داشته باشد آن ها را به دو گروه تقسیم می کنیم تا تراکم کلاس های درس کم گردد و دانش آموزان چند روز در هفته به مدرسه بیایند در این شرایط نیمی از محتوا را به صورت حضوری و نیمی را به صورت مجازی دریافت خواهند کرد.

در شرایط اضطرار از فضای مجازی استفاده خواهیم کرد

وی اضافه نمود: در شرایط اضطرار که اصلا امکان حضور دانش آموزان در مدارس نباشد از فضای مجازی استفاده خواهیم کرد و اولویت ما بعد از اطمینان از حفظ سلامت دانش آموزان، برگزاری کلاس های درس به شیوه حضوری است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تعیین نیست شرایط کلاس های درس در 15 شهریور به چه صورت خواهد بود و آیا دانش آموزان به صورت حضوری در مدارس حاضر می شوند؟ بیان نمود: هم اکنون تعیین نیست تا 15 شهریور شرایط چگونه خواهد بود، اما در هر صورت و در هر شرایطی 15 شهریور آغاز سال تحصیلی جدید خواهد بود که امیدواریم با رعایت اصول بهداشتی توسط هم میهنان عزیزمان تا آن موقع شرایط به گونه ای باشد که بتوانیم با حضور دانش آموزان در مدرسه سال تحصیلی را آغاز کنیم، اما آنچه که هم اکنون در حال اجرا آن هستیم، ایجاد آمادگی برای هر سه شرایط سفید، زرد و قرمز است و البته با توجه به امکان تغییر شرایط شیوع بیماری از آغاز سال تحصیلی تا خاتمه آن، برنامه های سه گانه به گونه ای طراحی شده اند که در کمترین زمان نسبت به استقرار در شرایط جدید آمادگی وجود داشته باشد.

بیش از 10 درصد دانش آموزان شهرستان های تهران به شاد دسترسی ندارند

صیدلو در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از دانش آموزان در شهرستان های استان تهران به شاد دسترسی ندارند، گفت: با توجه به اینکه ثبت نام ها کامل نشده است و شهرستان های استان تهران مهاجر پذیر بوده و نوسان دانش آموز در استان تهران در هر سال قابل توجه است هم چنین با حضور 125 هزار دانش آموز اتباع در شهرستان های تهران فعلاً آنچه که تعیین است و البته نهایی نیست این است که امکان عدم دسترسی به شبکه شاد بیش از 10 درصد دانش آموزان باشد که در آن صورت استفاده از برنامه های آموزشی تلویزیون برای آموزش غیر حضوری مورد نظر خواهد بود.

3 درصد دانش آموزان ممکن است به تلویزیون هم دسترسی نداشته باشند

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در پاسخ به این پرسش که اگر دانش آموزی به شاد و تلویزیون دسترسی نداشت چه اقدامی برای او انجام خواهیم داد؟ بیان نمود: بعضی دانش آموزان ممکن است به تلویزیون هم دسترسی نداشته باشند و مدیر مدرسه مکلف است قبل از آغاز سال تحصیلی آن ها را شناسایی نموده و از طرق مختلف از جمله تهیه درسنامه های آماده شده برای این دانش آموزان یا برگزاری کلاس حضوری در شرایط کاملا بهداشتی به آموزش این دسته از دانش آموزان اقدام کند، بر اساس آماری که تا امروز در اختیار داریم ممکن است 3 درصد دانش آموزان در شهرستان های تهران جزء این دسته باشند که به هر حال برای آموزش و پرورش مهم است که هیچ دانش آموزی بدون دسترسی به آموزش نماند.

امیدواریم قبل از آغاز سال تحصیلی سرانه بهداشتی مدارس واریز گردد

وی درباره موانع پیش رو برای بازگشایی مدارس به ویژه لزوم اختصاص سرانه بهداشتی به آموزش وپرورش برای ضدعفونی گفت: با وجود اینکه مدارس از اسفند ماه تعطیل بوده است چند هفته بعد از آغاز شیوع بیماری یک مرتبه سرانه بهداشتی نسبتا مناسبی به ازای هر یک از دانش آموزان به حساب مدارس واریز شد و با پیگیری های وزیر آموزش و پرورش امیدواریم قبل از آغاز سال تحصیلی واریزی دیگری در این خصوص به مدارس داشته باشیم.

صیدلو ادامه داد: بسیاری از مسئولان آموزش و پرورش مانند خود بنده فرزندشان دانش آموز است و در یکی از مدارس همین استان تحصیل می نماید بنابراین مخاطب تصمیمات ما اعضای خانواده خودمان نیز هستند و تمامی دغدغه های احتمالی خانواده ها برایمان قابل درک است.

وی شرط پیروزیت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید را همراهی و همکاری بیش از پیش خانواده ها با آموزش و پرورش دانست.

15 شهریور شرایط قرمز باشد هیچ مدرسه ای در تهران باز نمی گردد

همچنین مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران درباره آغاز سال تحصیلی جدید در پایتخت اظهار کرد: اتفاقی که در تهران می افتد آن چیزی است که بنده می گویم و خلاف آن نخواهد بود. در شرایط قرمز تمام آموزش ها غیرحضوری است و اگر در 15 شهریور شرایط قرمز باشد هیچ مدرسه ای باز نمی گردد.

وی اضافه نمود: در شرایط زرد آموزش ها غیر حضوری است و ممکن است کلاس ها را زوج و فرد کنیم تا دانش آموزان به تعداد کمتر در مدرسه حاضر شوند و در شرایط سفید هم شرایط عادی خواهد بود.

دانش آموزان کلاس اولی در شرایط قرمز یک هفته به مدرسه می آیند

ثقفی گفت: البته در شرایط قرمز فقط دانش آموزان پایه اول دبستان که لازم است ارتباط عاطفی بین آن ها و معلم شکل بگیرد و پس از آن آموزش مجازی جریان یابد با رعایت فاصله گذاری اجتماعی هفته اول سال تحصیلی به مدرسه می فرایند و طبیعی است در یک مدرسه با 30 دانش آموز رعایت پروتکل های بهداشتی امکان پذیر است و قبل از آن ضد عفونی و استفاده از ماسک را کنترل خواهیم کرد.

تا اطلاع ثانوی مدارس مجازی است

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: تا اطلاع ثانوی مدرسه حضوری نداریم و مدارس مجازی است؛ خیلی از مطالبی که درباره شاد بیان می گردد صحیح نیست و همین الان می توانم به صورت لایو در بستر شاد با شما صحبت کنم.

مدارس می توانند در کنار شاد از سایر نرم افزار ها برای آموزش استفاده نمایند

وی در پاسخ به این پرسش که شاد نسخه ios ندارد و این ضعف است و جمعیت قابل توجهی مجبور می شوند که گوشی اندروید بخرند، بیان کرد: در آموزش و پرورش الزامی برای استفاده از شاد نداریم و روش های آموزش دانش آموزان در کنار شاد متفاوت است برای نقاطی که دسترسی ندارند، روش های دیگری پیش بینی نموده ایم مثلاً هم اکنون 3 پیش بینی داریم نخست اینکه مدارس می توانند با استفاده از سایر نرم افزار ها و برنامه ها در کنار شاد آموزش خود را پیش ببرند شاد با تمام ویژگی هایی که دارد الزامی برای استفاده از آن نیست و مدارس می توانند از برنامه ها و نرم افزار های دیگر استفاده نمایند.

آموزش حضوری دانش آموزانی که به شاد و تلویزیون دسترسی ندارند

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه افرادی که امکان دسترسی به اینترنت و گوشی هوشمند ندارند، می توانند از آموزش تلویزیونی استفاده نمایند، گفت: ممکن است بعضی دسترسی به تلویزیون نداشته باشند که به صورت حضوری در مدارس حاضر می شوند و با رعایت پروتکل ها آموزش آن ها جریان می یابد؛ شاید یک اپلیکیشن بسیار خوب و پیروز است و نباید آن را زیر سوال ببریم.

ثقفی در پاسخ به این پرسش که سال گذشته در وزارت آموزش و پرورش بخشنامه ای ارسال شد که استفاده از نرم افزار تلگرام و واتساپ غیرقانونی است؟ بیان کرد: خیر، اما قوه قضاییه چنین اطلاعیه ای را داد و دادستان تهران نامه فرستاد که استفاده از نرم افزار های خارجی ممنوع است.

اینترنت شاد رایگان خواهد بود

وی که در یک برنامه رادیویی سخن میگفت، درباره اینکه اینترنت شاد چه زمانی رایگان می گردد، اضافه نمود: اینترنت شاد کاملا رایگان خواهد بود و هر فردی که از آن استفاده کند اینترنت برای او رایگان است و اپراتور ها بابت استفاده از شاد هیچ هزینه ای از استفاده نمایندگان دریافت نمی نمایند.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این پرسش که اپراتور چگونه اینترنت رایگان به این تعداد افراد خواهد داد، بیان نمود: اینترنت رایگان فقط برای بستر شاد است و این توافقی است که وزیر آموزش و پرورش با شرکت های ارائه دهنده اینترنت اصلی کشور که در ساخت زیرساخت شاد نقش داشتند انجام داده است و آن ها هیچ هزینه ای نخواهند گرفت.

منبع: فرارو
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 587

به "15 شهریور شرایط قرمز باشد هیچ مدرسه ای بازگشایی نمی گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 شهریور شرایط قرمز باشد هیچ مدرسه ای بازگشایی نمی گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید