آمریکا فناوری های نوظهور را از دسترس چین دور می نماید

به گزارش زنگ قلاب بافی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، 10 سناتور جمهوری خواه مجلس آمریکا از جینا ریموندو، وزیر بازرگانی این کشور خواسته اند تا هرچه سریع تر فناوری های جدید آمریکایی را شناسایی کند که در صورت صادرات به چین، این کشور از آنها سواستفاده می نماید.

آمریکا فناوری های نوظهور را از دسترس چین دور می نماید

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

تیم کاتن سناتور آمریکایی این نامه را نوشته و مارکو روبیو، جان کورنین، بن ساس، ریک اسکات، تاد یانگ و بقیه آن را امضا نموده اند. آنها در نامه خود با استناد به قانونی که در سال 2018 میلادی تصویب شده از وزارت بازرگانی خواسته اند، هرچه سریع تر فناوری های نوظهور و بنیادین را شناسایی کند.

در بخشی از این نامه آمده است: نگرانیم که کسب و کارهای آمریکایی فناوری های حساس را به شرکت های چینی صادر نمایند یا سرمایه گذاری آنها را قبول نمایند. به این ترتیب شرکت های چینی می توانند فناوری مورد نظر را به ارتش یا سرویس های اطلاعاتی خود ارائه دهند.

همچنین سناتورها در نامه اشاره کردند وزارت بازرگانی فقط تعداد محدودی از فناوریهای نوظهور کنترل شده را معرفی نموده است. به گفته آنها تا زمانیکه فهرست فناوری های مذکور ناتمام باقی بماند، سیستم کنترل بر صادرات و فرایندهای آنالیز سرمایه گذاری خارجی در دولت فدرال قدرت عملکرد نخواهند داشت.

در ماه جاری میلادی گزارشی در کنگره آمریکا منتشر شد که طبق آن وزارت بازرگانی نتوانسته وظیفه خود در حفاظت از امنیت ملی و دورکردن فناوری های حساس از ارتش چین را انجام دهد. طبق این گزارش وزارتخانه مذکور برای ایجاد فهرست فناوری های حساس کند عمل نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1115

به "آمریکا فناوری های نوظهور را از دسترس چین دور می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا فناوری های نوظهور را از دسترس چین دور می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید