اسکوئر انیکس از فروش عناوین اخیر Final Fantasy و Foamstars راضی نیست

به گزارش زنگ قلاب بافی، بازی های فاینال فانتزی 7 ریبرث (Final Fantasy 7 Rebirth)، فاینال فانتزی 16 (Final Fantasy 16) و بعلاوه فوم استارز (Foamstars) در برآورده کردن انتظارات کمپانی اسکوئر انیکس (Square Enix) با شکست روبرو شده اند.

اسکوئر انیکس از فروش عناوین اخیر Final Fantasy و Foamstars راضی نیست

طبق گزارش رسانه بلومبرگ، تاکاشی کیریو (Takashi Kiryu)؛ رئیس اسکوئر انیکس در جلسه مالی تازه این شرکت ادعا داشته که مقدار فروش سه بازی مذکور نتوانسته به سود مدنظر دست یابد و در نتیجه باعث ایجاد ضرر و زیان هایی به عایدی عملیاتی این کمپانی شده است.

اسکوئر انیکس پس از عرضه بازی فاینال فانتزی 16 در ژوئن سال 2023 بیان کرد این اثر پیروز به فروش 3 میلیون نسخه شده اما پس از آن موقع هنوز رقم تازهِ مقدار فروش این اثر را فاش ننموده است. گزارش بلومبرگ حاکی از این است که فاینال فانتزی 16 گرچه در روزهای ابتدایی عرضه توانسته مطابق با انتظارات پیش برود اما فروش این اثر به مرور زمان کاهش یافته است.

اوضاع جایی بدتر می گردد که بدانید فاینال فانتزی 7 ریبرث (دومین بازی از سه گانه در حال بازسازی فاینال فانتزی 7) به مراتب شرایط دشوارتری دارد. بلومبرگ ادعا دارد حتی فروش اولیه این بازی هم نتوانسته به هدفی که مدیران کمپانی در سر داشته اند برسد و دیگر واضح است که چرا اسکوئر انیکس هنوز آمار و ارقام مربوط به فروش این بازی را اعلام ننموده است.

این آمار بعلاوه در رابطه با بازی سرویس محور (live-service) و اسپلتون لایکِ Foamstars صدق می نماید. این کمپانی هنوز به صورت رسمی واحد فروش فوم استارز را اعلام ننموده اما بر اساس گزارش بلومبرگ می دانیم عملکرد آن پایین تر از حد انتظار بوده است.

خبر خوب اما اینکه در حال حاضر می دانیم اسکوئر انیکس یک برنامه فروش 18 ماهه برای Final Fantasy 16 تدارک دیده که مطمئن است این بازی به اهداف نهایی آن ها دست خواهد یافت. خبرنگار بلومبرگ بعلاوه فاش می نماید که اسکوئر انیکس مقدار فروش بازی های فوم استارز و فاینال فانتزی 7 ریبرث را لزوما بد نمی داند.

جالب است بدانید اسکوئر انیکس به تازگی به همین دلیل (کاهش سود کمپانی) اقدامات تازه ای نظیر به کار بردن استراتژی های تازه را در دستور کار قرار داده است. بازی های Final Fantasy 7 Rebirth و Final Fantasy 16 به عنوان آثار انحصاری کنسول پلی استیشن 5 عرضه شدند. اکنون اما این کمپانی اعلام نموده که به صورت جدی استراتژی مولتی پلتفرم شدن عناوین خود را دنبال می نماید که شامل پلتفرم های نینتدو، پلی استیشن، ایکس باکس و رایانه های شخصی می گردد.

به طور کلی، اسکوئر انیکس در حال سپری کردن اوقات سختی است. گزارش مالی تازه آن ها حاکی از ضرر 22.1 میلیارد ینی (140.9 میلیون دلاری) است که به خاطر لغو چندین پروژه در دست ساخت متحمل شده است. در حال حاضر نامی از این عناوین لغو شده به صورت رسمی منتشر نشده. با این وجود این کمپانی در این بحبوحه تتازه ساختار، شماری از کارمندان خود که در شعبه های اروپا و ایالات متحده مشغول به کار بودند را اخراج نموده است.

در نهایت با نگاهی به برنامه پیش روی این شرکت می بینیم که آن ها اکسپنشن Dawntrail بازی فاینال فانتزی 14 را برای عرضه در اواخر ماه ژوئن در نظر گرفته اند. کینگدام هارتز 4 (Kingdom Hearts 4)، سومین بازی از سه گانه فاینال فانتزی 7 ریمیک و بعلاوه بازی دراگون کوئست 12 (Dragon Quest 12) از دیگر آثارِ در دست توسعه اسکوئر انیکس به شمار می روند. بعلاوه در ماه ژانویه سال جاری بود که نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida)؛ تهیه نماینده بازی فاینال فانتزی 16 اقرار کرد زمان آن فرا رسیده تا نسل جوان این فرنچایز را رهبری نمایند و ساخت فاینال فانتزی 17 را بر عهده بگیرند.

منبع: IGN

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1403 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1726

به "اسکوئر انیکس از فروش عناوین اخیر Final Fantasy و Foamstars راضی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکوئر انیکس از فروش عناوین اخیر Final Fantasy و Foamstars راضی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید