بابلسر در شاخص های عمرانی رشد دارد، تهیه سند راهبردی بهنمیر

به گزارش زنگ قلاب بافی، به گزارش خبرنگاران، رضا محسن پور صبح سه شنبه در جلسه توسعه روستایی با انتقاد از صندوق های توسعه روستایی اظهار کرد: صندوق های توسعه روستایی و تعاونی هایی که به منظور یاری به روستا تشکیل شده اند چه مقدار نقش آفرینی می نمایند.

بابلسر در شاخص های عمرانی رشد دارد، تهیه سند راهبردی بهنمیر

وی اضافه کرد: ما ادعا داریم که شهرستان گردشگری هستیم و باید در این بخش بر اساس ظرفیت های موجود برنامه داشته باشیم.

معاون فرماندار بابلسر اذعان داشت: بانک های عامل در شهرستان همراهی خوبی دارند و باید برای درآمدزایی و ایجاد اشتغال در بخش توسعه روستایی توجه جدی صورت گیرد.

محسن پور بابیان اینکه باید حرمت و کرامت کشاورزان و باغداران حفظ گردد گفت: شهرداران و مسئولین مربوطه برای عرضه محصول سالم با ساماندهی و ایجاد مناطق فروش محصولات کشاورزی یاری نمایند.

وی بابیان اینکه کمیته امداد و بهزیستی تسهیلات خوبی را به مدد جویان اختصاص داده اند گفت: احتیاج است تا مشاوره و نظارت درست در این حوزه داشته باشیم و به افراد در حوزه فراوری و فروش محصولات یاری کنیم.

این مسئول تأکید کرد: باید برای هر روستا بر اساس احتیاجسنجی، ظرفیت های موجود را شناسایی و برنامه ریزی کرد.

معاون فرماندار بابلسر با اشاره به بخش شیلاتی در توسعه روستایی گفت: آبدندان های روستاها ظرفیت بالایی در ایجاد درآمد و اشتغال در روستاها داشته است.

در ادامه علیرضا رحیمیان بخشدار رود بست با ارائه گزارشی اظهار کرد: باید همه ادارات هماهنگ و به صورت هولدینگ عمل نمایند تا بستر مناسب برای رشد و توسعه آماده سازی گردد و معیارهای توسعه در روستا را باید با همکاری و همراهی دهیار و شورا مدنظر قرارداد.

در ادامه مسیب میر رمضانی بخشدار مرکزی بابلسر بابیان اینکه برای توسعه روستایی و دادن پروانه غیرمسکونی مسئولیت با بخشداران است اظهار کرد: در بحث توسعه روستایی برای هم افزایی و بالا بردن فراوری و ایجاد اشتغال، صدور پروانه و مجوز لازم با هماهنگی و استعلام از دستگاه های مربوطه از وظایف بخشداران است.

مجتبی حبیب نژاد بخشدار بهنمیر نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سند توسعه در بخش بهنمیر بر اساس سند چشم انداز 1404 تدوین شده گفت: در سند راهبردی توسعه بخش بهنمیر در افق 1404 آماده شده که بر توسعه روستایی توجه خاصی شده است.

وی در خاتمه گفت: کمیته ای تخصصی با توجه به آمایش سرزمینی و اطلاعات دقیق ظرفیت های شهرستان را شناسایی و با تعیین کردن راهبردها در چارچوب سیاست ها برنامه ها را تدوین و اجرایی کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 185

به "بابلسر در شاخص های عمرانی رشد دارد، تهیه سند راهبردی بهنمیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بابلسر در شاخص های عمرانی رشد دارد، تهیه سند راهبردی بهنمیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید