بالش هوشمندی که صدای محیط را حذف می نماید ، مبارزه با نویز های خر و پف تا 31 دسی بل

به گزارش زنگ قلاب بافی، گروهی از پژوهشگران دانشگاه ایلینوی ایالات متحده نوعی بالش هوشمند طراحی نموده اند که می تواند تمامی صداهای محیط را خنثی کند. این بالش برای زوج هایی که یکی از آن ها در خواب شدیدا خر و پف می نماید بسیار مناسب است.

بالش هوشمندی که صدای محیط را حذف می نماید ، مبارزه با نویز های خر و پف تا 31 دسی بل

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، مدتی پیش هدفون های لغو سر و صدا، WH-1000XM3 شرکت سونی، به بازار آمد. این هدفون ها به طور چشمگیری در خاموش کردن صداهای دنیا اطراف شما پیروز عمل می نمایند. بر همین اساس نیز محققان دانشگاه شمال ایلینوی تکنولوژی مشابهی را در یک بالش ساخته اند که به صورت سفارشی برای کاهش صداهای آزار دهنده طراحی شده است.

البته ایده بالش های هوشمند یک ایده نو نیست. پیش از این نیز شرکت های مختلفی کوشش نموده اند بالش های هوشمند بسازند اما روش کار محققان در دانشگاه شمال ایلینوی برای انجام این کار فرق دارد. آنها یک بالش بسته بندی شده با بلندگو ایجاد نموده اند که از الگوریتم های تطبیقی برای یاری در به حداقل رساندن صداهای خروپف به همان شیوه ای استفاده می نماید که یک جفت هدست لغو سر و صدا استفاده می نماید. درواقع این بالش ها درست مثل هدست هایی که می توانند صداهای تصادفی یک اتوبوس پر جمعیت را ساکت نمایند، عمل می نماید. روش کار به این ترتیب است که یکی از میکروفون ها صداهای کسی که خروپف می نماید را ضبط می نماید، در حالی که دو میکروفون دیگر صداهای محیط را در یک اتاق می گیرند و سپس به وسیله یک الگوریتم تطبیقی پردازش می نمایند.

در طول شب، الگوهای تنفس و موقعیت های مختلف خواب می تواند به شدت تغییر کند و این بالش هوشمند نیز همگام با این تغییرات، تغییر حالت می دهد

تکنیک های قدیمی تر لغو سر و صدا شامل استفاده از روش هایی است که به طور موثر سیگنال لغو سر و صدا در خواب را استفاده می نمایند. اما اخیرا محققان در آزمایش های خود، دریافتند که بالش مذکور توانایی لغو صدای خروپف را تا 31 دسی بل داراست. این یک پیشرفت قابل توجه است.

منبع: انتخاب
انتشار: 30 آذر 1401 بروزرسانی: 30 آذر 1401 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1596

به "بالش هوشمندی که صدای محیط را حذف می نماید ، مبارزه با نویز های خر و پف تا 31 دسی بل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالش هوشمندی که صدای محیط را حذف می نماید ، مبارزه با نویز های خر و پف تا 31 دسی بل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید