بتونیر یا میکسر بتن آنالیز قیمت بتونیر و تولیدات قالب بتن صباغی

به گزارش زنگ قلاب بافی، میکسر بتن یا بتونیر چیست؟

رپرتاژآگهی - بتونیر که با نام های ملات ساز، خلاطه، میکسر بتون و مخلوط کن بتن نیز شناخته شده، جز جدید ترین دستگاه های بتن ریزی و با نازلترین قیمت می باشد و برای فراوری بتن با حجم کم و متوسط، مثلا تا 30 متر مکعب در روز کاربرد دارد. عملکرد این دستگاه مانند پیمانه کردن مصالح توسط نیروی انسانی صورت می گیرد لذا این نیرو های انسانی می بایست آموزش کافی را در این زمینه ببینند. البته درهنگام کار با دستگاه بتونیر باید از مخلوط کردن بیش از حد مصالح پرهیز شود، زیرا باعث آب اندازی بتن می شود.

بتونیر یا میکسر بتن آنالیز قیمت بتونیر و تولیدات قالب بتن صباغی

جهت دریافت خدمات طراحی منزل ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

قالب بتن صباغی با بیش از یک دهه تجربه در زمینه فراوری تجهیزات ساختمانی اعم از قالب بتن (یا همان قالب فلزی بتن) و بتونیر (انواع بتونیر دیزلی و بنزینی) و بالابر ساختمانی (انواع بالابر های ساختمانی) و همچنین ضد یخ بتن (در فصل زمستان برای جلوگیری از یخ زدن بتن) و بسیاری از محصولات دیگر که در این مقاله صرفا به آنالیز انواع بتونیر و قیمت و اجزای آن میپردازیم با ما همراه باشید

مزایای استفاده از بتونیر

  1. جلوگیری از هدر رفتن زمان: دستگاه ملات ساز یا بتونیر قابلیت جابجایی دلرد که برای بتن ریزی در فضاهای مختلف، لازم به ساخت بتن جدید نیست. این ویژگی باعث صرفه جویی زمان می شود.
  2. صرفه جویی در هزینه: برای ساخت بتن در دستگاه بتونیر به افراد زیادی نیاز نیست و با استفاده از دستگاه مناسب، هزینه ها کاهش می یابد.
  3. بتن ساخته شده توسط بتونیر، کیفیت بالاتری نسبت به روش مخلوط کردن دستی دارد.

تعیینات فنی بتونیر (خلاطه یا میکسر بتن)

این دستگاه که به آن ملات ساز، خلاطه و میکسر بتن نیز گفته می شود، با ظرفیت های متنوع از 120 تا 1000 لیتر به مشتریان ارائه می شود. بارگیری مصالح در میکسر بتن به دو صورت دستی و یا توسط باکت هیدرولیکی صورت می پذیرد. از جمله کاربری های آن می توان به مواردی همچون استفاده در صنایع ساختمانی و راه سازی اشاره کرد.

انواع بتونیر

  • دو چرخ
  • چهار چرخ
  • ساده
  • گیربکس دار
  • باکت دار
  • هیدرولیکی

موتور این دستگاه می تواند کوپله با موتور دیزل و یا بنزینی باشد و در دو نوع تک فاز یا سه فاز باشد. سرعت گردش دیگ 17 تا 13 دور در دقیقه می باشد. بدین شکل در میکسر بتن با حجم بیشتر سرعت چرخش دیگ کاهش می یابد. همچنین دارای یک موتور گرداننده دیگ می باشد که از 2 تا 20 اسب بخار می باشد در نتیجه هر چه دیگ بزرگتر باشد می بایست قدرت موتور افزایش یابد.

مکانیزم گردش دیگ دستگاه بتونیر

  • بتونیر دنده ریز
  • بتونیر دنده کمر
  • رولیک لاستیک فشرده
  • محور عمودی
  • محور افقی

نحوه انتخاب بتونیر

تقسیم بندی بتونیرها بر اساس تفاوت در 3 پارامتر موجود در دستگاه انجام می شود، لذا برای انتخاب صحیح میکسر بتن باید به موارد زیر دقت نمود:

  • نحوه چرخش دیگ بتونیر و ارتباط آن با موتور
  • نوع موتور
  • ظرفیت دیگ دستگاه بتونیر

تقسیم بندی میکسر بتن از لحاظ درگیری دیگ با موتور :

بتونیر دنده دور (دنده کمر):

میکسر بتن دنده دور را می توان از متداول ترین ایده ها در طرح درگیری دیگ با موتور دانست. در چنین طرحی دیگ حول یک محور راسخ شده است. البته دیگ می تواند حول محور مذکور بچرخد. قدرت گردش دیگ به وسیله موتور همراه با یک رشته دنده که دور کمر دیگ سوار شده است، تامین خواهد شد.

در بتونیر دنده کمر سعی بر آن است که بتوان مرکزیت نیرو را در سطح دیگ جا به جا کرد. به این ترتیب که می توان با نصب دنده در دور تا دور دیگ و درگیر کردن آن با گیربکس و در نهایت موتور دستگاه، با خلق یک اهرم مجازی همراه با قدرت کمتری دیگ را به گردش انداخت.

میکسر بتن دنده زیر:

اگر چه طرح ساخت بتونیر همراه با دنده دور کمر می تواند یک ایده مناسب باشد، چرا که می توان همراه با صرف قدرت کمتری گردش دیگ را به انجام برسانید؛ اما به هر حال ساخت آن سخت تر، قیمت آن بالاتر و احتمال خرابی آن نیز بیشتر خواهد شد. لذا در طرح ساخت انواع بتونیر در حجم های کم که غالباً در اندازه های 350 لیتری و گاها 400 لیتری شاهد آن هستیم، از ایده دنده زیر استفاده شده است.

در این ایده یک محور دنده ای در قسمت پایین دیگ حضور دارد که درگیر با محور گیربکس به وسیله یک زنجیر و یا مستقیم شده و به این ترتیب گردش دیگ را فراهم می آورد. میکسر بتن دنده زیر غالباً در حجم های کم از دیگ طراحی می شود.

تقسیم بندی بتونیر ها یا ملات ساز از لحاظ ظرفیت دیگ :

بتونیر 120 لیتری آزمایشگاهی

از بتونیر آزمایشگاهی برای تست بتن و یا مواد مختلف در آزمایشگاهها و جهت کار کردن در حجم های پایین از این نوع میکسر بتن آزمایشگاهی استفاده میشود. در این نوع ملات ساز آزمایشگاهی تخلیه ملات به وسیله دستی و فرمان انجام میشود و موتور محرک آن از نوع برقی تکفاز با قدرت 1 اسب بخار میباشد. بتونیر 120 لیتری آزمایشگاهی دارای دو چرخ فرقونی و حمل و نقل آسان و راحت می باشد.

بتونیر 300 یا 350 لیتری(میکسر بتن 300 یا 350 لیتری)

بتونیر 300 لیتری و یا همان میکسر بتن 350 لیتری که اصولا به صورت تک فاز و سه فاز و با انواع موتور های بنزینی و دیزلی در بازار موجود میباشند به دو نوع شاسی متفاوت تقسیم میشود.

  1. بتونیر 300 لیتری دنده زیر : همان طور که از اسم این بتونیر پیداست نیروی محرک دیگ توسط دنده و زنجیر از قسمت زیر دیگ تامین میشود.این بتونیر ها از لحاظ کیفیت و کارایی و ایجاد صدای کمتر نسبت به بتونیر های دنده دور دیگ از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد.سیستم تخلیه این مدل از میکسر بتن توسط فرمان و به وسیله گیربکس و به صورت دستی انجام میگیرد ، ورق آهن بکار رفته در ساخت این بتونیر از ورق آهن 3 و 4 میل می باشد.این گونه دستگاه ها بصورت دو چرخ و چهار چرخ در بازار موجود می باشد.
  2. بتونیر 350 لیتری دنده دور دیگ: آن طور که از اسم بتونیر تعیین است قدرت محرک میکسر به وسیله موتور به دنده دور دیگ انتقال داده میشود و ایجاد حرکت دورانی دیگ ایجاد میشود ، بتونیر های دنده دور دیگ از صدای بیشتری نسبت به دستگاه دنده زیر برخوردار است این دستگاه نیز به وسیله گیربکس و فرمان بارگیری و تخلیه میشود ، و در انواع برقی و بنزینی و دیزلی فراوری میشود که اتاق نوع برقی آن از نوع دیزل کوچکتر می باشد این دستگاه نیز بصورت دو چرخ و چهار چرخ فراوری میشود و به وسیله مالبند برای جابجایی استفاده میشود.

بتونیر 400 لیتری (میکسر بتن 400 لیتری)

بتونیر 400 لیتری در دو مدل دنده زیر و دنده دور دیگ فراوری میشود ، این دستگاه نیز بصورت برقی و دیزلی و دو چرخ و چهار چرخ با ضخامت ورق بیشتر نسبت به میکسر 350 لیتری در بازار موجود می باشد. میکسر بتن 400 لیتری دارای فرمان گیربکسی می باشد از این مدل ملات ساز بیشتر در پروژه های عمر انی کوچک و ساختمان سازی برای فراوری بتن و ملات استفاده می شود.

بتونیر 500 لیتری (میکسر بتن 500 لیتری)

بتونیر 500 لیتری در دو مدل ساده و بتونیر پیمانه دار در بازار موجود می باشد ، که مدل ساده آن همانند بتونیر های 300 لیتری و 400 لیتری بصورت برقی و دیزلی و همچنین دو چرخ و چهار چرخ و فرمان گیربکسی عرضه میشود ولی در مدل بتونیر 500 لیتری پیمانه دار دستگاه دارای یک پیمانه برای بارگیری مصالح می باشد که این پیمانه توسط جک هیدرولیک جابجا میشود به گونه ای که مصالح ساختمانی به اندازه تعیین در داخل پیمانه ریخته میشود و پیبمانه مصالح ساختمانی را توسط جک هیدرولیک در داخل دیگ تخلیه میکند و عملیات مخلوط بتن را انجام میدهد

بتونیر 750 لیتری (میکسر بتن 750 لیتری)

میکسر بتن 750 لیتری دارای دیگی عمودی می باشد این دستگاه در دو مدل فراوری می شود که مدل دنده دور دیگ آن اصولا به نام طرح وینگت آلمان است ، نمونه دیگر این دستگاه بصورت رولیکی عرضه میشود(طرح بروان سویس) که قدرت چرخش دیگ توسط رولیک به دیگ انتقال داده میشود و باعث ایجاد چرخش دیگ میشود این دستگاه دارای مدل برقی سه فاز و دیزلی است و بصورت چهارچرخ و پیمانه دار می باشد.

بتونیر 1000 لیتری (میکسر بتن 1000 لیتری)

بتونیر 1000 لیتری بصورت چهار چرخ و دو محور به همراه پیمانه بارگیری مصالح در دو مدل برقی دو موتوره و دیزلی به همراه تابلو فرمان و بصورت رولیکی با دیگی بزرگتر از میکسر 750 لیتری و طرح بروان فراوری میشود ورق آهن استفاده شده در این دستگاه از نوع ورق آهن ضد سایش با ضخامت 4 و 5 میل می باشد ، ناودونی استفاده شده در ساخت شاسی این دستگاه از ناودونی آهن 16 میباشد ، جابجایی دستگاه نیز توسط مالبند انجام می شود.

سفارش محصولات قالب فلزی بتن صباغی :

قالب بتن صباغی با بیش از دو دهه فعالیت در زمینه فراوری انواع ماشین آلات ساختمانی میباشد که میتوانید برای سفارش انواع فراوریات مجموعه صباغی از شماره تماس های زیر اقدام کنید اطلاعات تماس : 22 - 32868320 - 041 تلفکس : 32863412 - 041 همراه : 09149146011

و یا سایت اینترنتی www.Galebbeton.com اقدام نمایید.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1053

به "بتونیر یا میکسر بتن آنالیز قیمت بتونیر و تولیدات قالب بتن صباغی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بتونیر یا میکسر بتن آنالیز قیمت بتونیر و تولیدات قالب بتن صباغی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید