تشدید شیوع کرونا در روسیه و وضع محدودیت های جدید

به گزارش زنگ قلاب بافی، ستاد مبارزه با کرونا در روسیه با اعلام تشدید وضع محدودیت ها در این کشور تاکید نمود که در شبانه روز اخیر 432 نفر بر اثر بیماری کرونا در روسیه جان باخته اند و این رقم بالاترین میزان مرگ بر اثر این بیماری از شروع شیوع همه گیری آن در روسیه است.

تشدید شیوع کرونا در روسیه و وضع محدودیت های جدید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

ستاد مبارزه با کرونا در روسیه در گزارش خود شمار افراد مبتلا به کرونا در شبانه روز اخیر را 19 هزار و 851 نفر گفت که به این ترتیب مجموع مبتلایان به کرونا در سراسر روسیه به یک میلیون و 836 هزار و 960 نفر افزایش یافت.

بیشترین آمار مرگ بر اثر کرونا در مسکو گزارش شده است که بیش از 70 نفر در شبانه روز اخیر بر اثر این بیماری جان باخته اند و مجموع آمار مرگ کرونایی در پایتخت روسیه به 7 هزار و 502 نفر و در مجموع نیز به 31 هزار و 593 نفر رسیده است.

در همین حال به دلیل پر شدن ظرفیت بیمارستان ها و مراکز درمانی مسکو، چندین سالن مجموعه نمایشگاهی مسکو، واقع در پارک ودنخای این شهر به بیمارستان موقت بیماران کرونایی تبدیل شده است.

تدابیر جدید برای مهار کرونا

با افزایش شیوع کرونا در روسیه، مسوولان روسیه محدودیت های جدید برای مهار آن و جلوگیری از انتشار ویروس کووید-19 وضع نموده اند.

وزارت آموزش و علوم روسیه امروز (پنجشنبه) در کانال تلگرام خود گفت که دانش آموزان مدارس مسکو و سن پترزبورگ از 13 ماه نوامبر (فردا آدینه) تا ششم ماه فوریه (17 بهمن ماه امسال) از راه دور (از خانه) تحصیل خواهند کرد.

به دانش آموزان توصیه شده است تا حد امکان از خانه خارج نشوند و از حضور در اجتماعات و اماکن عمومی بپرهیزند.

بر اساس دستور دیگری از سازمان شهرداری مسکو، موزه ها، کتابخانه ها، سینماها و تئاترها و سایر موسسات فرهنگی این شهر باید با سیستم مجوز ویژه مجازی موسوم به کیو. آر-کد که بازدیدنمایندگان به وسیله مجازی دریافت می نمایند، فعالیت نمایند.

این سیستم برای آن دلیل اعمال می گردد تا کارکنان مراکز فرهنگی از شرایط سلامتی، مراجعه نمایندگان و مشتریان اطلاع و اطمینان داشته باشند.

علاوه بر آن در سالن های مراکز فرهنگی مسکو باید حداکثر تا 25 درصد ظرفیت استفاده گردد و رعایت پروتکل های بهداشتی در حضور در این مراکز الزامی است.

غذاخوری ها و رستوران ها و کافه ها در مسکو از ساعت 23 تا 6 بامداد باید بسته باشند و هیچ گونه خدماتی ارائه ندهند.

بر اساس دستوری از وزارت علوم روسیه، دانشجویان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در مسکو از فردا تا 15 ماه ژانویه سال 2021 (25 دی ماه امسال) از راه دور و بدون حضور در کلاس های درس آموزش خواهند دید.

در همین حال سرگئی سابیانین شهردار مسکو اعلام نموده که مراسم سال نوی میلادی که در روسیه از اول تا 9 ماه ژانویه تعطیل عمومی است در اماکن عمومی پایتخت جشن گرفته نخواهد شد.

برگزاری هر گونه مسابقه و رقابت های ورزشی نیز در مسکو فقط با مجوز مسوولان پایتخت روسیه امکانپذیر است.

همچنین به دستور شهردار مسکو، تا روز 15 ماه ژانویه سال آینده برگزاری هر گونه برنامه فرهنگی، نمایشگاهی، تفریحی با شرکت تماشاگران در پایتخت روسیه ممنوع است.

** مبارزه با کرونا در روسیه سخت شده است

الکساندر گینزبورگ رئیس مرکز ویروس شناسی گمالیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه (سازنده واکسن کرونا به نام اسپوتنیک وی) اعلام نموده که مبارزه با ویروس کرونا در روسیه سخت شده است.

وی در گفت وگویی که در سامانه یوتیوب منتشر شد علت سختی مبارزه با کرونا در روسیه را بومی شدن این ویروس خواند و اضافه کرد: شیوع کرونا در روسیه از حالت ورود فرد مبتلا به این بیماری از خارج از کشور به سرایت از فردی به فرد دیگر در داخل کشور تبدیل شده است.

به گفته تاتیانا کولیکووا رئیس ستاد مبارزه با کرونا، در 17 منطقه روسیه از جمله جمهوری چوواشی، استان هاکاسیا و استان ایوانوفسک 90 درصد تخت های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی اشغال شده است.

وی اظهار داشت که در سراسر روسیه، 250 هزار تخت بیمارستانی برای مداوای بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

کولیکووا وضع شیوع ویروس کرونا در روسیه را در حال بدتر شدن توصیف کرد و اضافه کرد: 40 درصد موارد تشخیص بیماران کرونایی در روسیه از شروع پاییز بوده است و بیماری کووید-19 در حال گسترش است.

میخاییل موراشکو وزیر بهداشت روسیه نیز با اشاره به شیوع همه گیر کرونا در روسیه اظهار داشت که در زمان حاضر تخت های بیمارستانی تخصیص یافته برای کرونا در کشور پنج برابر نسبت به تعداد تخت ها در بهار افزایش یافته است.

مسوولان روسیه کوشش می نمایند تا با تدابیر جدید محدودنماینده از گسترش کرونا در این کشور پیشگیری نمایند و انتظار می رود تا سرانجام زمستان ویروس کووید-19 همچنان در این کشور شیوع داشته باشد و با فرا رسیدن فصل بهار، شرایط بهبود یابد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 723

به "تشدید شیوع کرونا در روسیه و وضع محدودیت های جدید" امتیاز دهید

1 کاربر به "تشدید شیوع کرونا در روسیه و وضع محدودیت های جدید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید شیوع کرونا در روسیه و وضع محدودیت های جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید