دانشمندان با هوش مصنوعی و اسکن قفسه سینه، سن واقعی شما را برملا می نمایند

به گزارش زنگ قلاب بافی، مطالعه ای تازه نشان داده است که هوش مصنوعی می تواند از روی اسکن پرتو ایکس قفسه سینه افراد، سن آن ها را تشخیص دهد. بعلاوه ظاهراً هرچه عدد ارائه شده به وسیله هوش مصنوعی بالاتر از عدد سن واقعی افراد باشد، احتمال وجود بیماری های مزمن در آن ها بیشتر است.

دانشمندان با هوش مصنوعی و اسکن قفسه سینه، سن واقعی شما را برملا می نمایند

دانشمندان دانشگاه اوساکا متروپولیتن ژاپن هوش مصنوعی جدیدی را به وجود آورده اند که با آنالیز اسکن قفسه سینه افراد می تواند سن آن ها را حدس بزند. یاسوهیتو میتسویاما، از محققان این پروژه می گوید: یافته های ما نشان می دهد که سن ظاهری افراد از روی اسکن سینه آن ها می تواند به طور دقیق و فراتر از سن حقیقی شان شرایط سلامتی آن ها را بازتاب دهد.

محققان برای توسعه این مدل هوش مصنوعی از بیش از 67 هزار اسکن قفسه سینه افراد سالم مربوط به سال های 2008 تا 2011 استفاده کردند. در خصوص افراد سالم، رابطه محکمی میان سن تقریبی هوش مصنوعی و سن واقعی افراد وجود داشت.

پژوهشگران بعلاوه بیش از 34 هزار اسکن قفسه سینه از افراد بیمار را هم آزمایش کردند. آن ها به این نتیجه رسیدند که هوش مصنوعی برای افرادی که به بیماری های مزمن نظیر پرفشاری خون، بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD)، بیماری های کبد، ریه و کلیه مبتلا بودند، سنی بالاتر از سن واقعی افراد را تخمین می زند. بااین حال، همبستگی کمتری برای بیماری های حاد و عفونی نظیر ذات الریه وجود دارد.

در این مقاله آمده است: این نتایج نشان می دهد که هوش مصنوعی ما از اسکن قفسه سینه نه تغییرات حاد، بلکه تغییرات مزمن را شناسایی می نماید که منطقی است، چون سالخوردگی از تغییرات مزمنی نشئت می گیرد که در طول زمان انباشته می شوند.

دانشمندان باور دارند که این هوش مصنوعی می تواند نشانگری برای بیماری های مرتبط با پیری باشد و به تشخیص و مداخله به موقع پزشکی یاری کند. بااین حال، تحقیقات بیشتری باید صورت بگیرد تا این یافته ها تأیید شوند.

منبع:یورونیوز

منبع: فرارو
انتشار: 30 مرداد 1402 بروزرسانی: 30 مرداد 1402 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1701

به "دانشمندان با هوش مصنوعی و اسکن قفسه سینه، سن واقعی شما را برملا می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشمندان با هوش مصنوعی و اسکن قفسه سینه، سن واقعی شما را برملا می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید