غذاهایی که مصرف آنها، علائم سرماخوردگی را تشدید می نماید

به گزارش زنگ قلاب بافی، معمولا درمان کامل سرماخوردگی حدود 5 روز طول می کشد، اما اگر رژیم غذایی و روش زندگی مان را تغییر ندهیم، شاهد بدتر شدن علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا خواهیم بود. ممنوعیت های غذایی در هنگام ابتلا به بیماری های ویروسی فصول سرد سال از این قرار هستند:

غذاهایی که مصرف آنها، علائم سرماخوردگی را تشدید می نماید

شیرینی ها: مصرف زیاد قند می تواند سیستم ایمنی بدن را سرکوب کند. افزایش قند خون باعث مهار کار گلبول های سفید خون می گردد و عفونت در بدن توسعه می یابد. به علاوه، مصرف شکر باعث افزایش التهاب در بدن می گردد.

کربوهیدرات های ساده: این نوع کربوهیدرات ها نیز باعث افزایش قند خون می شوند. البته همه کربوهیدرات ها بد نیستند. نان گندم کامل، غلات کامل و ... را در هنگام سرماخوردگی مصرف کنید چون حاوی فیبر فراوان است و التهاب بدن را کاهش می دهد.

غذاهای تند: ادویه های تند اگرچه برای برطرف گرفتگی بینی در هنگام سرماخوردگی مفیدند، اما اگر مبتلا به آنفلوآنزا هستید و از معده درد نیز رنج می برید، به هیچ وجه غذای تان را تند نکنید.

میوه های خانواده مرکبات: اگرچه این میوه ها سرشار از ویتامین سی هستند، اما به کسانی که در هنگام سرماخوردگی و آنفلوآنزا معده درد دارند، باز هم توصیه می گردد علاوه بر غذاهای تند، از مصرف مرکبات اجتناب نمایند، چون این میوه ها باعث تحریک معده می شوند و حالت تهوع را تشدید می نمایند.

در این زمینه بخوانید:

ویتامین هایی که بدن شما در فصل سرما به آنها احتیاج دارد

چطور طول دوره سرماخوردگی را کوتاه کنیم؟

غذاهای چرب: وقتی سرما می خورید یا آنفلوآنزا دارید، اشتهایتان کم می گردد. در این هنگام مصرف غذاهای چرب التهاب بدن را بالا می برد.

آب نبات های بدون قند: این نوع آب نبات حاوی سوربیتول است که می تواند مسائل گوارشی را تشدید کند. سوربیتول قابل هضم نیست و می تواند باعث اسهال و ناراحتی معده گردد. اسهال در سرماخوردگی خطرناک است، چون باعث کاهش آب بدن می گردد.

کافئین: نوشیدنی های کافئین دار بدن را کم آب می نمایند. این نوشیدنی ها اگر همراه قند باشند، التهاب بدن را افزایش می دهند و مقابله با عفونت ها را سخت تر می نمایند.

غذاهای ترد: این غذاها می توانند گلو را تحریک نموده و سرفه را تشدید نمایند. چیپس و پفک، آجیل و حتی سبزیجات خام را در هنگام سرماخوردگی مصرف نکنید.

ترشیجات: این غذاها نیز چون حاوی سرکه و نمک هستند، التهاب گلو را افزایش می دهند.

منبع: readersdigest

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1299

به "غذاهایی که مصرف آنها، علائم سرماخوردگی را تشدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهایی که مصرف آنها، علائم سرماخوردگی را تشدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید