قوی کننده مغز و معده را بشناسید

به گزارش زنگ قلاب بافی، متخصص طب سنتی گفت: گردو مقوی مغز، معده و کبد، خشکاننده رطوبات اضافی بدن، درمان دل پچیه، ضد سرطان سینه و مقوی حواس و حافظه است.

قوی کننده مغز و معده را بشناسید

به گزارش فارس، علیرضا یارقلی، متخصص طب سنتی درباره خواص گردو گفت: گردو گرم و خشک است و مصرف آن در فصول سرد سال بسیار مفید است؛ چراکه باعث ایجاد حرارت و گرمای مناسب در بدن می گردد. حاوی ویتامین های E، B6، B9، آهن، روی، فسفر، منگنز، پروتئین، اسیدها چرب، امگا3 و آنتی اکسیدان است و استفاده از روغن آن برای تقویت پوست و مو بسیار مفید است.

یارقلی با اشاره به خواص این مغز، یادآور شد: مقوی مغز، معده و کبد، خشکاننده رطوبات اضافی بدن، درمان دل پچیه، ضد سرطان سینه و مقوی حواس و حافظه است.

این متخصص طب سنتی اضافه نمود: برترین نوع گردو، پوست نازک، پرگوشت و تازه آن است که در لحظه مصرف پوست گرفته گردد؛ چراکه مغز گردو در مجاورت هوا روغن ناسالم فراوری نموده و به ویژه برای مبتلایان به چربی خون و صاحبان مزاج گرم و خشک مناسب نیست.

وی متذکر شد: خوردن زیاده از حد گردو به خصوص در افراد گرم مزاج در فصول گرم سال و در منطقه ها گرمسیری می تواند باعث بروز جوش، زخم های دهانی، ورم لوزه و التهاب گردد.

یارقلی ابراز کرد: بنابراین توصیه می گردد جانب اعتدال را در مصرف رعایت نموده و از مصلحات آن مانند انار ترش، رب انار و سکنجبین غافل نشویم.

منبع: فرارو
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1459

به "قوی کننده مغز و معده را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوی کننده مغز و معده را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید