معجزه باورنکردنی خوردن 50 گرم آجیل درختی در روز

به گزارش زنگ قلاب بافی، مصرف حدودا 50 گرم آجیل درختی در روز، در طول 24 هفته باعث کاهش وزن، افزایش احساس سیری و کاهش فشار خون دیاستولیک می گردد. تریپتوفان، یک عامل مهم در بیماری های قلبی عروقی (CVD) در نظر گرفته می گردد.

معجزه باورنکردنی خوردن 50 گرم آجیل درختی در روز

تریپتوفان، در روده متابولیزه می گردد و متابولیت های زیست فعال زیادی فراوری می نماید که اثرات محافظتی زیادی در برابر بیماری های مزمن مانند دیابت و CVD دارند.

محققان گفته اند: ما ارتباط جدیدی بین متابولیت های تریپتوفان و فشار خون، ضربان قلب و احساس سیری در افراد دارای اضافه وزن کشف کردیم که نشان دهنده تأثیر گسترده تر متابولیسم تریپتوفان بر سلامت کلی، از جمله سلامت قلب و عروق است.

یک یافته جالب دیگر در این مطالعه، افزایش قابل توجه سطح سروتونین خون، در افرادی بود که آجیل درختی مخلوط مصرف می کردند. این تحقیق، اولین مطالعه ای است که نشان می دهد مصرف آجیل درختی با افزایش سطح سروتونین در بدن مرتبط است. محققان خاطرنشان نموده اند، با اینکه تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد احتیاج است، این یافته بسیار هیجان انگیز است، زیرا سروتونین، تاثیر مهمی بر خلق و خو و سلامت روان کلی دارد.

تحقیقات نشان داده اند که افراد، حدود 25 درصد از کالری روزانه خود را به وسیله میان وعده ها دریافت می نمایند و بخش زیادی از آن از دسرها، نوشیدنی های شیرین شده با شکر، شیرینی ها و تنقلات شور تامین می گردد. پژوهشگران اظهار داشته اند، جایگزینی تنها یکی از این میان وعده ها با آجیل درختی، می تواند به بهبود سلامت کلی و کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن مختلف یاری کند.

منبع:سیناپرس

منبع: فرارو
انتشار: 14 بهمن 1401 بروزرسانی: 14 بهمن 1401 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 1622

به "معجزه باورنکردنی خوردن 50 گرم آجیل درختی در روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معجزه باورنکردنی خوردن 50 گرم آجیل درختی در روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید