ملک زاده: افزایش قیمت کود فراوری را برای 80 درصد کشاورزان از صرفه انداخت

به گزارش زنگ قلاب بافی، رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور گفت: افزایش 4 تا 7 برابری قیمت انواع کود، فراوری را برای کشاورزان خرد که 80 درصد جمعیت کشاورزان را تشکیل می دهند از صرفه انداخت و معیشت آن ها در معرض تهدید نهاده شد.

ملک زاده: افزایش قیمت کود فراوری را برای 80 درصد کشاورزان از صرفه انداخت

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمد شفیع ملک زاده رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور اظهار کرد: افزایش چند برابری قیمت کود های کشاورزی و سایر نهاده های فراوری شرایط فراوری را برای کشاورزان خرده پا در سال زراعی پیش رو از بین برده است.

وی اضافه کرد: در حالی که کشاورزان کلان که اراضی 500 تا هزار هکتاری دارند ممکن است اعلام نمایند افزایش قیمت کود 50 درصد به هزینه های آن ها اضافه کرده است، اما کشاورزان خرده پا که اراضی یک تا دو هکتاری را در اختیار دارند هزینه های فراوری آن ها بیشتر افزایش می یابد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور ادامه داد: حدود 80 درصد کشاورزان کشور خرده پا هستند و فراوری در شرایط پیش روی و افزایش چند برابری نهاده های فراوری مانند سم کود و بذر دیگر برای آن ها به صرفه نیست.

وی با بیان اینکه قیمت تمام شده هزینه های فراوری در 10 روز گذشته نیز افزایش چشم گیری داشته است توضیح داد: بر اساس برآوردی که پیش از این اجرا شده بود هزینه فراوری هر کیلوگرم گندم 5092 تومان مشخص شد، اما با افزایش قیمت دوباره کود های شیمیایی قیمت تمام شده گندم برای کشاورزان عظیم حداقل 7 هزار تومان خواهد بود و 50 درصد افزایش دارد.

ملک زاده گفت: قیمت هزینه های فراوری محصولی مانند گندم نیز در مقایسه با سال قبل حداقل 200 درصد افزایش یافته و ضروری است دولت به طور جد به شرایط فراوری نمایندگان بخش کشاورزی برای سال زراعی پیش رو ورود کند

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 617

به "ملک زاده: افزایش قیمت کود فراوری را برای 80 درصد کشاورزان از صرفه انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملک زاده: افزایش قیمت کود فراوری را برای 80 درصد کشاورزان از صرفه انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید