مینسک ایجاد مرکز آموزشی ناتو در بلاروس را تکذیب کرد

به گزارش زنگ قلاب بافی، وزارت دفاع بلاروس اعلام نمود که اخبار منتشره درباره برنامه ایجاد مرکز آموزشی ناتو در خاک این کشور صحت ندارد و در عین حال، رئیس جمهوری بلاروس از خاتمه سردی روابط در مناسبات مینسک-واشنگتن اطلاع داد.

مینسک ایجاد مرکز آموزشی ناتو در بلاروس را تکذیب کرد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط مهاجرت به کانادا برای تحصیل هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، وزارت دفاع بلاروس اطلاعات منتشره درباره برنامه ایجاد یک مرکز آموزش ناتو در این کشور را تکذیب کرد.

در بیانیه ای که امروز، سه شنبه ، 4 فوریه (15 بهمن ماه) از سوی دفتر مطبوعاتی این وزارتخانه منتشر شده، آمده است: اطلاعات منتشر شده در رابطه با انجام مذاکراتی بین مقامات مینسک و بروکسل درباره ایجاد مرکز آموزش ناتو در خاک بلاروس صحت ندارد.

پیش از این بعضی کانال های ناشناس تلگرام، اطلاعاتی را منتشر کردند مبنی بر اینکه وزارت دفاع بلاروس در حال مذاکره با مقامات ناتو درباره ایجاد یک مرکز آموزشی ناتو در خاک بلاروس به عنوان بخشی از برنامه همکاری برای صلح بین طرفین است.

در اواخر ماه دسامبر سال گذشته میلادی ، ناتو خاطرنشان کرد که این سازمان با در نظر دریافت منافع مشترک ، میخواهد روابط خود با بلاروس را بهبود بخشد. در این رابطه پیمان آتلانتیک شمالی از آمادگی مینسک برای مشارکت در برنامه های مشترک مربوط به اقدامات صلح جویانه اطلاع داد.

لوکاشنکو از خاتمه دوران سرد در روابط مینسک-واشنگتن اطلاع داد

در خبری دیگری از بلاروس، الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری این کشور نیز امروز از خاتمه دوران سرد در روابط مینسک و واشنگتن اطلاع داد.

لوکاشنکو در جریان بازدید خود از یک کارخانه کاغذ سازی گفت: من نمی گویم که آمریکایی ها دوستان بسیار خوبی برای کشور ما هستند. ولی دوره سرد در روابط با واشنگتن، و شرایطی که به یکدیگر از پشت یک دیوار ضخیم بتونی نگاه می کردیم، دیگر به خاتمه رسیده است. لازم نیست هیچ کس به ناله ، نگرانی و گریه در این رابطه بپردازد. ما در حال بهبود روابط خود با بزرگترین امپراتوری و یک کشور پیشرو در دنیا هستیم.

رئیس جمهوری بلاروس همچنین یادآور شد که به عقیده وی، مقامات مسکو پس از سفر مایک پامپئو ، وزیر امور خارجه آمریکا به مینسک، نگران شده و یک سری رسوائی براه انداختند.

وی تأکید کرد که بلاروس خواهان روابطی صادقانه و علنی با روسیه است ، ولیبه عنوان یک کشور مستقل و دارای حاکمیت، حق دارد سیاست خارجی خود را به طور مستقل معین کند و این مسئله به کشور همسایه (روسیه) آسیبی نخواهد رساند.

وزیر خارجه آمریکا که روز شنبه گذشته به مینسک سفر نموده بود، در ملاقات با الکساندر لوکاشنکو خاطرنشان کرد که ایالات متحده قصد ندارد دولت بلاروس را در مقابل انتخاب همکاری یا با مسکو یا با واشنگتن قرار دهد. ولی آماده همکاری با مینسک است تا بلاروس بتواند حاکمیت و استقلال خود را حفظ کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 149

به "مینسک ایجاد مرکز آموزشی ناتو در بلاروس را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مینسک ایجاد مرکز آموزشی ناتو در بلاروس را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید