شرایط آلودگی هوای کلان شهر ها در دولت آنالیز شد

به گزارش زنگ قلاب بافی، در جلسه امروز هیئت دولت رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، شهردار و استاندار تهران، گزارشی از شرایط آلودگی هوای کلان شهر ها و از جمله پایتخت را به هیئت وزیران ارائه دادند.

شرایط آلودگی هوای کلان شهر ها در دولت آنالیز شد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، در جلسه امروز هیئت دولت که به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور برگزار گردید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، شهردار و استاندار تهران، گزارشی از شرایط آلودگی هوای کلان شهر ها و از جمله پایتخت را به هیئت وزیران ارائه دادند.

در این جلسه، جهانگیری ضمن تأکید بر اجرای قانون هوای پاک، دستورات لازم به وزارت نفت در خصوص تأمین سوخت گاز برای کلیه نیروگاه ها و صنایع بزرگ و ممنوعیت استفاده از سوخت مایع، دستور به وزارت کشور برای توقف خودرو ها و موتورسیکلت های دودزا و دستور به شهرداری تهران برای ایجاد تسهیلات بیشتر برای شهروندان به منظور استفاده از ناوگان عمومی را صادر کرد. هم چنین، سایر سازوکار ها برای حل اساسی آلودگی هوای کلان شهر ها در این جلسه آنالیز شد.

در ادامه این جلسه، معاون اول رئیس جمهور ضمن دستور به همه وزرای ذی ربط برای کوشش در جهت حل معضل فاضلاب استان خوزستان و حضور در میدان عمل، لزوم اجرای سریع تر مصوبه مورخ 15 فروردین 1396 دولت در این مورد را مورد تأکید قرار داد.

گفتنی است، براساس گزارش رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، تا به امروز حدود شش هزار میلیارد تومان در راستای این مصوبه برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب خوزستان هزینه شده است.

معاون اول رئیس جمهور هم چنین، گفت تصمیمات، سیاست ها و اقدامات دولت باید به سمت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی سوق داده گردد.

جهانگیری با بیان اینکه انتخابات پرشور و حداکثری در شرایط کنونی کشور برای مأیوس کردن دشمن و شکست تحریم ها از هر زمان دیگری ضروری تر است، بر لزوم حضور همه سلایق در انتخابات و امکان حضور و انتخاب همه آن ها تأکید کرد.

وی به وزارت کشور توصیه کرد که رعایت قانون و حفظ بی طرفی دولت، حضور حداکثری مردم را تضمین خواهد نمود.

هم چنین، هیئت وزیران به منظور حمایت از اقتصاد شهر های مرزی کشور، درخصوص راه اندازی بازارچه های مرزی بحث و آنالیز کرد و به همین دلیل معاون اول رئیس جمهور دستور داد پیشنهادات مربوط به ایجاد و راه اندازی بازارچه های مرزی، خارج از نوبت در دستور کار دولت قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 39

به "شرایط آلودگی هوای کلان شهر ها در دولت آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط آلودگی هوای کلان شهر ها در دولت آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید