پرداخت خسارت بحران به کردستانی ها در چه شرایطی است؟

به گزارش زنگ قلاب بافی، خبرنگاران/کردستان ظهر امروز جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور استاندار کردستان به منظور رسیدگی به شرایط آسیب دیدگان برگزار گردید و دستگاه های اجرایی مبالغ پرداختی به آسیب دیدگان را گزارش دادند.

پرداخت خسارت بحران به کردستانی ها در چه شرایطی است؟

محمد فلاحی ظهر امروز سه شنبه (17 دی ماه) در جلسه ستاد مدیریت بحران کردستان با اشاره به بروز سیل در ابتدای امسال اظهار کرد: این ستاد به منظور رسیدگی به شرایط آسیب دیدگان تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: به منظور خدمت رسانی به مردم در فصل زمستان نیز 212 گروه برف روبی در جاده ها مستقر شده و علاوه بر آن گروه های امدادی دستگاه های متولی از جمله هلال احمر و اورژانس نیز در جاده ها مستقر هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کردستان مطرح نمود: همچنین تا خاتمه سفرهای نوروزی 154 محل اسکان اضطراری در کردستان تعبیه شده است.

خالد جعفری، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان در ادامه با اشاره به خسارات به وجود آمده در امسال در استان توضیح داد: سیل، سرمازدگی و آب ایستادگی از عوامل بروز خسارات در بخش کشاورزی، باغی و زیرساختی و تخریب صندلی دام از خسارات بخش دامپروری کردستان بوده است.

وی با بیان اینکه 14 هزار و 541 کشاورزی کردستانی امسال بر اثر وقوع سیل حدود یک هزار و 80 میلیارد ریال خسارت دیده اند بیان نمود: برای جبران خسارت ها در امسال 200 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض و 210 میلیارد ریال نیز تسهیلات با کارمزد چهار درصد برای استان تخصیص داده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه از بخش تسهیلات بلاعوض تا به امروز 50 درصد تخصیص اعتبار داشته ایم ادامه داد: در مرحله اول از 106 میلیارد ریال، تا به امروز دستور پرداخت 104 میلیارد ریال از محل تسهیلات بلاعوض به 13 هزار و 869 بهره بردار صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت استان از جمله اماکن دامداری، پرورش طیور و کانال ها به میزان حدود 100 میلیارد ریال خسارت دیده اند اعلام کرد: 64 میلیارد ریال برای بازسازی این زیرساخت ها تخصیص یافته است که با مساعد شدن شرایط جوی عملیات بازسازی آن ها آغاز خواهد شد.

جعفری گفت: 100 میلیارد ریال نیز از محل تسهیلات با کارمزد چهار درصد به بانک ها ابلاغ شده که تا به امروز حدود 50 درصد آن در بانک های عامل منجر به عقد قرارداد شده است.

وی درخاتمه یادآور شد: پرونده های خسارت بخش کشاورزی استان کردستان بسیار زیاد بوده و این درحالی است که اعتبارات نسبت به استان های دیگر کمتر است اما خوشبختانه توانسته ایم رتبه خوبی در پرداخت یاری های بلاعوض در کشور کسب کنیم.

رضا قادری، مدیر کل بنیاد مسکن استان کردستان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: در جریان زلزله سال 96 برای حدود یک هزار واحد مسکونی تسهیلات بلاعوض زلزله داده شد که 869 واحد آن عملیاتی شده است.

وی اضافه کرد: در اثر وقوع سیل اوایل امسال، 2 هزار و 180 واحد مسکونی استان دچار خسارت شد که برای نوسازی و بهسازی آنها حدود یک هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره و بلاعوض به آن تخصیص یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کردستان با بیان اینکه 90 درصد ابلاغ اعتبار در نیمه دوم سال بوده است توضیح داد: یک هزار و 798 نفر به بانک معرفی شده که یک هزار و 560 نفر عقد قرارداد شده است.

وی مطرح نمود: سفتکاری 455 واحد اجرا شده و 140 واحد نیز خاتمه کارخود را دریافت نموده اند.

قادری با بیان اینکه یک هزار و 230 میلیارد ریال از این میزان تسهیلات چهار درصد و 470 میلیارد ریال نیز بلاعوض است ادامه داد: تا به امروز 880 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره و 120 میلیارد ریال تسهیلات بلا عوض به متقاضیان پرداخت شده است.

وی در خاتمه یادآور شد: از 2 هزار و 180 واحد خسارت دیده تا به امروز یک هزار و 797 واحد برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند که یک هزار و 560 واجد قرارداد دریافت تسهیلات با بانک را منعقد نموده اند.

رحیم صدیقی، مدیرکل هواشناسی استان کردستان در خاتمه این جلسه با بیان اینکه از اول مهر تا به امروز متوسط بارش در کردستان 156 میلی متر بوده اعلام کرد: سامانه های بارشی در کشورهای همسایه تاثیر خوبی دارند اما متاسفانه در کشور ما بارندگی ها مناسبی را موجب نمی شوند که با توجه به این مسئله بارش ها 14 درصد نسبت به میانگین بلند مدت کاهش داشته است.

وی گفت: با توجه به آنالیز مدل ها هواشناسی بارش ها در بهمن و اسفند ماه سالجاری در حد نرمال و کمتر از نرمال خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان در خاتمه یادآور شد: نقشه های هواشناشی بارش های نرمال تری را در ماه فروردین نشان می دهند که البته قطعا جبران کمبودها را نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 89

به "پرداخت خسارت بحران به کردستانی ها در چه شرایطی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت خسارت بحران به کردستانی ها در چه شرایطی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید