کشف قارچ انگلی که جلوی ابتلا به مالاریا را می گیرد

به گزارش زنگ قلاب بافی، محققان پیروز به کشف نوعی میکروب در قالب قارچی انگلی شده اند که می تواند جلوی تاثیرگذاری نیش پشه مالاریا و ابتلای افراد به این بیماری را بگیرد.

کشف قارچ انگلی که جلوی ابتلا به مالاریا را می گیرد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، میکروب ضدمالاریا در بدن پشه هایی وحشی وجود دارد که در کشور کنیا زندگی می کنند. وجود میکروب یادشده در بدن پشه های وحشی باعث شده تا آنها هرگز به مالاریا مبتلا نشده و در برابر این بیماری مصونیت پیدا کنند.

محققان امیدوارند بتوانند در آینده از میکروب یادشده برای طراحی استراتژی های کنترل بیماری مالاریا استفاده کنند و بتوانند از این طریق انتقال این بیماری به انسان ها را محدود کرده و کنترل کنند.

مالاریا از طریق نیش پشه آلوده به انسان منتقل می شود و محافظت از پشه ها در برابر این انگل می تواند از شیوع آن در انسان ممانعت کند. سالانه حدود 400 هزار نفر در جهان به علت ابتلا به مالاریا می میرند که بخش اعظم این افراد را بچه ها تشکیل می دهند.

میکروب یادشده که Microsporidia MB نام دارد، در پشه هایی موسوم به Anopheles شناسایی شده که در سواحل دریاچه ویکتوریای کنیا زندگی می کنند. این میکروب از پشه ها به یکدیگر منتقل نمی شود و تنها از مادر به نوزادش انتقال می یابد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 401

به "کشف قارچ انگلی که جلوی ابتلا به مالاریا را می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف قارچ انگلی که جلوی ابتلا به مالاریا را می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید