یاداشت اینستاگرامی همتی درباره یاری ودیعه مسکن مستاجران

به گزارش زنگ قلاب بافی، خبرنگاران: رئیس کل بانک مرکزی توضیحاتی درباره یاری ودیعه مسکن و شرایط بازپرداخت آن داد.

یاداشت اینستاگرامی همتی درباره یاری ودیعه مسکن مستاجران

جهت دریافت خدمات مدل های آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در صفحه اینستاگرام خود درباره یاری ودیعه مسکن نوشت:

1- این وام ودیعه مسکن نیست. بلکه، یاری ودیعه مسکن است. هدف؛ یاری به تأمین افزایش تحقق یافته در ودیعه اجاره های مسکن اقشار کم درآمد و آسیب پذیر درسال جاری است.

2- با توجه به محدودیت اعتبار تخصیص یافته برای جبران و کنترل آثار شیوع کرونا برای سیستم بانکی (حداکثر 75هزار میلیارد تومان) اختصاص بیش از 20 هزار میلیارد تومان با نرخ 13درصد، آن هم با موکول کردن برگرداندن اصل وام به انتها دوره یک ساله، با در نظر دریافت سایر تعهدات کرونایی، مقدور نبود.

3- افرادی که با تأئید وزارت راه و شهرسازی واجد شرایط استفاده از این وام باشند، اگر به جای پرداخت ماهانه سود وام و پرداخت اصل آن در انتها سال، توانایی پرداخت اصل و سود وام به صورت ماهانه را داشته باشند، می توانند با انتخاب خود، این وام را با اقساط 30 ماهه و نرخ 12 درصد دریافت نمایند.

4- محدودیت منابع اختصاص یافته برای مقابله با آثارکرونا به علت تأمین یک سوم آن منابع، از ذخیره قانونی بانک ها نزد بانک مرکزی و در جهت فراهم سازی امکان تعدیل نرخ سود آن بوده است. بانک مرکزی ضمن جهت گیری برای یاری به اقشار کم درآمد و آسیب پذیر، تمام کوشش خود را بر کنترل نقدینگی و نیز آثار تورمی آن، در شرایط سخت اقتصادی کشور متمرکز نموده است.

5- جامعه هدف این طرح، اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه است ازکلیه بانک ها می خواهم در کنار کوشش خود برای تأمین اقتصادی واحد های تولیدی، برای سایر متقاضیان محترم نیز با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار (18درصد) وام یاری ودیعه مسکن پرداخت نموده و اولویت لازم را به آن بدهند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 4 مهر 1399 گردآورنده: crochetschool.ir شناسه مطلب: 456

به "یاداشت اینستاگرامی همتی درباره یاری ودیعه مسکن مستاجران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاداشت اینستاگرامی همتی درباره یاری ودیعه مسکن مستاجران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید